Słownik pojęć dla kampanii reklamowych
Najważniejsze pojęcia w kampaniach reklamowych
Poniżej znajduje się lista pojęć, z którymi będziesz się spotykać podczas kampanii reklamowych dla sklepu internetowego.
- Przychody – to wartość brutto wygenerowanej sprzedaży poprzez reklamy, które prowadzimy dla Twojego sklepu. W skład przychodów nie wchodzą koszty dostawy.
- Transakcje – to liczba transakcji, którą dostarczyliśmy Ci podczas prowadzenia kampanii reklamowej Google Shopping.
- Liczba kliknięć – to liczba wskazująca na to ile razy zostały kliknięte wyświetlane w Google reklamy.
- Koszt kliknięć – to koszt, który ponosisz podczas trwania kampanii. Wynika on bezpośrednio z liczby kliknięć oraz ceny za klik.
- Wyświetlenia – to liczba wskazująca na to ile razy Twoje reklamy zostały wyświetlone w Google.
- ROAS – to procentowo wyrażony stosunek przychodów do wydatków. To na jego podstawie wyliczamy prowizję od sprzedaży.
Jak policzyć ROAS? Załóżmy, że wydatki na kampanię to 449 zł netto, a wygenerowany przychód z kampanii to 3000 zł brutto. Obliczenia powinny wyglądać tak: (3000 : 449) x 100% = 668%
Koszt kampanii reklamowej w Shoper Kampanie
Zależy nam, aby twój sklep osiągał jak najlepsze wyniki sprzedażowe, dlatego rozliczamy się od efektu.
Nasz model rozliczenia zakłada, że pobieramy prowizję od wygenerowanej sprzedaży z kampanii. Bierzemy pod uwagę zamówienia pochodzące tylko z naszych działań reklamowych.
- Więcej informacji: jak wygląda model rozliczenia w Shoper Kampanie?
Warto zapamiętać!
- Pojęcia związane z kampaniami reklamowymi.
- Jaki jest koszt uruchomienia reklamy w Shoper Kampanie?