Data publikacji: 21 marca 2016 Aktualizacja: 20 sierpnia 2025

Jak skonfigurować i uruchomić program lojalnościowy w Shoper

Konfiguracja programu lojalnościowego w Twoim sklepie internetowym pozwoli Ci zamieniać jednorazowych klientów w stale powracających fanów Twoich produktów. Oferuj rabaty na darmową dostawę, rabaty na zakup innych produktów, a baza Twoich klientów będzie się sukcesywnie powiększać.

Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.

Możliwości programu lojalnościowego Shoper

Shoper daje wiele możliwości konfiguracji programu lojalnościowego. Od ogólnych do bardzo specyficznych ustawień, których mogą wymagać poszczególne branże czy grupy produktów.

Klienci pakietu Premium mogą dodatkowo w nowym Programie Lojalnościowym określić termin ważności punktów według liczby dni przypadających od momentu uzyskania punktów lub mijających od ostatnio złożonego w sklepie zamówienia.

Wszystkie funkcje programu lojalnościowegoPakiet Shoper StandardPakiet Shoper Premium
Dodawanie punktów klientom w momencie zdefiniowanej zmiany statusu zamówienia
Dodawanie punktów klientom w momencie opłacenia zamówienia
Zwracanie punktów na konto klienta, jeśli nie doszło do realizacji zamówienia
Usuwanie punktów z konta klienta przy wyborze zdefiniowanego wcześniej statusu zamówienia
Przyznawanie punktów wg reguły „X punktów za każde wydane Y złotych”
Przyznawanie punktów wszystkim klientom
Przyznawanie punktów wybranym klientom
Przyznawanie punktów wybranym grupom klientów
Przyznawanie punktów wybranym grupom subskrybentów newslettera
Przyznawanie punktów za wszystkie produkty
Przyznawanie punktów za wybrane produkty
Przyznawanie punktów za produkty z danej kategorii
Przyznawanie punktów za produkty danego producenta
Przyznawanie punktów za zapis do newslettera
Punkty przyznawane za wystawienie opinii zaakceptowanej przez administratora sklepu
Klient może zostać poinformowany o zmianie liczby punktów w wiadomości mailowej

Uzbierane przez klienta sklepu punkty mogą zostać wymienione na określone wcześniej produkty wg przelicznika X punktów to Y złotych na wymianęPunkty będą wymieniane na dowolne produkty, wskazane z oferty sklepu, ale właściciel sklepu może teraz także określić np. liczbę dni, jaka jest potrzebna od ostatniego zamówienia do utrzymania ważności uzbieranych punktów.

Więcej o konfiguracji terminu ważności punktów przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Wszystkie funkcje programu lojalnościowegoPakiet Shoper StandardPakiet Shoper Premium
Przeliczanie punktów na wartość pieniężną
Wymiana punktów na dowolne produkty
Wymiana punktów na wybrane produkty
Wymiana punktów na produkty z wybranej kategorii
Wymiana punktów na produkty wybranych producentów
Wymiana punktów na produkty wyłącznie podczas realizowania zamówienia w sklepie
Limit liczby produktów wymienianych za punkty
Limit liczby punktów podlegających wymianie
Wymiana punktów na produkty wyłącznie po przekroczeniu określonej wartości koszyka
Konfiguracja opłaty a wymieniany produkt
Stały rabat po uzyskaniu określonej liczby punktów
Bezterminowe korzystanie z naliczonych punktów
Wygadanie punktów po określonej liczbie dni od momentu ich naliczenia
Wygasanie punktów po określonej licznie dni od ostatniego zakupu

Aktywacja programu lojalnościowego w Shoper

Aby włączyć program lojalnościowy w sklepie Shoper, przejdź w panelu do zakładki: Zwiększaj sprzedaż (A), Program lojalnościowy (B) i w sekcji: Ustawienia podstawowe, przesuń suwak na aktywny (C), a następnie kliknij: ZAPISZ (D).

Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Aktywność
Rys 1. Włącz program lojalnościowy, aby klienci mogli z niego korzystać.
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Aktywność
Rys 1. Włącz program lojalnościowy, aby klienci mogli z niego korzystać.

Zdefiniuj przyznawanie punktów w zakładce: Przyznawanie i zarządzanie punktami (E).

Ustawienia przyznawania punktów lojalnościowych

Instrukcja jak skonfigurować reguły przyznawania punktów lojalnościowych klientom znajduje się tutaj: Konfiguracja reguł przyznawania punktów w programie lojalnościowym

Dostępne opcje programu lojalnościowego

W sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż -> Program lojalnościowy -> Wymiana punktów znajdują się opcje programu lojalnościowego. Wybierz czy chcesz umożliwić wymianę punktów na produkty, czy rabaty. Instrukcja krok po kroku jak zmienić opcje wymiany punktów znajduje się tutaj: Wymiana punktów na rabaty lub produkty

Działanie programu lojalnościowego z punktu widzenia klienta

Sprzedawca może umieścić moduł programu lojalnościowego w wybranym miejscu na stronie karty produktu. Moduł pojawi się zarówno dla niezalogowanych użytkowników jak i zarejestrowanych klientów z tą różnicą, że zalogowany klient zobaczy więcej informacji.

