Sklep internetowy Shoper

Potrzebujesz sprzedawać w modelu B2B? Zobacz, jak możesz to robić w sklepie internetowym Shoper.

 

Standardowy sklep internetowy to ten w modelu B2C – nastawiony na klienta detalicznego, zwracającego uwagę na atrakcyjną szatę graficzną, niskie ceny i miłą obsługę klienta. W sklepach B2C zakupy można robić bez logowania i rejestracji, a koszt pozyskania nowego odbiorcy jest relatywnie niski. Co jednak, gdy chcesz korzystać z gotowego i popularnego oprogramowania, takiego jak Shoper, a jednocześnie prowadzić bardziej wymagającą sprzedaż B2B? Tak też można! Oto, kilka podpowiedzi, jak to zrobić.

Ukrycie cen na stronie sklepu

Wielu właścicieli biznesów zadaje sobie pytanie, czy jest możliwość ukrycia na stronie sklepu cen produktów dla przypadkowych odwiedzających / detalistów? Tak. Korzystając z gotowego oprogramowania Shoper wystarczy w ustawieniach rejestracji zaznaczyć, by ceny widzieli tylko zalogowani klienci.

 


Sk

 

Przedstawione na grafice wyżej dwie inne opcje też są bardzo przydatne:

a) poprzez „Włącz rejestrację” – wymagasz, by klienci musieli dokonywać rejestracji swoich kont w sklepie,
b) „Wymagaj potwierdzenia rejestracji” pozwala na weryfikację zakładanych kont.

Włączenie tej drugiej funkcji powoduje wysłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji i…. Tu też do wyboru są dwie opcje.

 

Sklep internetowy Shoper
Strona sklepu SupraBike bez widocznych cen dla niezalogowanych

 

Logowanie do sklepu z weryfikacją

Standardowo, e-mail z potwierdzeniem rejestracji zawiera link, po kliknięciu w który konto rejestrującego staje się od razu aktywne i daje dostęp do zalogowania się w sklepie. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, to znaczy – dawać automatyczny dostęp do logowania, nic nie stoi na przeszkodzie, by taki standardowy e-mail zmodyfikować i usunąć z jego treści znacznik generujący wspomniany link, a także zmienić lekko treść wiadomości na – na przykład – „Dziękujemy za rejestrację w sklepie. Po zweryfikowaniu konta otrzymasz dostęp do naszej pełnej oferty”.

 

 

Od teraz to administrator będzie decydował, która rejestracja zostaje zaakceptowana, a która nie. Sam rejestrujący nie będzie mógł już potwierdzić swojej rejestracji i aktywować konta. Jeżeli zdecydujesz, że rejestrujący ma mieć aktywne konto, wystarczy w edycji jego konta uaktywnić opcję „potwierdzony e-mail”. W edycji konta możesz też przejść do zakładki „Wyślij e-mail” i przesłać klientowi informację, że konto zostało aktywowane i może już logować się w sklepie.

Uwaga, wymagana rejestracja!

Idąc jeszcze dalej – jeżeli chcemy, by przypadkowe osoby w ogóle nie widziały nie tylko cen produktów, ale w ogóle naszej oferty, możemy pokusić się o wykonanie modyfikacji, która po wejściu na stronę wyświetli od razu popup z ekranem do logowania / rejestracji – tak jak zrobił to sklep Tiny Star.

 

Tego typu modyfikacja wykrywa, czy użytkownik jest zalogowany, a jeżeli nie – wyświetla ekran logowania. Zapraszamy do kontaktu wszystkich, którzy chcieliby wprowadzić takie rozwiązanie w swoim sklepie.

Pozostając przy temacie modyfikacji kodu szablonu sklepu możemy skupić się jeszcze na elemencie samej rejestracji. Standardowo oprogramowanie Shoper umożliwia rejestrację klientom indywidualnym, bez NIP, oraz biznesowym z obowiązkowym i weryfikowalnym polem NIP.

Jeżeli na etapie rejestracji chcemy od razu odrzucić osoby prywatne, możemy to zrobić modyfikując kod plików koszyka i usunąć opcję rejestracji dla klienta indywidualnego.

 

 

Różne ceny dla różnych klientów

Jeżeli w swoim sklepie chcesz prezentować różne ceny dla różnych użytkowników, w tym celu możesz wykorzystać mechanizm indywidualnych rabatów, który można nadać z poziomu edycji każdego konta klienta. Jeżeli natomiast kilku kontrahentów ma mieć ten sam rabat, można to zrobić poprzez przypisani ich do jednej grupy, a potem jej nadać odpowiedni rabat.

Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie funkcjonalności cen hurtowych – tj. włączenie dwóch dodatkowych poziomów cenowych produktów. O tej funkcjonalności szerzej piszemy w tym poradniku.

 

 

Dzięki jej zastosowaniu możesz nadać produktom dodatkowe dwie różne ceny i prezentować je przypisanym do odpowiedniej grupy klientom.

Tworzenie indywidualnych ofert

Co jeszcze może się przydać w sprzedaży B2B? W naszym Shoper AppStore znajdziesz dodatek od firmy Maxsote, umożliwiającą tworzenie indywidualnych ofert i generowanie z nich plików PDF, gotowych do przesłania do kontrahenta.

Aplikacja umożliwia dodanie do oferty produktów ze sklepu, zmiany ich cen (pojedynczo lub masowo), możemy też dodać własne logo czy treść zachęcającą do kontaktu z nami. Aplikację „Generator PDF” znajdziesz w panelu administracyjnym sklepu Shoper, w zakładce: Aplikacje. Udanej sprzedaży!

 

Przeczytaj także:
Dodatki do twojego sklepu: Responsywne boxy
Dodatki do twojego sklepu: rozbudowane opinie klientów
Dodatki do twojego sklepu: długie/krótkie opisy w kategoriach produktów
Dodatki do twojego sklepu: warianty produktów z miniaturą