Data publikacji: 28 lipca 2022 Aktualizacja: 16 grudnia 2024

Shoper Faktury i Magazyn: Uprawnienia dostępu i role w systemie

Podstawowe informacje o uprawnieniach kont pracowników w programie Shoper Faktury i Magazyn

Konto Shoper Faktury i Magazyn może obsługiwać nieograniczona ilość pracowników. Nowych pracowników może dodać administrator konta, decydując przy tym jakie będą mieć uprawnienia dostępu. Do łatwego określenia uprawnień służą: ROLE.

Przykład: Pracownik, któremu przypisana jest rola SPRZEDAŻ może wystawiać faktury, WZ-tki i dodawać kontrahentów, ale nie ma np. dostępu do ewidencji kosztów, albo wysyłania deklaracji JPK do ministerstwa. Nie ma też dostępu do ustawień systemowych.

Jak przypisać rolę do konta pracownika w systemie?

Zaloguj się do konta Shoper Faktury i Magazyn.
Aby zdefiniować role przejdź do: Ustawień, klikając koło zębate w prawym górnym rogu.
Następnie wybierz: Użytkownicy > Uprawnienia. Zobaczysz tutaj listę zaproponowanych przez nas ról:
  • Administrator – pełny dostęp do wszystkich zasobów, dokumentów i ustawień systemowych,
  • Księgowość – dostęp do wszystkich zasobów systemu z wyjątkiem ustawień,
  • Sprzedaż – pełny dostęp do dokumentów sprzedażowych i kontrahentów, dodawanie nowych produktów i odczyt dokumentów magazynowych. Brak dostępu do dokumentów kosztowych, ewidencji i ustawień systemowych,
  • Magazyn – pełny dostęp do dokumentacji magazynowej, dodawanie i edycja kontrahentów. Brak dostępu do dokumentów sprzedażowych, kosztowych i do ewidencji.
Role możesz dowolnie edytować lub usunąć.
Możesz również zdefiniować własne role po kliknięciu: + Dodaj rolę.
Uprawnienia określasz w czytelnej tabeli. Oznaczasz w niej jaki poziom dostępu ma mieć rola dla danego zasobu systemowego. Zasoby są zależne od pakietu jaki masz włączony. W pakiecie prostym jest mniej ewidencji, a zamiast magazynu jest lista produktów. Dostępne uprawnienia:
  • Odczyt – najniższy poziom – pracownik może wyświetlić taki dokument, ale nic więcej z nim nie zrobi,
  • Dodawanie – może tworzyć i zapisywać nowe dokumenty, ale po zapisaniu już ich nie zmieni,
  • Edycja – może zmieniać zawartość wszystkich wystawionych wcześniej dokumentów (nie ma znaczenia kto je wystawiał), ale nie usunie żadnego z nich,
  • Usuwanie – najwyższy poziom dostępu. Taki pracownik może z dokumentem zrobić wszystko – zapisać, zmienić albo wykasować.

Oznaczenie Wszystko automatycznie aktywuje najwyższy poziom dostępu dla danego zasobu.

Gdy już zdefiniujesz role możesz je przypisać pracownikom edytując istniejących użytkowników lub dodając nowych.
Wystarczy wybrać uprawnienia z listy w menu dotyczącym użytkownika.
Po zalogowaniu użytkownik, który nie ma dostępu do określonych funkcji w programie zobaczy komunikat: Nie masz uprawnień do wykonania tej akcji, a niedostępne dla niego funkcje są wyszarzone.

Sprawdź, jak szybko i bezpiecznie zmienić platformę sklepową z Shoper.

Wideo: ustawienia i konfiguracja konta w programie Shoper Faktury i Magazyn

Zobacz film instruktażowy dotyczący konfiguracji i ustawień konta w programie Shoper Faktury i Magazyn na YouTube.

Wideo poradnik: jak skonfigurować konto w programie księgowo-magazynowym?

Dowiedz się także, co zrobić, by Twój sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce. Darmowa konsultacja dotycząca pozycjonowania sklepów internetowych.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Ile pracowników może obsługiwać program księgowo-magazynowy?
  • Jak zdefiniować rolę dla użytkowników systemu Shoper Faktury i Magazyn?
  • Wideo poradnik: jakie ustawienia można wprowadzić na swoim koncie w Shoper Faktury i Magazyn?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności