Jak dodać nowy próg rabatowy?
Progi rabatowe to rabaty, które są przyznawane każdorazowo, kiedy wartość koszyka klienta przekracza określoną kwotę.
Dodawanie nowego progu rabatowego dla zamówień w sklepie Shoper
Aby dodać nowy próg rabatowy:
Umieść reklamy w wyszukiwarkach, aby pomóc klientom szybciej dotrzeć do twojej oferty sklepu internetowego.
Generowanie kodów rabatowych w Panelu administracyjnym sklepu
Kupon rabatowy jest skutecznym narzędziem marketingowym, które przykuwa uwagę i zachęca klienta do zakupu w sklepie internetowym.
Kupony rabatowe możesz wykorzystywać w okazjonalnych akcjach promocyjnych, zachęcić nimi do zapisu do newslettera i tym samym budować bazę klientów, honorować nimi stałych oraz robiących po raz pierwszy zakupy, sprawdzać skuteczności danej ścieżki sprzedażowej (np. badając użycie dedykowanych kuponów dla influencerów, społeczności Facebooka itd.), a także przekonać niezdecydowanego klienta do sfinalizowania zamówienia.
Oprogramowanie Shoper daje możliwość tworzenia kuponów kwotowych, procentowych, progresywnych (zależnych od wartości koszyka) i na darmową dostawę.
Określanie progu darmowej dostawy dla przesyłki
Jak podaje raport Gemius za 2021 rok, spośród wszelkich dodatkowych usług związanych z dostawą, dla 88% kupujących, darmowa dostawa jest najbardziej motywującą do dokonania zakupu w sklepie internetowym. Powiedzmy sobie szczerze: nie potrzeba zaawansowanych badań do stwierdzenia, że jako klienci niezbyt lubimy płacić za dostawę.
Natomiast dla sprzedawcy darmowa dostawa wiąże się z dodatkowymi kosztami i powinna być uzasadniona nie tylko oczekiwaniami klienta, ale także kwestiami finansowymi.
Po pierwsze należy określić punkt opłacalności na podstawie średnich marż na naszych produktach. Czy sprzedając produkty za 100 zł, możemy ponieść dodatkowy koszt np. 10 zł za wysyłkę do paczkomatu?
Po drugie dokonajmy analizy dotychczasowej sytuacji. Ustalmy, kiedy darmowa dostawa może przynieść efekty w postaci zwiększania wartości dokonywanych zakupów. Zweryfikujmy, jaka jest obecnie średnia wartość koszyka. Jeśli waha się ona np. na poziomie 100 zł, to dodajmy do tego 30% i ustalmy, że do darmowej dostawy będziemy wymagać zamówień co najmniej na kwotę 130 zł.
- Więcej informacji: jak określić próg darmowej dostawy w Shoper?
Wskazówka: To, od jakiej kwoty ustalamy próg darmowej dostawy, zależy od bardzo wielu czynników jak marże, koszt pozyskania klienta czy asortyment. Nie ma tutaj jednej słusznej wartości.
Warto zapamiętać!
- Jak ustalić wartość rabatu po przekroczeniu określonej kwoty zamówienia?
- Jak skonfigurować kupon rabatowy w systemie Shoper?
- Jak zdefiniować minimalną kwotę zamówienia dla darmowej dostawy