Jak dodać kod konwersji AdWords?

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2024

Przypisywanie konwersji w Google Shopping

Przypisanie konwersji do prowadzonej kampanii Google Shopping następuje tylko i wyłącznie w momencie, kiedy dany użytkownik kliknie reklamę, posiadającą nasz unikalny cookies (shop_utm_campaign), a następnie dokona zakupu (zostanie wyświetlona strona podziękowania za zakup).

Wtedy wiemy, że na ścieżce zakupowej klienta, która często jest długa i skomplikowana, pojawiła się nasza reklama i miała ona swój udział w zakupie dokonanym przez klienta.

Dodawanie kodu konwersji AdWords w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Aby skonfigurować mierzenie konwersji:

Zaloguj się do panelu: AdWords.
Przejdź do zakładki: Narzędzia > Konwersje i wybierz pierwszą opcję: Witryna.
Następnie wpisz nazwę oraz wybierz ustawienia:
  • Zmienna wartość konwersji (to ustawisz w ostatnim kroku tej instrukcji),
  • Liczba – jeżeli chcesz liczyć tylko jedną konwersję z jednego kliknięcia reklamy, zmień to ustawienie,
  • Okno konwersji – możesz pozostawić domyślne 30 dni lub zmienić wedle uznania,
  • Uwzględnij w konwersjach – koniecznie na tak, w przeciwnym razie w kolumnie: Konwersje nie zobaczysz danych z tej konwersji,
  • Model atrybucji – jeżeli to ustawienie nic Ci nie mówi, pozostaw domyślne.
Po zapisaniu otrzymasz dwa kody do wklejenia w: Panelu administracyjnym sklepu Shoper. Pierwszy z nich powinien znaleźć się w nagłówku strony, natomiast drugi na stronie z podziękowaniem za zamówienie. Kody dodaj w zakładce: Dodatki i integracje > Integracje własne (zobacz animację u dołu instrukcji).
Ostatni krok to zmiana domyślnej wartości konwersji – 1.0 – na zmienną: {float_sum_noship} oraz dopisanie zmiennej: {order_id} w pustym polu przy: ’transaction_id:’ w kodzie potwierdzenia zamówienia. Dzięki nim każda konwersja będzie miała wartość składanego zamówienia i konwersje nie będą liczone podwójnie (np. w przypadku ponownego wczytania strony kończącej zamówienie).
Panel Google Ads > Kod konwersji do sklepu internetowego Shoper
Rys 1. Dodawanie kodu konwersji do sklepu internetowego na platformie Shoper – krok po kroku.
Panel Google Ads > Kod konwersji do sklepu internetowego Shoper
Rys 1. Dodawanie kodu konwersji do sklepu internetowego na platformie Shoper – krok po kroku.

Dodawanie zdarzeń w GA4 do mierzenia konwersji w Shoper

Jako konwersje można mierzyć każde przesłane zdarzenie.

Dzięki pomiarowi zaawansowanemu przesyłane są zdarzenia związane z przewinięciem strony, kliknięcia wychodzące, wyszukiwania w witrynie. Wbudowana integracja ze sklepem pozwala również na mierzenie zdarzeń dla e-commerce.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Przypisywanie danych o konwersjach w Google Shopping,
  • Jak skonfigurować mierzenie konwersji w sklepie internetowym,
  • Jak ustawić śledzenie konwersji w GA4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności