Gdzie sprawdzę wyniki reklam Shoper Kampanie?

Data publikacji: 24 czerwca 2022 Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Jak czytać raport wyników reklam Shoper Kampanii?

Raport kampanii reklamowych prowadzonych przez specjalistów Shoper Kampanie znajduje się w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż (A) > Google Ads/Facebook Ads/Microsoft Ads (B).

Raport aktualizowany jest raz na 24 godziny, a znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze parametry prowadzonej kampanii reklamowej: 

  • przychody (C) – kwota brutto przychodów, które zostały wygenerowane tylko przez Shoper kampanię Google Ads lub Facebook Ads; 
  • liczba transakcji (D) – liczba transakcji w sklepie, które zostały wygenerowane za pośrednictwem Shoper Kampanii Google Ads lub Facebook Ads; 
  • liczba kliknięć (E) – informuje o tym, ile razy klienci klikali w reklamy twoich produktów i zostali przekierowani do sklepu; 
  • koszt kliknięć (F) – informuje o tym, jaki budżet został wykorzystany na kampanię w danym okresie (ile kosztowały wszystkie kliknięcia w reklamę);
  • liczba wyświetleń reklamy (G) – informuje o tym, ile razy reklama twoich produktów została wyświetlona w wyszukiwarce Google lub na Facebooku;  
  • ROAS (zwrot z inwestycji) (H) – wskaźnik informujący o zwrocie z kampanii reklamowej, pozwala na ocenę jej rentowności. 
  • procentowy udział zamówień (I).
Panel administracyjny sklepu >Zwiekszaj sprzedaż
Rys 1. W zakładce Zwiększaj sprzedaż wybierz raport danej kampanii reklamowej
Panel administracyjny sklepu >Zwiekszaj sprzedaż
Rys 1. W zakładce Zwiększaj sprzedaż wybierz raport danej kampanii reklamowej

Pamiętaj, że możesz filtrować dowolnie zakres dat w raporcie. 

Filtrowanie wyników reklam po zakresie daty
Rys 2. Prezentowane statystyki reklam w raporcie możesz filtrować po wybraniu zakresu daty
Filtrowanie wyników reklam po zakresie daty
Rys 2. Prezentowane statystyki reklam w raporcie możesz filtrować po wybraniu zakresu daty

Co to jest ROAS?

Podczas prowadzonej dla ciebie kampanii reklamowej, nasi specjaliści podczas kontaktów z tobą będą często posługiwać wskaźnikiem o nazwie: ROAS. Poniżej postaramy się przybliżyć czym on jest i dlaczego jest taki istotny.

  • ROAS  (ang. „return on ad spend”) to parametr informujący o zwrocie z kampanii reklamowej. ROAS określany jest na podstawie twoich wydatków na reklamę Google Ads, Facebook Ads lub Microsoft Ads. Liczy się go, dzieląc obrót wygenerowany z reklamy przez koszty tych reklam, a następnie mnożąc przez 100%.

ROAS = przychód z reklamy / wydatki na reklamę x 100% 

PRZYKŁAD: jeśli wydatki na reklamę to 100 zł i wygenerowała ona obrót w wysokości 1000 zł, to ROAS równa się 1000%. Co oznacza, że reklama generuje 10x więcej obrotu niż wynosi jej koszt, a tobie z każdej wydanej złotówki udało ci się zarobić 10 zł.  

Jak obliczyć ROAS?

Spójrz na poniższy obrazek, aby dowiedzieć się, które dane z raportu wyników reklam należy użyć podczas obliczania wskaźnika ROAS. Na zrzucie ekranu zaznaczyliśmy odpowiednimi kolorami dane, używane do obliczania ROAS. Natomiast pod obrazkiem znajdziesz wzór do obliczeń ROAS (dla ułatwienia poszczególne elementy składowe wzoru zostały oznaczone tymi samymi kolorami jak na zrzucie ekranu).

Gdzie w Panelu administracyjnym sklepu znajdę dane niezbędne do obliczenia ROAS?
Rys 3. Skorzystaj z zaznaczonych powyżej danych w celu obliczenia wskaźnika ROAS dla kampanii reklamowej.
Gdzie w Panelu administracyjnym sklepu znajdę dane niezbędne do obliczenia ROAS?
Rys 3. Skorzystaj z zaznaczonych powyżej danych w celu obliczenia wskaźnika ROAS dla kampanii reklamowej.

WZÓR DO OBLICZANIA WSKAŹNIKA ROAS:

ROAS (C) = przychód (całkowity dochód z reklamy) (A) / koszt kliknięć (B)* 100%

Gdzie sprawdzić wyniki Kampanii Google Ads, Facebook Ads, Microsoft Ads?

Wszystkie raporty znajdują się w Panelu administracyjnym sklepu w sekcji menu: Zwiększaj Sprzedaż. Wystarczy wybrać: Google Ads, Facebook Ads lub Microsoft Ads, aby wyświetlić poszczególne wykresy.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak poprawnie odczytać dane z raportu Shoper Kampanie?
  • Dlaczego warto śledzić wskaźnik ROAS?
  • Co jest potrzebne do obliczenia wskaźnika ROAS?
  • Gdzie dostępne są dane z kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads i Microsoft Ads?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności