RODO: Usuwanie danych klienta sklepu

Data publikacji: 8 maja 2018 Ostatnia aktualizacja: 26 czerwca 2024

Co oznacza prawo do usunięcia danych klienta sklepu?

Artykuł 17 ust. 1 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) ustanawia prawo do usunięcia danych, nazywane także prawem do bycia zapomnianym. Zgodnie z tym prawem klienci sklepu mogą zażądać od administratora sklepu, aby usunął z niego wszelkie dane dotyczące ich obecności i zamówień w sklepie.

Z aplikacją Shoper Regulaminy będziesz posiadać zawsze aktualny regulamin w swoim sklepie internetowym.

Usuwanie danych klienta z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper

Aby mieć pewność, że żądanie klienta zostało spełnione, w całości postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Obsługa sklepu (A) > Klienci (B) i usuń danego klienta z listy.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Usuwanie
Rys 1. Wybierz klienta i usuń go z bazy sklepu internetowego Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Usuwanie
Rys 1. Wybierz klienta i usuń go z bazy sklepu internetowego Shoper.
Usuń jego zamówienia w: Obsługa sklepu > Zamówienia. Jeżeli jednak dla zamówień są już wygenerowane przesyłki, musisz najpierw usunąć (C) je w: Obsługa sklepu (A) > Przesyłki (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Usuwanie
Rys 2. Usuwanie wygenerowanych przesyłek dla zamówień klienta ze sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Przesyłki > Usuwanie
Rys 2. Usuwanie wygenerowanych przesyłek dla zamówień klienta ze sklepu Shoper.
Teraz możesz usunąć zamówienia (C) w: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B).

WAŻNE! Usunięcie zamówienia spowoduje, że zamówione produkty powrócą na stan magazynowy sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Usuwanie
Rys 3. Znajdź zamówienia danego klienta i skasuj je z bazy danych sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Usuwanie
Rys 3. Znajdź zamówienia danego klienta i skasuj je z bazy danych sklepu Shoper.
Jeżeli klient wyrażający żądanie był zapisany do newslettera w twoim sklepie, to musisz usunąć jego e-mail (D) z listy w: Zwiększaj sprzedaż (A) > Newsletter (B) >  Subskrybenci (C).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Subskrybenci > Usuwanie
Rys 4. Sprawdź, czy dany klient jest zapisany do newslettera i usuń go z listy subskrybentów.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Subskrybenci > Usuwanie
Rys 4. Sprawdź, czy dany klient jest zapisany do newslettera i usuń go z listy subskrybentów.
Usuń wszystkie pozycje z historii wysyłek sklepu do klienta w: Ustawienia (A) > Zadania i historia maili (B) > Historia maili (C). W tym celu wykorzystaj filtry (D), by wyszukać jego adres email.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Filtry
Rys 5. Wyszukaj wiadomości wysłane do klienta sklepu za pomocą filtrów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Filtry
Rys 5. Wyszukaj wiadomości wysłane do klienta sklepu za pomocą filtrów.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Usuwanie
Rys 6. Usuwanie znalezionej historii maili do danego klienta sklepu internetowego.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zadania i historia maili > Historia maili > Usuwanie
Rys 6. Usuwanie znalezionej historii maili do danego klienta sklepu internetowego.

Pamiętaj, że konieczność usunięcia danych dotyczy też wszystkich podmiotów, którym jako administrator sklepu powierzyłeś dane osobowe klienta, np. firmy kurierskiej.

Kiedy mogę odmówić usunięcia danych?

  • Gdy nie minął czas, w ramach którego jesteś zobligowany do świadczenia usług wobec klienta wynikających z gwarancji lub rękojmi,
  • Gdy ciążą na tobie obowiązki wynikające bezpośrednio z przepisów podatkowych.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak brzmi ustanowione prawo do usunięcia danych w ramach RODO?
  • Jak skasować wszystkie dane o kliencie ze sklepu internetowego Shoper?
  • Kiedy prawo do bycia zapomnianym nie ma zastosowania?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności