Jak zintegrować sklep z narzędziem Google Tag Manager

15 lutego 2019 roku to data wycofania aplikacji Google Tag Manager Plugin ze sklepów Shoper. Po usunięciu aplikacji ze sklepu prosimy o dodanie kodu GTM w sekcji head i body (krok 7 poniższej instrukcji – dodawanie kodu w integracjach własnych). Prosimy o nie wyłączanie aplikacji Google Analytics. Wszystkie funkcje (za wyjątkiem userID) skonfigurowane przez aplikację na koncie Google Tag Manager będą nadal działać prawidłowo.

Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych. Instalując jednorazowo kontener (kod Google Tag Manager) na stronie sklepu mamy możliwość zarządzania (dodawanie, edytowanie, usuwanie) wszystkimi dostępnymi tagami tj. analytics, remarketing, śledzenie konwersji i wiele innych) bez potrzeby ciągłej ingerencji w samą strukturę kodu strony. Wszystkie działania odbywają się za pomocą panelu zarządzania online, do którego wystarczy się zalogować.

Pełna lista obsługiwanych tagów znajduje się pod adresem (lista obsługiwanych tagów stopniowo powiększa się):
Lista obsługiwanych tagów GTM

Integracja Google Tag Manager z Shoper

  1. Przejdź do strony: http://www.google.pl/intl/pl/tagmanager/

    Strona: google.pl/intl/pl/tagmanager/
  2. Zdefiniuj nazwę konta Google Tag Manager

    Zdefiniuj nazwę konta GTM
  3. Podaj domenę, którą chcesz śledzić oraz określ co chcesz śledzić (witryna, aplikacja)

    Określ nazwę kontenera
  4. Zapoznaj się z warunkami licencji, następnie wciśnij “tak”

    Przeczytaj i zaakceptuj warunki licencji

    Instalacja kodu GTM w sklepie Shoper

  5. Skopiuj wyświetlony kod do obsługi managera tagów Google. Kody możesz pobrać w interfejsie Tag Managera w zakładce Administracja -> Zainstaluj Menedżera tagów.

    Kody dodajemy w dwóch miejscach – w sekcji body i head sklepu

    Skopiuj kod
  6. Po skopiowaniu kodów zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu. Przejdź do menu: Konfiguracja > Integracje > Integracje własne.

  7. Wklej skopiowane kody w polach: Nagłówek strony – i Stopka strony, przed zamknięciem

    Wklej kod

Dodawanie tagów w interfejsie Google Tag Managera

Kolejne kroki wykonujemy już w interfejsie Google Tag Managera, gdzie możemy dodać odpowiednie kody (tagi) i ustalić kiedy mają być uruchamiane (reguły). Każdy wprowadzony kod musimy także opublikować (prześlij) , a wcześniej możemy sprawdzić jego działanie przechodząc do trybu debugowania (podgląd).

Wklej kod

Więcej informacji o Google Tag Managerze możemy znaleźć tutaj.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