Twój sklep lepiej widoczny – zrób audyt i wykorzystaj potencjał SEO

Data publikacji: 4 września 2019 Ostatnia aktualizacja: 23 stycznia 2025

Masz sklep internetowy Shoper? My mamy dla ciebie interesującą ofertę, dzięki której poprawisz swoją widoczność w sieci. Już teraz zapraszamy po audyt SEO.

Zlecenie audytu SEO swojego sklepu internetowego
Rys 1. Zacznij od wykonania audytu SEO swojego sklepu internetowego.
Zlecenie audytu SEO swojego sklepu internetowego
Rys 1. Zacznij od wykonania audytu SEO swojego sklepu internetowego.

Na początek kilka faktów

  • 97% internautów przyznaje, że korzysta z wyszukiwarki Google,
  • 40% właścicieli sklepów Shoper uznaje reklamę w Google za sposób na przyciągnięcie klienta,
  • 55% właścicieli sklepów Shoper zamierza do końca 2019 roku „zadbać o pozycjonowanie” jako element rozwoju swojego biznesu.

To powinno wystarczyć za argument przemawiający za tym, by prowadząc sklep internetowy starać się o dobrą pozycję w Google. Najlepiej dwutorowo – i inwestując w pozycjonowanie, i wykorzystując potencjał kampanii produktowych. Skupmy się jednak na razie na tym pierwszym.

Zadbaj o SEO, wygraj wysoką pozycję

SEO od zawsze było dla nas ważne. Sklepy Shoper są już z automatu zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google – posiadają m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna posiada własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.

Przeczytaj, na co musisz zwrócić uwagę: sklep internetowy z dobrą pozycją.

Ale to nie wszystko – Shoper umożliwia także tworzenie przekierowań 301. Funkcjonalność ta pozwala właścicielowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów, jak np. produkt lub kategoria.

Wiemy jednak, że żeby cieszyć się jak najlepszą pozycją w Google, trzeba robić znacznie więcej. I właściciele sklepów pracujących na naszym oprogramowaniu starają się to robić, szukając pomocy na przykład w różnych firmach i agencjach zewnętrznych.

Ale chcemy skrócić im tę ścieżkę i pomóc zaoszczędzić masę czasu na szukanie i dogadywanie warunków umowy – dlatego uruchamiamy usługę Audytu SEO dla sklepów internetowych Shoper.

3 powody, dla których warto z niej skorzystać

  1. Dobrze znamy twój sklep i wiemy co zrobić, by pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania.
  2. Nie musisz zlecać audytu SEO zewnętrznej firmie – wszystko odbywa się wewnątrz naszej platformy.
  3. Proponujmy przejrzyste warunki współpracy. Bez żadnych haczyków*.

*Współpraca przebiega w kilku prostych krokach. Możesz nam zlecić audyt SEO swojego sklepu lub wybrać jeden z trzech dostępnych wariantów wsparcia SEO. W następnym roku przyglądamy się stronie twojego sklepu i proponujemy zmiany. Po twojej akceptacji działamy, a na koniec raportujemy podjęte działania.

Przebieg audytu SEO w kilku krokach
Rys 2. Audyt SEO odbywający się wewnątrz platformy Shoper.
Przebieg audytu SEO w kilku krokach
Rys 2. Audyt SEO odbywający się wewnątrz platformy Shoper.

Ile potrzeba czasu, żeby wypozycjonować sklep?

Pozycjonowanie sklepu to proces, który wymaga i czasu, i pracy. Nie da się określić konkretnych ram czasowych, w których się to uda, ale można ten proces przyspieszyć przez odpowiednie działania. Po to powstała ta usługa – by sklepom Shoper maksymalnie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów i zamówień.

Polecamy ją szczególnie tym sklepom, które lubią działać długoterminowo. Na krótsze dystanse rekomendujemy inną usługę w ramach Shoper Kampanii – płatne kampanie produktowe.

Przypomnijmy: pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale już ledwie 3% internautów przechodzi na drugą – żeby im się wyświetlić ze sklepem i swoją ofertą, trzeba często szczęściu dopomóc.

Tym są właśnie kampanie produktowe – przy ich pomocy można zwiększyć sprzedaż na swojej stronie i zwiększyć rozpoznawalność biznesu wtedy, gdy SEO jeszcze nie działa.

Jedną z największych zalet reklamy Google Ads jest bowiem możliwość prostego i szybkiego kierowania oferty do klientów z wybranych krajów, miejsc i o określonych zainteresowaniach. Pisząc wprost – dzięki Ads klienci znajdą twoją firmę w Google dokładnie w momencie, gdy szukają reklamy lub firmy świadczącej takie usługi, jak twoja.

To jeszcze raz, podsumowując

Niezależnie od prowadzonego przez ciebie biznesu, musisz zaprzyjaźnić się z wyszukiwarką Google. Bo tam są właśnie twoi klienci. Musisz tylko zdecydować, na czym skupisz swoje działania – czy długoterminowym i wymagającym więcej czasu pozycjonowaniu, czy reklamach płatnych, które działają w momencie ich odpalenia.

Pracując w sklepie Shoper masz pewność, że pomożemy ci w każdej z tych prób. W Shoper Kampaniach czekamy tylko na sygnał, czy zaczynamy od audytu SEO, czy Google Ads.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie?
  • Jak Shoper pomaga osiągnąć szczyt w Google?
  • Dlaczego warto skorzystać z audytu SEO w Shoper?
  • Ile czasu potrzeba, by twój sklep zyskał widoczność w Google?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności