Zmiany w koszyku w szablonie Storefront
Koszyk to jeden z najważniejszych elementów zakupów online, dlatego nieustannie go rozwijamy i pracujemy nad jego ulepszeniem. Najnowsze zmiany skupiają się na uproszczeniu procesów zakupowych, usunięciu potencjalnych niejasności i poprawieniu ogólnych doświadczeń kupujących. Zobacz, jak działa nowy mechanizm i co to oznacza dla Twojego sklepu działającego w technologii Storefront.
Dlaczego wprowadziliśmy zmiany w koszyku?
Dotychczasowy mechanizm koszyka posiadał kilka problemów, które zgłaszali właściciele sklepów oraz ich klienci. Oto, z czym najczęściej się mierzyliśmy:
- Klient musiał wybierać kraj dostawy nawet trzy razy – w różnych krokach zamówienia.
- Wybór metody dostawy zmieniał się automatycznie po modyfikacji adresu, na co kupujący nie zwracali od razu uwagi.
- Kiedy system wymuszał dodanie „innego adresu dostawy”, dane były kopiowane 1:1 z „Danych kupującego”, ale ze zmienionym krajem dostawy. Dla kupujących takie działanie mogło wydawać się nielogiczne.
- Klienci napotykali sytuacje, w których nie mogli zmodyfikować adresu dostawy, co prowadziło do niepotrzebnych komplikacji.
Jak działa koszyk w Storefront po wprowadzeniu ulepszeń?
Wprowadziliśmy szereg zmian w mechanizmie koszyka, tak aby jego obsługa była jeszcze łatwiejsza i bezproblemowa. Kraj nie jest już wybierany w sekcji „Dostawa”. Teraz działa to w pełni automatycznie:
Nie ma potrzeby ręcznego wybierania kraju w sekcji „Dostawa”. System automatycznie dopasowuje kraj na podstawie danych wprowadzonych w „Danych kupującego” lub, jeśli dodano, w „Adresie dostawy”.
- Jeżeli kraj podany w „Danych kupującego” jest niedostępny w dostawie, dane dostawy na inny adres nie są już kopiowane automatycznie w nielogiczny sposób.
- Jeśli kraj w „Danych kupującego” jest dostępny w dostawie, system dezaktywuje wymóg podawania „innego adresu dostawy”.
- Zmiana innych danych, takich jak imię czy numer telefonu, nie wpływa na wprowadzone już dane dostawy.
- Nowy mechanizm eliminuje sytuacje, w których kupujący musiał wielokrotnie wybierać kraj lub domyślać się, co system zrobił automatycznie. Dzięki temu proces zakupowy jest krótszy i bardziej intuicyjny.
- Aby wybrać inną formę dostawy niż domyślna, wystarczy wybrać ją z listy
Przed zmianami:

Po zmianach:

Jakie korzyści przynoszą zmiany wprowadzone w koszyku?
Dzięki wprowadzonym zmianom:
- Klient podaje dane tylko raz, a system automatycznie dopasowuje resztę,
- konflikty w danych dostawy zostały wyeliminowane – wszystko działa spójnie, logicznie i tak jak się tego spodziewa kupujący,
- proces zakupowy wymaga mniej kliknięć i decyzji, co przyspiesza cały proces.
Prostota, na której wszyscy zyskują
Nowy koszyk w Storefront to odpowiedź na realne problemy i potrzeby sprzedawców oraz klientów. Dzięki temu zakupy są jeszcze prostsze, a obsługa koszyka – intuicyjna i szybka.
Wypróbuj nowe rozwiązania w swoim sklepie i podziel się z nami opinią – dzięki Twoim wskazówkom możemy rozwijać Storefront i dopasowywać go do Twoich oczekiwań.
Warto zapamiętać!
- Jakie problemy istniały w koszyku w szablonie Storefront?
- Co się zmieniło po wprowadzeniu poprawek?
- Kto skorzysta na wprowadzonych do koszykach zmianach?