Konfiguracja programu lojalnościowego w Twoim sklepie internetowym pozwoli Ci zamieniać jednorazowych klientów w stale powracających fanów Twoich produktów. Oferuj rabaty na darmową dostawę, rabaty na zakup innych produktów, a baza Twoich klientów będzie się sukcesywnie powiększać.
Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.
Możliwości programu lojalnościowego Shoper
Shoper daje wiele możliwości konfiguracji programu lojalnościowego. Od ogólnych do bardzo specyficznych ustawień, których mogą wymagać poszczególne branże czy grupy produktów.
Klienci pakietu Premium mogą dodatkowo w nowym Programie Lojalnościowym określić termin ważności punktów według liczby dni przypadających od momentu uzyskania punktów lub mijających od ostatnio złożonego w sklepie zamówienia.
Wszystkie funkcje programu lojalnościowego | Pakiet Shoper Standard | Pakiet Shoper Premium |
Dodawanie punktów klientom w momencie zdefiniowanej zmiany statusu zamówienia | ✓ | ✓ |
Dodawanie punktów klientom w momencie opłacenia zamówienia | ✓ | ✓ |
Zwracanie punktów na konto klienta, jeśli nie doszło do realizacji zamówienia | ✓ | ✓ |
Usuwanie punktów z konta klienta przy wyborze zdefiniowanego wcześniej statusu zamówienia | ✓ | ✓ |
Przyznawanie punktów wg reguły „X punktów za każde wydane Y złotych” | ✓ | ✓ |
Przyznawanie punktów wszystkim klientom | ✓ | ✓ |
Przyznawanie punktów wybranym klientom | ✓ | |
Przyznawanie punktów wybranym grupom klientów | ✓ | |
Przyznawanie punktów wybranym grupom subskrybentów newslettera | ✓ | |
Przyznawanie punktów za wszystkie produkty | ✓ | ✓ |
Przyznawanie punktów za wybrane produkty | ✓ | |
Przyznawanie punktów za produkty z danej kategorii | ✓ | |
Przyznawanie punktów za produkty danego producenta | ✓ | |
Przyznawanie punktów za zapis do newslettera | ✓ | ✓ |
Punkty przyznawane za wystawienie opinii zaakceptowanej przez administratora sklepu | ✓ | ✓ |
Klient może zostać poinformowany o zmianie liczby punktów w wiadomości mailowej | ✓ | ✓ |
Uzbierane przez klienta sklepu punkty mogą zostać wymienione na określone wcześniej produkty wg przelicznika X punktów to Y złotych na wymianę. Punkty będą wymieniane na dowolne produkty, wskazane z oferty sklepu, ale właściciel sklepu może teraz także określić np. liczbę dni, jaka jest potrzebna od ostatniego zamówienia do utrzymania ważności uzbieranych punktów.
Więcej o konfiguracji terminu ważności punktów przeczytasz w dalszej części tego artykułu.
Wszystkie funkcje programu lojalnościowego | Pakiet Shoper Standard | Pakiet Shoper Premium |
Przeliczanie punktów na wartość pieniężną | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na dowolne produkty | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na wybrane produkty | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na produkty z wybranej kategorii | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na produkty wybranych producentów | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na produkty wyłącznie podczas realizowania zamówienia w sklepie | ✓ | ✓ |
Limit liczby produktów wymienianych za punkty | ✓ | ✓ |
Limit liczby punktów podlegających wymianie | ✓ | ✓ |
Wymiana punktów na produkty wyłącznie po przekroczeniu określonej wartości koszyka | ✓ | ✓ |
Konfiguracja opłaty a wymieniany produkt | ✓ | ✓ |
Stały rabat po uzyskaniu określonej liczby punktów | ✓ | ✓ |
Bezterminowe korzystanie z naliczonych punktów | ✓ | ✓ |
Wygadanie punktów po określonej liczbie dni od momentu ich naliczenia | ✓ | |
Wygasanie punktów po określonej licznie dni od ostatniego zakupu | ✓ |
Aktywacja programu lojalnościowego w Shoper
Aby włączyć program lojalnościowy w sklepie Shoper, przejdź w panelu do zakładki: Zwiększaj sprzedaż (A), Program lojalnościowy (B) i w sekcji: Ustawienia podstawowe, przesuń suwak na aktywny (C), a następnie kliknij: ZAPISZ (D).

Zdefiniuj przyznawanie punktów w zakładce: Przyznawanie i zarządzanie punktami (E).
Ustawienia przyznawania punktów lojalnościowych
Instrukcja jak skonfigurować reguły przyznawania punktów lojalnościowych klientom znajduje się tutaj: Konfiguracja reguł przyznawania punktów w programie lojalnościowym
Dostępne opcje programu lojalnościowego
W sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż -> Program lojalnościowy -> Wymiana punktów znajdują się opcje programu lojalnościowego. Wybierz czy chcesz umożliwić wymianę punktów na produkty, czy rabaty. Instrukcja krok po kroku jak zmienić opcje wymiany punktów znajduje się tutaj: Wymiana punktów na rabaty lub produkty
Działanie programu lojalnościowego z punktu widzenia klienta
Sprzedawca może umieścić moduł programu lojalnościowego w wybranym miejscu na stronie karty produktu. Moduł pojawi się zarówno dla niezalogowanych użytkowników jak i zarejestrowanych klientów z tą różnicą, że zalogowany klient zobaczy więcej informacji.
Widok klienta niezalogowanego

Widok klienta zalogowanego

Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty, klient zobaczy po zalogowaniu się na swoje konto w Twoim sklepie, w zakładce: Twoje Zamówienia.

Jak klient może wykorzystać punkty w programie lojalnościowym?
Kupujący zalogowany do konta w Twoim sklepie ma dostęp do listy produktów biorących udział w programie lojalnościowym.
Dodatkowo może ograniczyć listę produktów tylko do tych, na które wymiana jest możliwa ze względu na liczbę zgromadzonych punktów.

Przykładowy widok takiego produktu w koszyku, obok innego, regularnego zakupu:

Dla klienta kluczowa na tym etapie jest informacja w koszyku dotycząca ilości punktów, jakie nadal posiada wraz z listą dostępnych do wymiany produktów.
Jest to pozostała liczba punktów, po odjęciu tych, za które pojawił się w koszyku produkt na wymianę.
Widok zakładki: Twoje Zamówienia po zakupie:

Wgląd właściciela sklepu w wymiany punków lojalnościowych
Działania klientów w ramach Programu Lojalnościowego możesz śledzić na ich koncie w: Obsługa sklepu (A) > Klienci (B), w ich edycji, w zakładce: Program lojalnościowy (C).

Tutaj też możesz edytować liczbę ich punktów:

Zachęcamy do używania Programu Lojalnościowego, jako atrakcyjnej formy wpływania na przywiązanie klientów do sklepu, a co za tym idzie – realnie zwiększającej jego sprzedaż.
Warto zapamiętać!
- Jak włączyć program lojalnościowy na platformie sklepowej Shoper?
- Jak ustawić przyznawanie punktów lojalnościowych dla klientów sklepu?
- Jak ustalić warunki wymiany punktów zdobytych przez klientów?
- Jak zaoferować rabat procentowy za punkty lojalnościowe?
- Jak wygląda proces wymiany punktów lojalnościowych z punktu widzenia klienta sklepu?
- Jak zarządzać punktami lojalnościowymi klientów w Panelu administracyjnym sklepu?