Z Shoplo na Shoper: poznaj historię sklepu internetowego i marki FITSELF

Data publikacji: 13 października 2021 Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2025

„Sklep online był zawsze moim marzeniem” – mówi pomysłodawczyni marki FITSELF. Właśnie przeniosła swój biznes z Shoplo na platformę Shoper i rozpoczyna nowy rozdział rozwoju swojego sklepu.

FITSELF to młoda marka i sklep internetowy, uruchomione w sierpniu 2021 roku przez Natalię Siejkę. Najpierw na platformie Shoplo, ale teraz prowadzone już na oprogramowaniu Shoper. Natalia proponuje swoim klientkom m.in. legginsy, topy i spodenki sportowe, w których poczują się lekkie jak motyl, jeszcze piękniejsze i pewniejsze siebie. „FITSELF. Active wear to boost your confidence” – to hasło przewodnie marki.

Jak wyglądały przenosiny sklepu FITSELF na platformę Shoper?
Rys 1. Migracja sklepu FITSELF z Shoplo na Shoper.
Jak wyglądały przenosiny sklepu FITSELF na platformę Shoper?
Rys 1. Migracja sklepu FITSELF z Shoplo na Shoper.

Jak Tobie przebiegła migracja z Shoplo na Shoper? Korzystałaś ze wsparcia naszego zespołu, czytałaś może poradniki pomocy, korzystałaś z webinarów?

Natalia Siejka, FITSELF.pl: Wiadomość o konieczności przeniesienia się na inną platformę – po tym, gdy właśnie spędziłam kilka dni na dostosowaniu wyglądu i funkcjonalności mojego sklepu – trochę mnie zaskoczyła, jednak nie jestem osobą, która narzeka i szuka problemów. Szukam raczej rozwiązań. Wsparcie zespołu Shoper ogromnie mi pomogło – tak naprawdę graficy przenieśli mój szablon w zdecydowanej większości! Oczywiście, sama też spędziłam sporo czasu, by wszystko dostosować pod siebie, jednak artykuły i filmy poradnikowe na YouTubie bardzo mi pomogły i oszczędziły wiele godzin. Finalnie jestem bardzo zadowolona z migracji. Mój sklep wygląda lepiej niż na Shoplo, ma teraz dużo więcej możliwości i funkcjonalności, a team Shopera bardzo sprawnie odpowiada na wszystkie moje zapytania.

Migracja sklepu Fitself na Shoper
Rys 2. Jak wygląda sklep FITSELF po migracji na platformę Shoper?
Migracja sklepu Fitself na Shoper
Rys 2. Jak wygląda sklep FITSELF po migracji na platformę Shoper?

Jak oceniasz finalnie przenosiny na Shoper?

Tak jak wspomniałam przy okazji poprzedniego pytania, przenosiny na Shoper przebiegły w moim przypadku naprawdę świetnie! Gdy w trakcie migracji pojawiały się jakieś problemy czy wątpliwości, obsługa klienta w Shoper sprawnie i konkretnie na nie odpowiadała. W Waszym teamie pracują bardzo sympatyczne i kompetentne osoby. Panel administracyjny w Shoperze odpowiada mi bardziej niż w Shoplo – choć na początku oczywiście musiałam się do niego przyzwyczaić, ale jest więcej możliwości integracji i prowadzenie sklepu na Shoperze sprawia mi dużo przyjemności. Jeśli ktoś rozważa postawienie sklepu, korzystając z silnika Shopera, to ja z czystym sumieniem mogę go polecić.

Masz w sklepie włączone m.in. płatności odroczone PayPo. Z czego jeszcze lubią korzystać Twoi klienci?

Tak, wprowadziłam możliwość płatności PayPo, by wyjść naprzeciw potrzebom klientek, które chciałyby kupić nasze produkty, jednak w danej chwili z różnych powodów nie mogą. Jak na razie sprawdza się to u nas bardzo fajnie! Klientki lubią także korzystać z możliwości zakupu kompletów do ćwiczeń – wtedy w gratisie otrzymują nasze skarpetki z haftowanym logo.

W Twoim sklepie przeczytaliśmy, że „w FITSELF głównym celem jest tworzenie produktów premium, które sprawią, że poczujesz się pewna siebie i zmotywowana do osiągania wszystkich swoich celów” – skąd pomysł właśnie na taką sprzedaż w sieci?

Pomysł założenia swojej marki z odzieżą fitness kiełkował w mojej głowie już jakiś czas. Zawsze byłam w jakiś sposób związana ze sportem, jednak dopiero w trakcie pandemii – znużona godzinami spędzonymi przed komputerem – odkryłam swoją pasję do treningów i zdrowego stylu życia. Zaczęłam dzielić się pomysłami na ćwiczenia oraz posiłki na Instagramie i dzięki temu udało mi się zbudować społeczność wokół tematu fitness. Dziewczyny coraz częściej pisały do mnie z pytaniem o stroje treningowe, a ja nie znalazłam marki, którą mogłabym szczerze w stu procentach polecić. Wtedy zapadła decyzja, że sama stworzę ubrania, które posiadają wszystkie cechy mojego idealnego kompletu do ćwiczeń. Mimo, że marka jest bardzo młoda – działamy dopiero dwa miesiące – to często w opiniach klientek na temat produktów FITSELF spotykam się z przedrostkiem „naj”: „najwygodniejszy/najpiękniejszy/najlepszej jakości strój, jaki kiedykolwiek miałam”. Trudno wyrazić słowami satysfakcję, którą czuję po przeczytaniu takich komentarzy.

Czy decyzja o uruchomieniu sprzedaży online była dla Ciebie trudna?

Sklep online był moim marzeniem, które odkładałam „na kiedyś”. W końcu jednak zrozumiałam, że idealny moment nigdy nie nadejdzie, więc po prostu zaczęłam działać, szukać, czytać, edukować się w tym zakresie. Uruchomienie sprzedaży online było poprzedzone miesiącami pracy, jednak ani razu nie wątpiłam w słuszność mojej decyzji.

Na co zwracasz szczególną uwagę podczas prowadzenia marki i sklepu online? Co Twoim zdaniem przyciąga klientów?

Uważam, że silną stroną FITSELF jest kierowanie swoich produktów do każdej kobiety – niezależnie od literki na metce. Dlatego nasze stroje są prezentowane przez dziewczyny o różnym wzroście, rozmiarze biustu czy sylwetce. Według mnie, ludzie są już zmęczeni obrazkami „idealnych” kobiet, kreowanych przez Instagram, dlatego zrezygnowałam z zatrudnienia profesjonalnych modelek do sesji. Na siłowni widzę kobiety o różnych wymiarach i to właśnie dla nich chcę szyć – dla normalnych dziewczyn, a nie wyretuszowanych modelek z okładek.

Naszą mocną stroną jest też podejście do klientek. Nieustannie pracuję nad tym, aby doświadczenie zakupowe w FITSELF było naprawdę przyjemne – realizujemy zamówienia w mniej niż 24 godziny (naszym rekordem było zrealizowanie zamówienia w 15 minut, ponieważ klientka jechała na wakacje i potrzebowała stroju „na już”), szybko odpisujemy na wiadomości, dbamy o ładne opakowanie przesyłki. To małe rzeczy, które – w połączeniu ze świetną jakością produktów – sprawiają, że klientki do nas wracają.

Mocne strony sklepu internetowego fitself.pl
Rys 3. Przykładowy katalog produktów na stronie sklepu FITSELF.
Mocne strony sklepu internetowego fitself.pl
Rys 3. Przykładowy katalog produktów na stronie sklepu FITSELF.

Jak ważna jest dla Ciebie filozofia stojącą za marką?

Nasza misja – motywowanie i dodawanie pewności siebie kobietom o różnych sylwetkach – jest dla mnie kluczowa. Czerpię niezwykłą satysfakcję w pomaganiu dziewczynom, które zgłaszają się do mnie po pomoc na moim prywatnym Instagramie i, co mnie ogromnie cieszy, zauważyłam, że coraz więcej kobiet ma świadomość na temat zagrożeń, płynących z braku ruchu czy niezdrowej masy ciała. Od samego początku wiedziałam, że moja marka musi kontynuować te działania, dlatego wysyłamy newslettery z poradami, wstawiamy przykładowe zestawy ćwiczeń na nasze social media i przede wszystkim – tworzymy ubrania, które umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału kobiet podczas treningu, dzięki np. technologii odprowadzania potu, która zapewnia komfort nawet podczas intensywnych treningów.

„Naszą markę kierujemy do każdej kobiety – niezależnie od rodzaju sylwetki czy literki na metce” – jest szansa, że FITSELF wyjdzie też naprzeciw potrzebom mężczyzn?

Utożsamiam się z aktywnymi kobietami, bo sama nią jestem, a co za tym idzie – znam potrzeby właśnie tej grupy. Budując swoją markę, mogę na nie odpowiadać. Nasze logo to motyl – symbol przemiany, który jest spójny z naszą misją. „Bądź pewna siebie, leć w górę, niczym motyl” – to także znak kobiecej delikatności i siły. FITSELF z założenia jest marką dedykowaną kobietom, więc pod tą nazwą i logo nie planujemy stworzyć kolekcji dla mężczyzn. Nigdy jednak nie zamykam się na nowe możliwości, dlatego być może w przyszłości powstanie marka-brat z produktami dla aktywnych mężczyzn. (uśmiech)

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak FITSELF zbudowało markę, która inspiruje kobiety do działania?
  • Jak przeniesienie sklepu na Shoper pomogło rozwinąć FITSELF?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności