Zakładka Pozycjonowanie (SEO) – META Tagi, przyjazne adresy URL, tytuły stron

Data publikacji: 13 czerwca 2017 Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2024

Do czego służy zakładka Pozycjonowanie w sklepie internetowym Shoper?

Pozycjonowanie to jedna z najważniejszych zakładek w sklepie, jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne. Pozwala ona na ustawienie: META opisów, META słów kluczowych, tytułu strony oraz przyjaznego adresu URL – wszystkiego, co pomoże lepiej indeksować produkty ze sklepu w Google.

W ujęciu globalnym zakładka: Pozycjonowanie znajduje się w Panelu administracyjnym sklepu w: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B) > SEO (C) > Ustawienia podstawowe (D).

Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > SEO
Rys 1. W zaawansowanych ustawieniach znajdziesz zakładkę SEO do pozycjonowania strony sklepu internetowego.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > SEO
Rys 1. W zaawansowanych ustawieniach znajdziesz zakładkę SEO do pozycjonowania strony sklepu internetowego.

W tej lokalizacji możesz ustawić osobne tagi dla:

  • strony głównej,
  • zbiorczo kart produktu,
  • zbiorczo listy produktów – kategorii,
  • zbiorczo listy produktów – producenta,
  • wpisów na blogu,
  • stron z nowościami, promocjami i kolekcjami.

Zachęcamy jednak do modyfikacji tej zakładki w edycji: wszystkich produktów, kategorii, kolekcji, producentów, wpisów bloga, stron informacyjnych z osobna – jest ona dostępna w każdym z wymienionych miejsc.

Panel administracyjny > Produkty > Edycja produktu > Pozycjonowanie
Rys 2. W edycji każdego produktu możesz wpisać meta znaczniki dla pozycjonowania.
Panel administracyjny > Produkty > Edycja produktu > Pozycjonowanie
Rys 2. W edycji każdego produktu możesz wpisać meta znaczniki dla pozycjonowania.

Jakie pola można uzupełnić w zakładce Pozycjonowanie?

Meta Description to jedno/dwu zdaniowy opis (150 – 160 znaków licząc razem ze spacjami) charakteryzujący konkretny produkt lub kategorię. Ważne, by był napisany w sposób gramatycznie i logicznie poprawny.

Jest to pole, które wyświetla się w Google tuż pod wynikiem wyszukiwania, warto, aby zachęcało klienta do kliknięć.

Przeglądarka internetowa > Meta tagi
Rys 3. Przykładowy widok opisu strony wyświetlający się w wyszukiwarce Google.
Przeglądarka internetowa > Meta tagi
Rys 3. Przykładowy widok opisu strony wyświetlający się w wyszukiwarce Google.

Używanie obecnych w sklepie znaczników (np.: {product_name}) nie jest wymagane, znaczniki są domyślnie ustawiane jako przykład.

WAŻNE! Google dopuszcza możliwość wyboru innego fragmentu tekstu jako reprezentatywnego do wskazanego miejsca według własnej oceny reprezentacyjności treści w sklepie.

Meta Keywords to słowa/wyrażenia kluczowe charakteryzujące: produkt/kategorię/przedmiot artykułu. Należy je wypisać po przecinku.

Tytuł strony to informacja w pasku przeglądarki, nad adresem strony.

Przeglądarka internetowa > Tytuł strony
Rys 4. Sprawdź, gdzie wyświetla się tytuł strony na pasku przeglądarki internetowej.
Przeglądarka internetowa > Tytuł strony
Rys 4. Sprawdź, gdzie wyświetla się tytuł strony na pasku przeglądarki internetowej.

Adres URL to miejsce na wpisanie przyjaznego adresu, na przykład: twojadomena.pl/superprzedmiot zamiast: twojadomena.pl/pl/p/Botki-klasyczne-Bravo-Moda/36.

Wskazane jest, by meta znaczniki nie tylko różniły się wobec zastosowanych w innych produktach/kategoriach, a także żeby nie były kopią treści z właściwego opisu produktu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego warto uzupełnić zakładkę Pozycjonowanie w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Z jakich pól składa się zakładka Pozycjonowanie w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności