Kupowanie za zero złotych

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Aktywacja opcji zakupu produktów bezpłatnych w e-sklepie Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C), a następnie zaznacz opcję: Pozwalaj na zakup produktów bezpłatnych (D) oraz ustal: Minimalną ilość produktów (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zakup produktów bezpłatnych
Rys 1. Włącz możliwość zakupu produktów za zero złotych w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zakup produktów bezpłatnych
Rys 1. Włącz możliwość zakupu produktów za zero złotych w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Po włączeniu tej opcji w edycji produktu w polu: Cena będziesz mógł wpisać wartość: 0.

Zapoznaj się z usługą Shoper Zwroty, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad wszystkimi zgłoszeniami w swoim sklepie internetowym.

Zastosowanie aplikacji Produkt gratisowy w koszyku

Produkt gratisowy w koszyku to aplikacja, która zachęci twoich klientów do zakupów w sposób najbardziej dosadny, jak tylko można sobie wyobrazić – dając im coś za darmo! Możesz zaoferować klientom całą pulę prezentów dostępnych od określonej kwoty zamówienia lub na przykład tylko, jeśli w koszyku są produkty z określonych kategorii. Prezent może być darmowy, kosztować 1 grosz, czy też symboliczną złotówkę.

Zmotywuj klientów do zwiększenia wartości koszyka jeszcze bardziej, wyświetlając slider ze wszystkimi gratisami i informacją, ile im brakuje, aby odblokować dany prezent. Wygląd slidera lub listy gratisów możesz w łatwy sposób dostosować do swojego sklepu poprzez wizualny edytor.

Konfiguracja darmowej dostawy dla klientów

Jak podaje raport Gemius za 2021 rok, spośród wszelkich dodatkowych usług związanych z dostawą, dla 88% kupujących, darmowa dostawa jest najbardziej motywującą do dokonania zakupu w sklepie internetowym. Powiedzmy sobie szczerze: nie potrzeba zaawansowanych badań do stwierdzenia, że jako klienci niezbyt lubimy płacić za dostawę.

Natomiast dla sprzedawcy darmowa dostawa wiąże się z dodatkowymi kosztami i powinna być uzasadniona nie tylko oczekiwaniami klienta, ale także kwestiami finansowymi.

Po pierwsze należy określić punkt opłacalności na podstawie średnich marż na naszych produktach. Czy sprzedając produkty za 100 zł, możemy ponieść dodatkowy koszt np. 10 zł za wysyłkę do paczkomatu?

Po drugie dokonajmy analizy dotychczasowej sytuacji. Ustalmy, kiedy darmowa dostawa może przynieść efekty w postaci zwiększania wartości dokonywanych zakupów. Zweryfikujmy, jaka jest obecnie średnia wartość koszyka. Jeśli waha się ona np. na poziomie 100 zł, to dodajmy do tego 30% i ustalmy, że do darmowej dostawy będziemy wymagać zamówień co najmniej na kwotę 130 zł.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak aktywować produkty bezpłatne w sklepie internetowym Shoper?
  • Jak użyć aplikację do oferowania prezentów od określonej kwoty zamówienia?
  • Jak uruchomić darmową dostawę dla zamówień w sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności