Wymiana punktów lojalnościowych na produkty
W sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów znajdują się opcje programu lojalnościowego. Wybierz czy chcesz umożliwić wymianę punktów na produkty czy rabaty.
Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.
Jak ustawić wymianę punktów na produkty w programie lojalnościowym?
PRZYKŁAD: Jeśli sprzedajesz cukierki po 0,1 kg to jeśli klient wymieni 0,5 kg cukierków za punkty, to opłata zostanie naliczona 5 razy (1 raz za każde 0,1 kg dodane do koszyka).
W przypadku wyboru opcji: produkty całkowicie darmowe pamiętaj o ważnej kwestii:
Jeśli korzystasz z aplikacji wbudowanej, aplikacji appstore lub integracji API do fakturowania (np. wFirma, Subiekt GT, Comarch Optima etx.), upewnij się, że obsługuje ona taki sposób rozliczenia.
Shoper API wysyła informacje o:
– produkcie, który został wymieniony za punkty.
– ilości punktów, za jaką produkt został wymieniony.
– cenie produktu, w tym wypadku 0,00 zł.
Możesz użyć limitu liczby produktów, na jaką można wymienić punkty jednorazowo, maksymalnie ile punktów można wymienić jednorazowo, zdefiniować czy punkty można wymieniać tylko od określonej wartości koszyka oraz czy punkty można wymieniać tylko przy okazji zakupu w sklepie.
WAŻNE! Twoje ustawienia mogą kolidować z głównymi ustawieniami sprzedaży! Przykładowo, jeżeli ustawisz możliwość wymiany produktów bez zakupu, a w ustawieniach sprzedaży w: Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk posiadasz zdefiniowaną minimalną wartość zakupu: 1 zł to wymiana nie zadziała, gdyż wartość koszyka wynosić będzie poniżej 1 zł.
Jak ustawić wymianę punków na rabat procentowy w programie lojalnościowym?
Jeżeli zamiast wymiany na produkty chcesz klientom zaoferować za punkty rabat procentowy, również jest taka możliwość:
Warto zapamiętać!
- ustawienia reguł wymiany punktów zdobytych przez klientów,
- jak ustawić rabat procentowy za zebrane punkty lojalnościowe.