Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Do czego służą mapy witryn w Google Search Console?
Dodanie mapy witryny do narzędzia GSC ma na celu wskazanie mechanizmom wyszukiwarki Google stron, które powinny zostać zaindeksowane.
Liczba oraz jakość zaindeksowanych stron sklepu ma znaczący wpływ na pozycjonowanie i przynosi wymierne efekty, znacząco przyspieszając ten proces.
Dodawanie mapy witryny do Google Search Console dla sklepu Shoper z szablonem RWD




Przykład: console/integration/execute/name/GoogleSitemap



Więcej informacji odnośnie Google Search Console – między innymi wybór rodzaju usługi podczas dodawania witryny do GSC: Jak założyć konto i dodać mapę witryny?
Dodawanie mapy witryny do Google Search Console dla sklepu Shoper z szablonem Storefront
Sam proces dodawania mapy witryny sklepu Shoper do Google Search Console jest identyczny jak powyżej w przypadku szablonu RWD (kroki 6-9).
Wcześniej jednak musisz dokonać weryfikacji witryny, a w szablonie Storefront proces ten wygląda nieco inaczej.
Warto zapamiętać!
- Co to jest sitemap (tzn. mapa witryny)?
- Jak dodać mapę witryny ze sklepu Shoper z szablonem RWD w Google Search Console?
- Jak dodać mapę witryny ze sklepu Shoper z szablonem Storefront w Google Search Console?