Zakładka Pozycjonowanie (SEO) – META Tagi, przyjazne adresy URL, tytuły stron
Do czego służy zakładka Pozycjonowanie w sklepie internetowym Shoper?
Pozycjonowanie to jedna z najważniejszych zakładek w sklepie, jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne. Pozwala ona na ustawienie: META opisów, META słów kluczowych, tytułu strony oraz przyjaznego adresu URL – wszystkiego, co pomoże lepiej indeksować produkty ze sklepu w Google.
W ujęciu globalnym zakładka: Pozycjonowanie znajduje się w Panelu administracyjnym sklepu w: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B) > SEO (C) > Ustawienia podstawowe (D).
W tej lokalizacji możesz ustawić osobne tagi dla:
- strony głównej,
- zbiorczo kart produktu,
- zbiorczo listy produktów – kategorii,
- zbiorczo listy produktów – producenta,
- wpisów na blogu,
- stron z nowościami, promocjami i kolekcjami.
Zachęcamy jednak do modyfikacji tej zakładki w edycji: wszystkich produktów, kategorii, kolekcji, producentów, wpisów bloga, stron informacyjnych z osobna – jest ona dostępna w każdym z wymienionych miejsc.
Jakie pola można uzupełnić w zakładce Pozycjonowanie?
Meta Description to jedno/dwu zdaniowy opis (150 – 160 znaków licząc razem ze spacjami) charakteryzujący konkretny produkt lub kategorię. Ważne, by był napisany w sposób gramatycznie i logicznie poprawny.
Jest to pole, które wyświetla się w Google tuż pod wynikiem wyszukiwania, warto, aby zachęcało klienta do kliknięć.
Używanie obecnych w sklepie znaczników (np.: {product_name}) nie jest wymagane, znaczniki są domyślnie ustawiane jako przykład.
WAŻNE! Google dopuszcza możliwość wyboru innego fragmentu tekstu jako reprezentatywnego do wskazanego miejsca według własnej oceny reprezentacyjności treści w sklepie.
Meta Keywords to słowa/wyrażenia kluczowe charakteryzujące: produkt/kategorię/przedmiot artykułu. Należy je wypisać po przecinku.
Tytuł strony to informacja w pasku przeglądarki, nad adresem strony.
Adres URL to miejsce na wpisanie przyjaznego adresu, na przykład: twojadomena.pl/superprzedmiot zamiast: twojadomena.pl/pl/p/Botki-klasyczne-Bravo-Moda/36.
Wskazane jest, by meta znaczniki nie tylko różniły się wobec zastosowanych w innych produktach/kategoriach, a także żeby nie były kopią treści z właściwego opisu produktu.
Warto zapamiętać!
- Dlaczego warto uzupełnić zakładkę Pozycjonowanie w Panelu administracyjnym sklepu?
- Z jakich pól składa się zakładka Pozycjonowanie w sklepie Shoper?