Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest i jak działa pozycjonowanie stron w Google? Jak pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce? Poznaj podstawowe informacje o SEO i umów się na bezpłatną wycenę twojej witryny www. 

 

Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest pozycjonowanie stron?
Dlaczego pozycjonowanie ma sens?
Jak działa pozycjonowanie strony?
Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Wstęp do SEO

Zastanów się. Co robisz, kiedy zaczynasz szukać informacji o konkretnym produkcie, zamierzasz skorzystać z lokalnej usługi lub zasięgnąć opinii na dany temat? Wpisujesz zapytanie do Google. To samo robią twoi klienci.

Wyszukiwarka internetowa Google jest dla nich najbardziej wiarygodną bazą danych i narzędziem pierwszego wyboru w poszukiwaniu ofert, a dla ciebie – najlepszym źródłem ruchu w witrynie. Pozycjonowanie stron zmierza do tego, aby to właśnie twoja witryna pojawiała się na pierwszych pozycjach w Google, a więc była łatwa do znalezienia przez klientów wpisujących hasła związane z twoją działalnością.

Im wyższa pozycja strony w Google, tym większa liczba użytkowników odwiedzających twoją witrynę. A to oznacza, że szansa na pozyskanie klientów prosto z wyszukiwarki znacząco rośnie. W pierwszy organiczny wynik wyszukiwania z Google klika nawet 40% osób. Wartość ta zmniejsza się z każdym kolejnym miejscem w rankingu wyszukiwarki, a na drugą stronę wyników dociera mniej niż 1% internautów.

Będąc poza pierwszą dziesiątką w Google, pozbawiasz się szansy na pozyskanie 99% wartościowego ruchu organicznego! To wystarczający dowód na to, że SEO jest ci potrzebne.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej zapewni twojej witrynie miejsce w pierwszej dziesiątce naturalnych wyników wyszukiwania, zwiększy liczbę wejść na stronę, a firma zyska większą rozpoznawalność wśród najlepszych marek z branży. Zawalcz o wysokie pozycje w Google i zacznij pozyskiwać konwertujących klientów!

Chcesz wiedzieć więcej na temat usługi SEO i oferty pozycjonowania? Skontaktuj się z nami!

Pozycjonowanie strony www – umów się na bezpłatną wycenę
Pozycjonowanie sklepu internetowego – umów się na bezpłatną wycenę
Audyt SEO – wykonaj darmowy audyt strony www online

Gotów by rozpocząć?
Umów się na bezpłatną wycenę

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron, określane również jako SEO (Search Engine Optimization), oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, a więc szereg działań zmierzających do promocji witryny i wyeksponowania marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Naturalnym efektem pozycjonowania jest poprawa pozycji strony w rankingu Google, co przekłada się na wzrost ilości i jakości ruchu pochodzącego z wyszukiwarki.

Dlaczego pozycjonowanie ma sens?

Aby lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania stron internetowych, trzeba bliżej poznać mechanizm działania wyszukiwarki i zachowań internautów.

Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google określone hasło, wyświetla mu się lista stron, które najbardziej odpowiadają temu zapytaniu. SERP (Search Engine Results Page) to strona z wynikami wyszukiwania automatycznie znalezionymi przez wyszukiwarkę. Użytkownik może dostrzec na niej dwie odrębne sekcje:

☞ wyniki organiczne, nazywane także naturalnymi lub bezpłatnymi, które wyszukiwarka klasyfikuje na podstawie ponad 200 unikalnych czynników rankingowych. To te wyniki są uznawane za najbardziej wiarygodne, godne zaufania i autorytatywne. Ranking Google opiera się wyłącznie na ocenie jakościowej witryn, a to oznacza, że nie można kupić wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania;

☞ wyniki płatne, czyli reklamy PPC (Pay Per Click) wyświetlane nad lub pod wynikami organicznymi. Klasyfikowane są według stawek reklamodawców i całkowicie niezależne od wyników bezpłatnych.

 

Wyniki organiczne płatne wyszukiwarka Google

Wyniki organiczne a płatne

 

Pozycjonowanie strony internetowej odpowiada za promowanie jej w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy mówimy o SEO, mamy na myśli zdobywanie wysokich pozycji wyłącznie w bezpłatnych wynikach Google.

