Wymiana punktów lojalnościowych na produkty

Data publikacji: 7 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 września 2024

W sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów znajdują się opcje programu lojalnościowego. Wybierz czy chcesz umożliwić wymianę punktów na produkty czy rabaty.

Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.

Jak ustawić wymianę punktów na produkty w programie lojalnościowym?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Zwiększaj sprzedaż (A) > Program lojalnościowy (B) i wybierz zakładkę: Wymiana punktów (C). Zdecyduj, na jakich warunkach wymieniane mają być zdobyte przez klientów punkty (D).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana produktów > Warunki wymiany punktów
Rys 1. Określ przelicznik punktów i zaznacz, które produkty są wymieniane za punkty lojalnościowe.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana produktów > Warunki wymiany punktów
Rys 1. Określ przelicznik punktów i zaznacz, które produkty są wymieniane za punkty lojalnościowe.
Określ, jak rozliczać produkty wymienione za punkty. Czy w związku z kwestiami księgowymi chcesz, aby produkty kosztowały na przykład jeden grosz, czy mają pozostać zupełnie darmowe.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów > Rozliczanie wymienionych punktów
Rys 2. Ustal, czy za wybrany produkt naliczana jest symboliczna opłata w ramach programu lojalnościowego.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów > Rozliczanie wymienionych punktów
Rys 2. Ustal, czy za wybrany produkt naliczana jest symboliczna opłata w ramach programu lojalnościowego.

PRZYKŁAD: Jeśli sprzedajesz cukierki po 0,1 kg to jeśli klient wymieni 0,5 kg cukierków za punkty, to opłata zostanie naliczona 5 razy (1 raz za każde 0,1 kg dodane do koszyka).

W przypadku wyboru opcji: produkty całkowicie darmowe pamiętaj o ważnej kwestii:

Jeśli korzystasz z aplikacji wbudowanej, aplikacji appstore lub integracji API do fakturowania (np. wFirma, Subiekt GT, Comarch Optima etx.), upewnij się, że obsługuje ona taki sposób rozliczenia.

Shoper API wysyła informacje o:
– produkcie, który został wymieniony za punkty.
– ilości punktów, za jaką produkt został wymieniony.
– cenie produktu, w tym wypadku 0,00 zł.

Zdefiniuj: DODATKOWE WARUNKI. Czy chcesz, aby wymiana miała miejsce tylko podczas zakupów, czy chcesz aby określały ją jednorazowe limity.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów > Dodatkowe warunki
Rys 3. Zapoznaj się z dodatkowymi warunkami wymiany punktów lojalnościowych w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów > Dodatkowe warunki
Rys 3. Zapoznaj się z dodatkowymi warunkami wymiany punktów lojalnościowych w sklepie internetowym.

Możesz użyć limitu liczby produktów, na jaką można wymienić punkty jednorazowo, maksymalnie ile punktów można wymienić jednorazowo, zdefiniować czy punkty można wymieniać tylko od określonej wartości koszyka oraz czy punkty można wymieniać tylko przy okazji zakupu w sklepie.

WAŻNE! Twoje ustawienia mogą kolidować z głównymi ustawieniami sprzedaży! Przykładowo, jeżeli ustawisz możliwość wymiany produktów bez zakupu, a w ustawieniach sprzedaży w: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk posiadasz zdefiniowaną minimalną wartość zakupu: 1 zł to wymiana nie zadziała, gdyż wartość koszyka wynosić będzie poniżej 1 zł.

Jak ustawić wymianę punków na rabat procentowy w programie lojalnościowym?

Jeżeli zamiast wymiany na produkty chcesz klientom zaoferować za punkty rabat procentowy, również jest taka możliwość:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • ustawienia reguł wymiany punktów zdobytych przez klientów,
  • jak ustawić rabat procentowy za zebrane punkty lojalnościowe.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności