Promocje procentowe dla produktów i ich wariantów
Jakiś czas temu informowaliśmy o wprowadzeniu nowego mechanizmu ustawiania cen promocyjnych w sklepie Shoper, a w szczególności cen promocyjnych dla wariantów produktu. Nowy sposób dodawania promocji znacząco ułatwił ustawianie zniżek kwotowych dla wszystkich lub wybranych wariantów produktu. Od teraz możesz wprowadzać także promocje procentowe.
Ustawiaj promocje po swojemu
Chcąc ustawić promocję dla danego produktu, możesz teraz wybrać sposób, w jaki cena promocyjna ma być wyliczona. Masz do wyboru dwie opcje:
- Wybiorę, o jaką kwotę ma się zmniejszyć cena
- Wybiorę, o ile procent ma się zmniejszyć cena

Następnie wprowadzasz wartość, o jaką cena podstawowa ma być obniżona, czas trwania promocji i gotowe!
Więcej na temat ustawiania ceny promocyjnej dla produktu dowiesz się z artykułu: Jak utworzyć promocję z poziomu edycji produktu?
Ustawianie procentowych zniżek dla wielu produktów jednocześnie
Chcesz obniżyć cenę o dany procent dla większej grupy produktów? Nic prostszego. Zaznacz produkty, z menu multi-akcji wybierz: Utwórz promocję, a następnie w polu: Typ promocji wybierz: procentowa.

Dowiedz się więcej na temat ustawiania cen promocyjnych dla grup produktów z artykułu: Jak utworzyć promocję dla wielu produktów jednocześnie?
Swobodnie obniżaj ceny wybranych wariantów produktu
Wprowadzone zmiany dotyczą także produktów posiadających warianty. Już wcześniej umożliwiliśmy ustawianie cen promocyjnych na konkretne warianty, dzięki czemu np. wyprzedaż danego rozmiaru koszulek zalegających na magazynie nie stanowi najmniejszego problemu.
Mając do dyspozycji promocje procentowe, możesz teraz dowolnie zarządzać akcjami promocyjnymi czy wyprzedażowymi i precyzyjnie ustawiać obniżone ceny produktów.
Jak ustawić promocję na produkt z wariantami magazynowymi?
Tworząc promocję na produkt posiadający warianty magazynowe, posługujesz się praktycznie tymi samymi mechanizmami, które zostały opisane wcześniej, aczkolwiek pojawia się jedno nowe ustawienie: Ustaw promocję na:
- Wszystkie warianty produktu
- Wybrane warianty produktu

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat ustawiania promocji dla wariantów magazynowych? Zapoznaj się z artykułem: Ceny promocyjne w wariantach magazynowych
Co z promocjami na produkty z wariantami niemagazynowymi?
W przypadku produktów posiadających warianty bez obsługi magazynu, czyli takich, którym nie da się przypisać konkretnej ilości, również zaszły zmiany w kontekście ustawiania cen promocyjnych.
Często zdarza się, że wariantem niemagazynowym produktu jest usługa np. „zapakuj na prezent”. Taka usługa zwykle posiada stałą cenę i nie podlega zniżce, którą jest objęty produkt. Aktualnie jest to już domyślne ustawienie w oprogramowaniu Shoper.
Jeśli zechcesz, aby warianty niemagazynowe produktu również były objęte ceną promocyjną, wystarczy, że włączysz dedykowaną opcję: Zastosuj promocyjną zniżkę procentową również dla wariantów bez obsługi magazynu.

Różnice w cenach promocyjnych produktu i usługi (wariantu niemagazynowego) z włączoną i wyłączoną opcją, o której mowa powyżej najlepiej zobrazuje ten przykład:
Ceny standardowe | Ceny po promocji -10% z wyłączoną opcją | Ceny po promocji -10% z włączoną opcją | |
Produkt | 10 zł | 9 zł | 9 zł |
Pakowanie na prezent | 5 zł | 5 zł | 4,5 zł |
Dowiedz się więcej na temat ustawiania cen promocyjnych dla produktów z wariantami niemagazynowymi: Ceny promocyjne w wariantach niemagazynowych
Warto zapamiętać!
- Jakie są dostępne sposoby wyliczania cen promocyjnych produktów?
- Jak obniżyć cenę wybranego wariantu produktu w sklepie internetowym?