RODO: Usuwanie danych klienta sklepu
Co oznacza prawo do usunięcia danych klienta sklepu?
Artykuł 17 ust. 1 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) ustanawia prawo do usunięcia danych, nazywane także prawem do bycia zapomnianym. Zgodnie z tym prawem klienci sklepu mogą zażądać od administratora sklepu, aby usunął z niego wszelkie dane dotyczące ich obecności i zamówień w sklepie.
Z aplikacją Shoper Regulaminy będziesz posiadać zawsze aktualny regulamin w swoim sklepie internetowym.
Usuwanie danych klienta z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper
Aby mieć pewność, że żądanie klienta zostało spełnione, w całości postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
WAŻNE! Usunięcie zamówienia spowoduje, że zamówione produkty powrócą na stan magazynowy sklepu.
Pamiętaj, że konieczność usunięcia danych dotyczy też wszystkich podmiotów, którym jako administrator sklepu powierzyłeś dane osobowe klienta, np. firmy kurierskiej.
Kiedy mogę odmówić usunięcia danych?
- Gdy nie minął czas, w ramach którego jesteś zobligowany do świadczenia usług wobec klienta wynikających z gwarancji lub rękojmi,
- Gdy ciążą na tobie obowiązki wynikające bezpośrednio z przepisów podatkowych.
Warto zapamiętać!
- Jak brzmi ustanowione prawo do usunięcia danych w ramach RODO?
- Jak skasować wszystkie dane o kliencie ze sklepu internetowego Shoper?
- Kiedy prawo do bycia zapomnianym nie ma zastosowania?