Widok klienta niezalogowanego

Karta produktu w sklepie Shoper > Moduł lojalnościowy
Rys 2. Klient niezalogowany zobaczy liczbę punktów do zdobycia w programie lojalnościowym

Widok klienta zalogowanego

Karta produktu w sklepie Shoper > Moduł lojalnościowy
Rys 3. Klient zalogowany zobaczy także liczbę punktów potrzebną do zakupu produktu w programie lojalnościowym

Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty, klient zobaczy po zalogowaniu się na swoje konto w Twoim sklepie, w zakładce: Twoje Zamówienia.

Panel klienta w sklepie > Twoje zamówienia > Program lojalnościowy > Suma punktów
Rys 4. Klient na swoim koncie może zobaczyć sumę zgromadzonych punktów, które może wymienić na produkty.
Panel klienta w sklepie > Twoje zamówienia > Program lojalnościowy > Suma punktów
Rys 4. Klient na swoim koncie może zobaczyć sumę zgromadzonych punktów, które może wymienić na produkty.

Jak klient może wykorzystać punkty w programie lojalnościowym?

Kupujący zalogowany do konta w Twoim sklepie ma dostęp do listy produktów biorących udział w programie lojalnościowym.

Dodatkowo może ograniczyć listę produktów tylko do tych, na które wymiana jest możliwa ze względu na liczbę zgromadzonych punktów.

Strona sklepu internetowego > Produkty wymienialne w programie lojalnościowym
Rys 2. Widok listy produktów dostępnych dla klienta z daną liczbą punktów lojalnościowych.
Strona sklepu internetowego > Produkty wymienialne w programie lojalnościowym
Rys 2. Widok listy produktów dostępnych dla klienta z daną liczbą punktów lojalnościowych.

Przykładowy widok takiego produktu w koszyku, obok innego, regularnego zakupu:

Strona koszyka w sklepie internetowym > Zawartość koszyka > Wartość
Rys 3. W zamówieniu widać, że produkt zostanie wymieniony za odpowiednią liczbę punktów.
Strona koszyka w sklepie internetowym > Zawartość koszyka > Wartość
Rys 3. W zamówieniu widać, że produkt zostanie wymieniony za odpowiednią liczbę punktów.

Dla klienta kluczowa na tym etapie jest informacja w koszyku dotycząca ilości punktów, jakie nadal posiada wraz z listą dostępnych do wymiany produktów.

Jest to pozostała liczba punktów, po odjęciu tych, za które pojawił się w koszyku produkt na wymianę.

Widok zakładki: Twoje Zamówienia po zakupie:

Panel klienta w sklepie > Zamówienia > Program lojalnościowy > Wymienione produkty
Rys 4. Klient może sprawdzić historię wymian produktów za punkty na swoim koncie.
Panel klienta w sklepie > Zamówienia > Program lojalnościowy > Wymienione produkty
Rys 4. Klient może sprawdzić historię wymian produktów za punkty na swoim koncie.

Wgląd właściciela sklepu w wymiany punków lojalnościowych

Działania klientów w ramach Programu Lojalnościowego możesz śledzić na ich koncie w: Obsługa sklepu (A) > Klienci (B), w ich edycji, w zakładce: Program lojalnościowy (C).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Edycja > Program lojalnościowy
Rys 5. Sprawdź punkty i operacje w programie lojalnościowym na koncie danego klienta.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Edycja > Program lojalnościowy
Rys 5. Sprawdź punkty i operacje w programie lojalnościowym na koncie danego klienta.

Tutaj też możesz edytować liczbę ich punktów:

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Edycja > Program lojalnościowy > Zarządzanie punktami
Rys 6. Aktualizuj punkty lojalnościowe w edycji konkretnego klienta sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Klienci > Edycja > Program lojalnościowy > Zarządzanie punktami
Rys 6. Aktualizuj punkty lojalnościowe w edycji konkretnego klienta sklepu.

Zachęcamy do używania Programu Lojalnościowego, jako atrakcyjnej formy wpływania na przywiązanie klientów do sklepu, a co za tym idzie – realnie zwiększającej jego sprzedaż.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak włączyć program lojalnościowy na platformie sklepowej Shoper?
  • Jak ustawić przyznawanie punktów lojalnościowych dla klientów sklepu?
  • Jak ustalić warunki wymiany punktów zdobytych przez klientów?
  • Jak zaoferować rabat procentowy za punkty lojalnościowe?
  • Jak wygląda proces wymiany punktów lojalnościowych z punktu widzenia klienta sklepu?
  • Jak zarządzać punktami lojalnościowymi klientów w Panelu administracyjnym sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności