Zmiany w koszyku w szablonie Storefront

Data publikacji: 21 stycznia 2025 Ostatnia aktualizacja artykułu: 12 lutego 2025

Koszyk to jeden z najważniejszych elementów zakupów online, dlatego nieustannie go rozwijamy i pracujemy nad jego ulepszeniem. Najnowsze zmiany skupiają się na uproszczeniu procesów zakupowych, usunięciu potencjalnych niejasności i poprawieniu ogólnych doświadczeń kupujących. Zobacz, jak działa nowy mechanizm i co to oznacza dla Twojego sklepu działającego w technologii Storefront.

Dlaczego wprowadziliśmy zmiany w koszyku?

Dotychczasowy mechanizm koszyka posiadał kilka problemów, które zgłaszali właściciele sklepów oraz ich klienci. Oto, z czym najczęściej się mierzyliśmy:

  • Klient musiał wybierać kraj dostawy nawet trzy razy – w różnych krokach zamówienia.
  • Wybór metody dostawy zmieniał się automatycznie po modyfikacji adresu, na co kupujący nie zwracali od razu uwagi.
  • Kiedy system wymuszał dodanie „innego adresu dostawy”, dane były kopiowane 1:1 z „Danych kupującego”, ale ze zmienionym krajem dostawy. Dla kupujących takie działanie mogło wydawać się nielogiczne.
  • Klienci napotykali sytuacje, w których nie mogli zmodyfikować adresu dostawy, co prowadziło do niepotrzebnych komplikacji.

Jak działa koszyk w Storefront po wprowadzeniu ulepszeń?

Wprowadziliśmy szereg zmian w mechanizmie koszyka, tak aby jego obsługa była jeszcze łatwiejsza i bezproblemowa. Kraj nie jest już wybierany w sekcji „Dostawa”. Teraz działa to w pełni automatycznie:

Metody dostawy są prezentowane w oparciu o dane kupującego

Nie ma potrzeby ręcznego wybierania kraju w sekcji „Dostawa”. System automatycznie dopasowuje kraj na podstawie danych wprowadzonych w „Danych kupującego” lub, jeśli dodano, w „Adresie dostawy”.

Logiczne zarządzanie danymi dostawy
  • Jeżeli kraj podany w „Danych kupującego” jest niedostępny w dostawie, dane dostawy na inny adres nie są już kopiowane automatycznie w nielogiczny sposób. 
  • Jeśli kraj w „Danych kupującego” jest dostępny w dostawie, system dezaktywuje wymóg podawania „innego adresu dostawy”.
  • Zmiana innych danych, takich jak imię czy numer telefonu, nie wpływa na wprowadzone już dane dostawy.
Mniej kroków, więcej przejrzystości
  • Nowy mechanizm eliminuje sytuacje, w których kupujący musiał wielokrotnie wybierać kraj lub domyślać się, co system zrobił automatycznie. Dzięki temu proces zakupowy jest krótszy i bardziej intuicyjny.
  • Aby wybrać inną formę dostawy niż domyślna, wystarczy wybrać ją z listy

Przed zmianami:

Sekcja: Dostawa w koszyku przed zmianami
Rys 1. Aby zmienić domyślną formę dostawy, trzeba kliknąć: Zmień
Sekcja: Dostawa w koszyku przed zmianami
Rys 1. Aby zmienić domyślną formę dostawy, trzeba kliknąć: Zmień

Po zmianach:

Sekcja: Dostawa w koszyku po zmianach
Rys 2. Aby zmienić domyślną formę dostawy, wystarczy zaznaczyć ją na liście
Sekcja: Dostawa w koszyku po zmianach
Rys 2. Aby zmienić domyślną formę dostawy, wystarczy zaznaczyć ją na liście

Jakie korzyści przynoszą zmiany wprowadzone w koszyku?

Dzięki wprowadzonym zmianom:

  • Klient podaje dane tylko raz, a system automatycznie dopasowuje resztę,
  • konflikty w danych dostawy zostały wyeliminowane – wszystko działa spójnie, logicznie i tak jak się tego spodziewa kupujący,
  • proces zakupowy wymaga mniej kliknięć i decyzji, co przyspiesza cały proces.

Prostota, na której wszyscy zyskują

Nowy koszyk w Storefront to odpowiedź na realne problemy i potrzeby sprzedawców oraz klientów. Dzięki temu zakupy są jeszcze prostsze, a obsługa koszyka – intuicyjna i szybka.

Wypróbuj nowe rozwiązania w swoim sklepie i podziel się z nami opinią – dzięki Twoim wskazówkom możemy rozwijać Storefront i dopasowywać go do Twoich oczekiwań.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie problemy istniały w koszyku w szablonie Storefront?
  • Co się zmieniło po wprowadzeniu poprawek?
  • Kto skorzysta na wprowadzonych do koszykach zmianach?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności