Jak utworzyć promocję z poziomu edycji produktu?

Data publikacji: 2 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2024

Promocje dają możliwość przecenienia produktu o procent (%) lub kwotę wyrażoną w walucie, na wybrany przez ciebie okres czasu. Po zakończeniu promocji wraca regularna cena produktu.

Przed utworzeniem promocji upewnij się, że w sklepie włączona jest opcja odpowiadająca za wyświetlanie na karcie produktu informacji o jego najniższej cenie, jaka była dostępna w ciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki promocyjnej.

Więcej na temat tego wymogu wynikającego z europejskiej dyrektywy Omnibus: Historia cen produktu z ostatnich 30 dni sprzed promocji.

Tworzenie promocji podczas edycji wybranego produktu

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B), odszukaj produkt, który chcesz umieścić w promocji i wejdź w jego edycję (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edytuj konkretny produkt
Rys 1. Edytuj wybrany produkt w swoim sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edytuj konkretny produkt
Rys 1. Edytuj wybrany produkt w swoim sklepie internetowym na platformie Shoper.
Z menu pionowego po lewej stronie wybierz zakładkę Promocje i oznaczenia (A), a następnie kliknij przycisk: DODAJ PROMOCJĘ (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Dodawanie promocji
Rys 2. Zaplanuj promocję dla danego produktu w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Dodawanie promocji
Rys 2. Zaplanuj promocję dla danego produktu w Panelu administracyjnym sklepu.
W kolejnym oknie:
  • wybierz rodzaj obliczania promocji (kwotowa lub procentowa) (A),
  • podaj wartość obniżki ceny produktu (B),
  • wyliczoną cenę promocją możesz zmienić, wpisując dokładną kwotę (C),
  • ustal daty rozpoczęcia i zakończenia promocji, wybierając je z kalendarza (D),
  • kliknij: UTWÓRZ PROMOCJĘ (E).

Jeśli produkt posiada warianty i chcesz, aby one również były objęte promocją, zapoznaj się z materiałami pomocy.
Jak dodać promocję do wariantów magazynowych?
Jak dodać promocję do wariantów niemagazynowych?

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Dodaj promocję > Formularz
Rys 3. Zdefiniuj promocję produktu, podając wartość o ile zmniejszyć cenę regularną i czas trwania promocji.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Dodaj promocję > Formularz
Rys 3. Zdefiniuj promocję produktu, podając wartość o ile zmniejszyć cenę regularną i czas trwania promocji.
Utworzoną promocję zobaczysz w zakładce Promocje i oznaczenia (A) w sekcji Nadchodzące i trwające promocje (B). Z tego poziomu możliwe jest także przejście do edycji utworzonej promocji oraz jej wcześniejsze (niż ustalony pierwotnie termin końcowy) zakończenie (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu >Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Nadchodzące i trwające promocje
Rys 4. Edytuj lub zakończ trwającą promocję na dany produkt w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu >Produkty > Edycja produktu > Promocje i oznaczenia > Nadchodzące i trwające promocje
Rys 4. Edytuj lub zakończ trwającą promocję na dany produkt w sklepie internetowym.

W przypadku zmiany bazowej ceny produktu lub wariantu wartość ustawionej zniżki pozostaje bez zmian.
Jeżeli produkt przed promocją kosztował 100zł, a jego cena promocyjna wynosi 90zł (10 zł artość zniżki), to po zmianie ceny bazowej produktu na 110zł cena promocyjna wyniesie 100zł.

Masowa metoda przeceniania produktów w sklepie internetowym

Instrukcja: jak zaplanować promocję dla wybranej grupy produktów na liście?

Powiązane artykuły nt. promocji w Shoper

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły Centrum pomocy o zarządzaniu promocjami w sklepie internetowym Shoper:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • tworzenie promocji podczas edycji produktów w sklepie Shoper.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności