SEO case study: jak wypozycjonował się sklep sprzedający biżuterię, zegarki i dodatki
Aż 97% internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Ta liczba powinna działać na Twoją wyobraźnię. Zobacz, jak możemy Ci pomóc w wypozycjonowaniu sklepu na przykładzie e-biznesu sprzedającego biżuterię, zegarki i dodatki.

Pozycjonowanie sklepu w Google to proces, który wymaga i czasu, i pracy. Nie da się określić konkretnych ram czasowych, w których on się uda, ale można go na pewno przyspieszyć poprzez odpowiednie działania. Po to właśnie powstała usługa SEO dla sklepów Shoper, by maksymalnie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów i zamówień z wyszukiwarki.
Warto nam zaufać – jako dostawca oprogramowania dobrze znamy Twój sklep i wiemy co zrobić, by pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wybierając usługę SEO dla sklepów Shoper, nie musisz zlecać audytu zewnętrznej firmie i podpisywać dodatkowych umów – wszystko odbywa się sprawnie i bezpiecznie wewnątrz naszej platformy.
Pamiętaj: zespół naszych specjalistów dokłada wszelkich starań, by Twój sklep i Twoje produkty pojawiały się w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej. Ale tak jak wspominaliśmy na wstępie – pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu i odpowiedniej pracy. Dlatego po przeprowadzonej analizie Twojego sklepu, podpowiemy Ci, na czym warto skupić się w pierwszej kolejności.
SEO case study: sklep sprzedający biżuterię, zegarki i dodatki
Sklep korzysta z usługi Shoper SEO: od 9 miesięcy
Wyniki: wzrost wyświetleń o 1478%, 1800 fraz w top10
Jakie działania podjęliśmy na starcie?
Działania na stronie sklepu, w ciągu kilku pierwszych tygodni korzystania z usługi Shoper SEO, obejmowały m.in.:
- instalację i weryfikację narzędzia Google Search Console,
- optymalizację sekcji head kluczowych podstron: title, description,
- optymalizację znacznika meta keywords,
- zablokowanie poprzez noindex stron typu thin content, duplicate content i shallow content (sortowania, filtry, logowanie, koszyk, etc.),
- optymalizację danych teleadresowych w obrębie serwisu,
- wdrożenie danych strukturalnych dla wyszukiwarek w formacie JSON-LD,
- optymalizację wizytówki w Google Moja Firma,
- publikację linków w płatnych katalogach,
- wdrożenie pierwszej paczki treści na stronę główną oraz kluczowe kategorie,
- nasycenie nagłówków H1 kluczowych kategorii.
Jaki był efekt?
Dzięki podjętym działaniom, sklep zyskał lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i po okresie dwóch miesięcy od rozpoczęcia współpracy w ramach usługi SEO, fraza „naszywki” oraz wiele innych fraz pochodnych, zanotowały spory skok pod kątem liczby wyświetleń oraz pozycji w wyszukiwarce.
Dodatkowe działania w zakresie fraz
Przeprowadziliśmy analizę popularności wyrażeń kluczowych powiązanych z kategorią docelową, ustawiliśmy unikalną i odpowiednio nasyconą sekcję head (keywords i description), a także optymalizację/nasycenie nagłówka H1 i wdrożenie opisu zredagowanego zgodnie z zasadami SEO.
Efekt
W kolejnym miesiącu, gdy wszystkie dotychczas wprowadzone zmiany zostały zaindeksowane, powyższe frazy jeszcze się wzmocniły. W trzecim miesiącu współpracy frazy: „naszywki”, „naszywki na ubrania”, „naszywki na spodnie,”, „naszywki na kurtki” były już na liście TOP fraz.
Kolejne kroki
W następnym etapie prac nad pozycjonowaniem sklepu, wykonywaliśmy następujące działania:
- nasycenie meta title pozostałych kategorii pod kątem najczęściej wyszukiwanych fraz (na podstawie danych z GSC),
- nasycenie meta title podkategorii, poprzez dopisanie nazwy kategorii głównej,
- optymalizacja meta title na podstronach producentów,
- poprawa zduplikowanych meta title kategorii na stronnicowaniu i produktów,
- usunięcie zduplikowanych meta description na stronnicowaniu kategorii,
- noindex dla kolejnych podstron typu shallow i thin content,
- ustawienie nagłówków H1 na podstronach informacyjnych,
- ustawienie odpowiednich nagłówków H1 na podstronach producentów,
- nasycenie nagłówków H1 w kategoriach pod kątem istotnych wyrażeń,
- optymalizacja struktury nagłówków H1, H2, H3 itd.,
- poprawki w zakresie błędów danych strukturalnych dla wyszukiwarek.
Przeprowadziliśmy również analizę warstwy tekstowej w kontekście wyrażeń kluczowych i analizę konkurencji, a także zaplanowaliśmy rozbudowę warstwy tekstowej strony – co miesiąc dodając na stronie opisy dla kolejnych kategorii produktowych.
Przez cały okres współpracy ze sklepem podjęliśmy się także serii działań off-page, na które składają się: analiza profilu linkowego i zaplanowanie strategii linkowania, publikacja odnośników naturalizujących profil linkowy oraz publikacja odnośników budujących tematyczność.
Efekt
Wszystkie wyżej wymienione działania wpłynęły pozytywnie na ogólną widoczność strony sklepu, która wyniosła: 176 092 odwiedzin, co dało wzrost aż o 1478%. Co więcej, obecnie średnia pozycja sklepu na wszystkie frazy to: 12,08, w tym około 1800 fraz w TOP10.
Zadbaj teraz o SEO Twojego sklepu
Dlaczego warto wybrać usługę pozycjonowania sklepów internetowych w Shoper? Przede wszystkim: bo dobrze znamy Twój sklep i oferujemy przejrzyste warunki współpracy. Przeanalizujemy Twoją stronę, zaproponujemy zmiany i zoptymalizujemy sklep pod kątem widoczności. Na koniec otrzymasz raport z efektów naszej pracy.
Korzystając z dedykowanej usługi SEO dla sklepów internetowych, zyskujesz dostęp do profesjonalnego wsparcia i wiedzy specjalistów w zakresie pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarce.
Co więcej, z tej usługi mogą skorzystać także sklepy obecnie pracujące na innych platformach. Daj nam tylko znać, że chcesz przenieść swój sklep na Shoper, a zaopiekujemy się nim podczas i po migracji. Więcej informacji znajdziesz na tej stronie.
Warto zapamiętać!
- Jak możemy pomóc w pozycjonowaniu sklepu internetowego Shoper?