Naprawiamy 404, czyli pozbywamy się stron z błędami

Data publikacji: 29 października 2018 Ostatnia aktualizacja: 21 stycznia 2025

Jak pozbyć się stron z błędem 404 w sklepie internetowym? Z pomocą raportów niestandardowych Google Analytics będzie to całkiem łatwe.

Sposoby na pozbycie się błędu 404
Rys 1. Znajdź strony z błędami za pomocą raportów niestandardowych w Google Analytics.
Sposoby na pozbycie się błędu 404
Rys 1. Znajdź strony z błędami za pomocą raportów niestandardowych w Google Analytics.

Koniec z błędami 404

Typowa sytuacja w sklepie internetowym: ktoś kiedyś usunął produkt z oferty na stronie i nagle trafił tam klient, któremu wyświetliła się strona z błędem 404. Ale że sklep oferuje setki produktów, nikt tego wcześniej nie wychwycił i nie zrobił odpowiedniego przekierowania.

Począwszy od wersji oprogramowania 5.8.26, sklepy internetowe Shoper mogą oczywiście samodzielnie tworzyć przekierowania 301, ratując klientów, którym trafiła się „404” od całkowitej ucieczki ze sklepu. Ale żeby to zrobić – trzeba znać dokładne miejsca, gdzie takie „404” się znajdują.

Tu z pomocą przyjdą raporty niestandardowe Google Analytics i opcja zmiany tytułów strony, dzięki którym łatwiej można wychwycić odwiedzane przez użytkowników strony z błędami i przekierować ich w pożądane miejsce.

Żeby to zrobić, otwórz swoje konto Google Analytics i przejdź do opcji: DOSTOSOWYWANIE > RAPORTY NIESTANDARDOWE, a następnie kliknij: NOWY RAPORT NIESTANDARDOWY (szczegółowy opis konfiguracji opisuje na swoim blogu Google: tworzenie raportów niestandardowych).

Jak skonfigurować raport na koncie Google Analytics?

Poniższe linki pozwalają na automatyczne skonfigurowanie Raportu niestandardowego na koncie Analytics:

Jak skonfigurować raport niestandardowy w Google Analytics?
Rys 2. Przykładowy widok formularza do edycji raportu niestandardowego na koncie Google Analytics.
Jak skonfigurować raport niestandardowy w Google Analytics?
Rys 2. Przykładowy widok formularza do edycji raportu niestandardowego na koncie Google Analytics.

Co dalej zrobić, żeby naprawić błędy 404 spowodowane przez linki wewnętrzne/zewnętrzne?

Przejrzeć adresy, które pojawiły się w uprzednio skonfigurowanym raporcie. I jeśli pojawiły się takowe – naprawić linki lub ustawić przekierowania 301.

Jeśli w raporcie nie pojawią się natomiast podejrzane linki, wyjścia są dwa: albo w Twoim sklepie nie ma błędnych URLów, albo coś przy konfiguracji poszło nie tak. Dlatego jeżeli rzeczywiście raport niczego konkretnego „nie wypluje”, warto samemu wpisać adres sklepowej strony z literówką i wtedy sprawdzić, czy zdarzenie faktycznie ma miejsce.

Sprawdź, jakie linki wewnętrzne trzeba naprawić
Rys 3. Wynik raportu niestandardowego dotyczący linków wewnętrznych.
Sprawdź, jakie linki wewnętrzne trzeba naprawić
Rys 3. Wynik raportu niestandardowego dotyczący linków wewnętrznych.

Więcej przydatnych informacji na temat Google Analytics znajdziesz na stronach Uniwersytetu Shoper.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak znaleźć strony z błędem 404?
  • Jak utworzyć raport niestandardowy w Google Analytics?
  • Jak tworzyć przekierowania 301?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności