Promocje procentowe dla produktów i ich wariantów

Data publikacji: 10 października 2024 Ostatnia aktualizacja artykułu: 13 grudnia 2024

Jakiś czas temu informowaliśmy o wprowadzeniu nowego mechanizmu ustawiania cen promocyjnych w sklepie Shoper, a w szczególności cen promocyjnych dla wariantów produktu. Nowy sposób dodawania promocji znacząco ułatwił ustawianie zniżek kwotowych dla wszystkich lub wybranych wariantów produktu. Od teraz możesz wprowadzać także promocje procentowe.

Ustawiaj promocje po swojemu

Chcąc ustawić promocję dla danego produktu, możesz teraz wybrać sposób, w jaki cena promocyjna ma być wyliczona. Masz do wyboru dwie opcje:

  • Wybiorę, o jaką kwotę ma się zmniejszyć cena
  • Wybiorę, o ile procent ma się zmniejszyć cena
Nowy mechanizm ustawiania cen promocyjnych w Shoper
Rys 1. Wybierz typ ceny promocyjnej
Nowy mechanizm ustawiania cen promocyjnych w Shoper
Rys 1. Wybierz typ ceny promocyjnej

Następnie wprowadzasz wartość, o jaką cena podstawowa ma być obniżona, czas trwania promocji i gotowe!

Więcej na temat ustawiania ceny promocyjnej dla produktu dowiesz się z artykułu: Jak utworzyć promocję z poziomu edycji produktu?

Ustawianie procentowych zniżek dla wielu produktów jednocześnie

Chcesz obniżyć cenę o dany procent dla większej grupy produktów? Nic prostszego. Zaznacz produkty, z menu multi-akcji wybierz: Utwórz promocję, a następnie w polu: Typ promocji wybierz: procentowa.

Promocje procentowe dla grup produktów
Rys 2. Zaznacz produkty i ustaw im zniżkę procentową
Promocje procentowe dla grup produktów
Rys 2. Zaznacz produkty i ustaw im zniżkę procentową

Dowiedz się więcej na temat ustawiania cen promocyjnych dla grup produktów z artykułu: Jak utworzyć promocję dla wielu produktów jednocześnie?

Swobodnie obniżaj ceny wybranych wariantów produktu

Wprowadzone zmiany dotyczą także produktów posiadających warianty. Już wcześniej umożliwiliśmy ustawianie cen promocyjnych na konkretne warianty, dzięki czemu np. wyprzedaż danego rozmiaru koszulek zalegających na magazynie nie stanowi najmniejszego problemu.

Mając do dyspozycji promocje procentowe, możesz teraz dowolnie zarządzać akcjami promocyjnymi czy wyprzedażowymi i precyzyjnie ustawiać obniżone ceny produktów.

Jak ustawić promocję na produkt z wariantami magazynowymi?

Tworząc promocję na produkt posiadający warianty magazynowe, posługujesz się praktycznie tymi samymi mechanizmami, które zostały opisane wcześniej, aczkolwiek pojawia się jedno nowe ustawienie: Ustaw promocję na:

  • Wszystkie warianty produktu
  • Wybrane warianty produktu
Promocje na wszystkie lub wybrane warianty
Rys 3. Wybierz, na które warianty chcesz ustawić promocję
Promocje na wszystkie lub wybrane warianty
Rys 3. Wybierz, na które warianty chcesz ustawić promocję

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat ustawiania promocji dla wariantów magazynowych? Zapoznaj się z artykułem: Ceny promocyjne w wariantach magazynowych

Co z promocjami na produkty z wariantami niemagazynowymi?

W przypadku produktów posiadających warianty bez obsługi magazynu, czyli takich, którym nie da się przypisać konkretnej ilości, również zaszły zmiany w kontekście ustawiania cen promocyjnych.

Często zdarza się, że wariantem niemagazynowym produktu jest usługa np. „zapakuj na prezent”. Taka usługa zwykle posiada stałą cenę i nie podlega zniżce, którą jest objęty produkt. Aktualnie jest to już domyślne ustawienie w oprogramowaniu Shoper.

Jeśli zechcesz, aby warianty niemagazynowe produktu również były objęte ceną promocyjną, wystarczy, że włączysz dedykowaną opcję: Zastosuj promocyjną zniżkę procentową również dla wariantów bez obsługi magazynu.

Opcja włączenia wariantów niemagazynowych do ceny promocyjnej
Rys 4. Włącz ceny promocyjne dla wariantów niemagazynowych
Opcja włączenia wariantów niemagazynowych do ceny promocyjnej
Rys 4. Włącz ceny promocyjne dla wariantów niemagazynowych

Różnice w cenach promocyjnych produktu i usługi (wariantu niemagazynowego) z włączoną i wyłączoną opcją, o której mowa powyżej najlepiej zobrazuje ten przykład:

Ceny standardoweCeny po promocji -10% z wyłączoną opcjąCeny po promocji -10% z włączoną opcją
Produkt10 zł9 zł9 zł
Pakowanie na prezent5 zł5 zł4,5 zł

Dowiedz się więcej na temat ustawiania cen promocyjnych dla produktów z wariantami niemagazynowymi: Ceny promocyjne w wariantach niemagazynowych

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie są dostępne sposoby wyliczania cen promocyjnych produktów?
  • Jak obniżyć cenę wybranego wariantu produktu w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności