Jak dodać kod konwersji AdWords?
Przypisywanie konwersji w Google Shopping
Przypisanie konwersji do prowadzonej kampanii Google Shopping następuje tylko i wyłącznie w momencie, kiedy dany użytkownik kliknie reklamę, posiadającą nasz unikalny cookies (shop_utm_campaign), a następnie dokona zakupu (zostanie wyświetlona strona podziękowania za zakup).
Wtedy wiemy, że na ścieżce zakupowej klienta, która często jest długa i skomplikowana, pojawiła się nasza reklama i miała ona swój udział w zakupie dokonanym przez klienta.
- Więcej informacji: w jaki sposób przypisuje się konwersje w ramach Google Ads?
Dodawanie kodu konwersji AdWords w Panelu administracyjnym sklepu Shoper
Aby skonfigurować mierzenie konwersji:
- Zmienna wartość konwersji (to ustawisz w ostatnim kroku tej instrukcji),
- Liczba – jeżeli chcesz liczyć tylko jedną konwersję z jednego kliknięcia reklamy, zmień to ustawienie,
- Okno konwersji – możesz pozostawić domyślne 30 dni lub zmienić wedle uznania,
- Uwzględnij w konwersjach – koniecznie na tak, w przeciwnym razie w kolumnie: Konwersje nie zobaczysz danych z tej konwersji,
- Model atrybucji – jeżeli to ustawienie nic Ci nie mówi, pozostaw domyślne.

Dodawanie zdarzeń w GA4 do mierzenia konwersji w Shoper
Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie.
Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce.
- Więcej informacji: jak dodać zdarzenie do mierzenia konwersji?
Warto zapamiętać!
- Przypisywanie danych o konwersjach w Google Shopping,
- Jak skonfigurować mierzenie konwersji w sklepie internetowym,
- Jak ustawić śledzenie konwersji w GA4.