Za promocję w wynikach płatnych odpowiada system reklamowy Google Ads, który jest często doskonałym uzupełnieniem procesu pozycjonowania.

To właśnie wyszukiwanie organiczne jest najskuteczniejszym sposobem docierania do niezbędnych informacji, a użytkownicy darzą wyniki bezpłatne znacznie większym zaufaniem. Dlatego ruch zdobywany z takiego wyszukiwania jest najbardziej wartościowy. To doskonały dowód na to, że pozycjonowanie stron w Google ma sens i jest najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów prosto z wyszukiwarki.

 

Wyniki organiczne w Google

 

Pozycjonowanie SEO w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie SEO w wyszukiwarce Google

Jak działa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie polega na optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarki internetowej, a zatem zmierza do tego, aby wyszukiwarka postrzegała witrynę jako najlepszy wynik wyszukiwania dla określonego hasła, które wpisuje użytkownik.

Aby lepiej to zrozumieć, warto wiedzieć, że wyniki, które Google dostarcza swoim użytkownikom, nie są przypadkowe. Wyszukiwarka korzysta w tym celu z zaawansowanego algorytmu, który jest w stanie ocenić, jakie strony są najbardziej trafne i dostarczą użytkownikowi najlepszą odpowiedź na zapytanie wpisane do wyszukiwarki.

Za każdym razem, kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę określone hasło, specjalne programy nazywane robotami przeszukują indeks stron internetowych, a w nim miliardy fragmentów treści. Robią to, by znaleźć te, które zawierają wspomniane hasło. W efekcie przeanalizowane strony są pozycjonowane w wynikach wyszukiwania i powstaje ranking z tysiącami witryn – im wyższe pozycje zajmują strony, tym bardziej pasują do zapytania użytkownika.

Roboty indeksujące, nazywane także botami, crawlerami czy pająkami, muszą jednak wcześniej przetworzyć zawartość stron w celu poznania ich zawartości. Próbują tym samym zrozumieć, o czym jest dana witryna. Uzyskane w ten sposób informacje przechowują we wspomnianym wcześniej indeksie, który następnie przeszukują i porządkują, aby przedstawić użytkownikom najtrafniejsze wyniki.

Roboty sieciowe Google jak działają

Jak działają roboty sieciowe Google

 

Na pozycjonowanie i wyświetlanie wyników w rankingu wpływa ponad 200 czynników, które nieustannie ewoluują. Aby nadążyć za zmieniającymi się zachowaniami użytkowników, Google od lat zmierza do tego, aby prezentować internautom wyniki o najwyższej jakości.

Mimo iż wyszukiwarka staje się coraz mądrzejsza, nadal potrzebuje twojej pomocy w zrozumieniu zawartości strony. I właśnie po to jest pozycjonowanie stron. Dzięki optymalizacji swojej witryny dostarczysz wyszukiwarce lepszych informacji o zawartości strony, a to pozwoli odpowiednio zaindeksować twoje treści i wyświetlać je w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie strony SEO ma wpływ na pozycje Google

Pozycjonowanie strony internetowej wzrost rankingu Google

Pozycjonowanie strony internetowej = wzrost rankingu w Google

Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?

Skuteczne pozycjonowanie w Google polega na dostosowywaniu witryny do najważniejszych kryteriów oceny przez wyszukiwarkę. Niestety nie są znane wszystkie czynniki rankingowe, a Google publikuje jedynie ogólne wskazówki dla webmasterów i podstawowe informacje na temat tworzenia witryn pod kątem SEO. W związku z tym pozycjonowanie strony w internecie opiera się przede wszystkim na:
☞ wiedzy o sposobie działania wyszukiwarki,
☞ znajomości wszystkich wskazówek Google,
☞ doświadczeniu,
☞ analizie konkurencji,
☞ a także obserwacji branży i podążaniu za zmieniającymi się trendami oraz potrzebami użytkowników.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to złożony i czasochłonny proces, który można podzielić na kilka etapów.

Audyt SEO. Kompleksowa analiza techniczna oraz ocena strony www pod kątem aktualnych standardów i wymagań wyszukiwarki. Audyt pozycjonowania pozwala na szybką identyfikację elementów niezgodnych ze wskaźnikami Google, a także wyłonienie wniosków i rekomendacji zmian optymalizacyjnych, których wdrożenie umożliwi zdobycie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Analiza słów kluczowych. Badanie fraz kluczowych pozwoli ci sprawdzić, czego szukają twoi klienci i jakich słów używają, aby to znaleźć. Pozycjonowanie strony w Google dąży do tego, aby twoja strona wyświetlała się w organicznych wynikach wyszukiwania na możliwie najwięcej haseł związanych z twoim biznesem. Umiejętny dobór słów kluczowych stanowi podstawę działań SEO.

Strategia pozycjonowania. Indywidualny plan działań pozycjonerskich, stworzony w oparciu o specyfikę danej branży, typ witryny, rodzaj biznesu, konkurencyjność fraz kluczowych i zasięg prowadzonych działań. Strategia pozycjonowania uwzględnia długofalowe prace, które realizowane są w kolejności przynoszącej najlepsze i najszybsze efekty.

Pozycjonowanie on-page (SEO on-site). Szereg działań wykonywanych bezpośrednio na stronie. Zalicza się do nich optymalizację kodu źródłowego strony oraz optymalizację treści zawartych w serwisie.

Pozycjonowanie off-page (SEO off-site). Szereg prac wykonywanych poza witryną. Zalicza się do nich pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony (link building) oraz marketing treści (content marketing).

Analityka internetowa. Systematyczne monitorowanie efektów prac za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych oraz wprowadzanie ulepszeń.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to długofalowy proces, który wymaga systematycznych prac. Konieczne jest cykliczne analizowanie witryn konkurencyjnych, monitorowanie aktualnych trendów i nowinek w branży, a także ciągłe wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, które pozwolą nie tylko utrzymać wypracowane wcześniej efekty, ale i zawalczyć o jeszcze lepsze rezultaty.

Gotów by rozpocząć?
Umów się na bezpłatną wycenę

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Aby docenić wartość SEO, warto spojrzeć na pozycjonowanie stron w internecie z 3 ważnych perspektyw.

☞ Jakość organicznych wyników wyszukiwania. Czyli tych, które wyszukiwarka uznaje za najtrafniejsze i najbardziej odpowiednie dla wpisanego przez użytkownika zapytania. Ranking bezpłatnych wyników wyszukiwania ustalany jest na podstawie algorytmów oceniających jakość witryn, a nie stawek reklamodawców.

To oznacza, że nie da się kupić wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Na najlepsze miejsca w ścisłej czołówce rankingu wyszukiwarki Google trzeba zasłużyć, dostarczając mocno zoptymalizowane strony z wysokiej jakości treściami.

☞ Jakość ruchu organicznego. Skuteczne pozycjonowanie stron w Google dąży do tego, aby sprostać wymaganiom wyszukiwarki, a więc prezentować użytkownikom strony zgodne z ich intencjami. Im lepsze dopasowanie do potrzeb użytkownika, tym większa jakość ruchu organicznego.

Współczesne pozycjonowanie zawiera w sobie wiele elementów z zakresu użyteczności strony i doświadczeń użytkownika (User Experience). Dąży do tego, aby ruch pozyskany z wyszukiwarki przynosił możliwie najwięcej konwersji.

☞ Ilość ruchu organicznego. Zdecydowana większość ruchu w internecie jest napędzana przez wyszukiwarkę Google. Użytkownicy znacznie częściej klikają w bezpłatne wyniki wyszukiwania, które uznają za bardziej wiarygodne. Im więcej użytkowników przyciągniesz na swoją stronę, tym większe prawdopodobieństwo, że zauważysz szybki wzrost wartościowych konwersji.

Pozycjonowanie stron w Google to jeden z niewielu kanałów marketingu online, który zapewni ci efekt kuli śnieżnej. Jeśli powierzysz swoją stronę profesjonalnej firmie od pozycjonowania, która będzie prowadzić jakościowe, skuteczne i systematyczne prace SEO, możesz być pewien, że efekty zaczną przybierać na sile.

Doświadczona agencja SEO nada twoim działaniom odpowiedni kierunek, a ruch zacznie się sam napędzać. Zupełnie odwrotnie niż w przypadku płatnej reklamy w wyszukiwarce, która potrzebuje ciągłego finansowania, by kierować użytkowników do twojej witryny.

Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to proces, który wymaga zaawansowanej wiedzy z zakresu optymalizacji SEO, użyteczności i doświadczeń użytkowników (UX), pozyskiwania linków do strony, content marketingu. Niezbędną są także umiejętności techniczne i analityczne, spore doświadczenie, dostęp do kosztownych narzędzi i nieustanne operowanie dużą ilością danych.

SEO wymaga też nieustannej walki o wysokie i stabilne pozycje w rankingu Google. Właśnie dlatego warto powierzyć ten proces wyspecjalizowanej firmie od pozycjonowania. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Dzięki temu twoja witryna będzie przyjazna dla wyszukiwarek już na starcie, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Współpraca z doświadczonymi specjalistami od SEO to nie tylko znaczna oszczędność czasu, ale i możliwość skorzystania z profesjonalnych usług oraz wiedzy:

jak działa wyszukiwarka internetowa,
jak należy umieścić swoją stronę w Google,
jakie są najważniejsze czynniki rankingowe, które mają wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania,
jakie są wskazówki Google dla webmasterów,
w jaki sposób należy zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki,
jak prawidłowo zarządzać witryną,
jak skutecznie realizować link building i pozyskiwać wartościowe linki do strony,
jak skutecznie realizować content marketing, a więc tworzyć i dystrybuować treści przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google,
jak umiejętnie łączyć SEO i UX, optymalizując doświadczenia użytkowników (SXO – Search Experience Optimization),
jak analizować konkurencję i podejmować na tej podstawie stosowne działania,
jak korzystać ze specjalistycznych i kosztownych narzędzi analitycznych oraz wyciągać na ich podstawie kluczowe wnioski,
jak monitorować efekty,
jak systematycznie analizować poszczególne elementy witryny, wyniki wyszukiwarki, potencjalne czynniki rankingowe i zmiany w algorytmach Google,
w jaki sposób wdrażać bieżące zmiany optymalizacyjne.

Korzystając z oferty pozycjonowania podczas realizacji usługi, możesz liczyć na:

profesjonalną analizę kondycji twojej strony,
analizę metod wykorzystywanych przez twoją konkurencję,
analizę i dobór najlepszych słów kluczowych,
indywidualną, skuteczną strategię pozycjonowania,
wsparcie techniczne w zakresie projektowania i optymalizacji stron internetowych,
optymalizację i tworzenie wartościowych treści,
pozyskiwanie wysokiej jakości linków do twojej witryny,
szkolenia i konsultacje w zakresie pozycjonowania,
dostęp do nowoczesnych technologii,
wsparcie dedykowanych opiekunów,
bieżące konsultacje ze Specjalistą SEO,
systematyczne monitorowanie efektów, raportowanie, rekomendacje zmian i wdrażanie bieżących optymalizacji.

Najlepszym rozwiązaniem, aby zacząć pozycjonowanie strony, jest skorzystanie z bezpłatnej i niezobowiązującej konsultacji ze specjalistą SEO.

Konsultant oceni aktualną kondycję twojej witryny pod kątem budowania ruchu i sprzedaży na stronie internetowej. Na podstawie analizy konkurencji wskaże możliwości dotarcia do nowych klientów potrzebujących twoich produktów i omówi wnioski dotyczące poprawy pozycjonowania w Google.

Kolejnym krokiem będzie przedstawienie indywidualnej propozycji współpracy wraz z wyceną.

Dowiesz się także:

jakie działania mogą polepszyć pozycjonowanie twojej strony,
na jakie słowa kluczowe pozycjonują się strony twojej konkurencji,
jaki ruch na stronie mają firmy ze zbliżoną do twojej ofertą,
na jakie słowa kluczowe warto się pozycjonować,
jakich wyników, ilu wejść i kiedy można się spodziewać efektów, decydując się na pozycjonowanie strony.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją SEO SEMPIRE wyspecjalizowaną w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych.

Gotów by rozpocząć?
Umów się na bezpłatną wycenę

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności