Migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament

Jak przebiega migracja?

  1. Najpierw przeprowadzamy weryfikację danych dostępowych do serwera FTP.
  2. W kolejnym kroku – jeśli zachodzi taka potrzeba – następuje aktualizacja sklepu do najnowszej wersji oprogramowania Shoper.
  3. Wyłączamy sklep dotychczas działający na licencji samodzielnej, by zachować spójność danych pomiędzy sklepami LT a SasS po migracji.
  4. Sprawdzamy struktury katalogów, plików oraz bazy danych – czy są zgodne z tymi po stronie oprogramowania Shoper.
  5. Sprawdzamy wszystkie modyfikacje, które nie są standardowymi funkcjami platformy Shoper.
  6. Sprawdzamy pliki skórek graficznych pod kątem niedozwolonych znaczników PHP.
  7. Instalujemy w sklepie aplikację, za pośrednictwem której odbywa się proces migracji.
  8. Przekierowujemy domeny na platformę SaaS, następnie po rozpropagowaniu przekierowania domeny następuje zmiana głównego adresu sklepu i instalacja certyfikatu SSL. W przypadku jeśli sklep posiada wcześniej wykupiony certyfikat SSL, prosimy o taką informację w trakcie migracji.

Przygotowanie do migracji sklepu

  1. W pierwszej kolejności trzeba zgłosić nam chęć przeniesienia konkretnego sklepu. Przesłać dane dostępowe do serwera FTP, na którym jest zainstalowany obecnie sklep, a jeśli sklep chce przenieść skrzynkę pocztową na nasze serwery – zrobić kopie skrzynek pocztowych (np. poprzez pobranie wiadomości do programu Outlook). Po wykonaniu przekierowania domeny, skrzynki można będzie utworzyć na nowo, na tych samych adresach.
  2. Dalej należy zweryfikować: czy w domenie sklepu są pliki z katalogów niepowiązanych z oprogramowaniem Shoper, które w trakcie migracji mogłyby zostać nieprzeniesione. Po migracji nie będą one dostępne na serwerze sklepu, dlatego należy udostępnić je z innego serwera w innej domenie, alternatywnie można je udostępnić w ramach dodatkowego konta FTP, które jest dostępne w pakietach: Platynowy, Diamentowy  oraz Premium – wówczas adres do pliku będzie w domenie sklepu w postaci: nazwasklepu.pl/upload/nazwawgranegopliku.jpg
    Więcej o dodatkowym koncie znajdziesz FTP tutaj.
  3. Trzeba też sprawdzić, czy w opisach produktów zdjęcia zostały dodane wedle klucza: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek. Jeśli nie – i są tylko podlinkowane z dodatkowych folderów w domenie sklepu, np. sklep.pl/zdjecia/ – należy je dodać ponownie, wgrywając je na serwer za pomocą opcji: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek.
  4. W kolejnym kroku zweryfikować należy, jakie modyfikacje/niestandardowe funkcje zostały wdrożone w sklepie i czy mają one swoje alternatywy/odnośniki w App Store Shoper. W trakcie migracji zostaną one usunięte, więc warto wykonać ich kopie/archiwizacje.
  5. W przypadku zmodyfikowanych styli graficznych, po migracji może pojawić się konieczność dostosowania skórki przeniesionego sklepu, dlatego warto wcześniej upewnić się, jak migracja wpłynie na wygląd sklepu. To szalenie istotne szczególnie dla sklepów, które nie były aktualizowane od dłuższego czasu i w których pojawi się konieczność dostosowania jej do nowej wersji oprogramowania, by była zgodna z nowymi funkcjami.
    Warto też wiedzieć, że zostanie usunięty kod php z plików skórki, jeśli wcześniej został użyty, i w takim przypadku również może pojawić się konieczność wprowadzenia zmian i aktualizacji.

Co ważne: cały proces migracji i przekierowania domeny może potrwać powyżej 24h i należy liczyć się z tym, że sklep w tym czasie nie będzie dostępny.

Wszystkie dodatkowe katalogi czy pliki, które są na serwerze starego sklepu i nie zostały wgrane wgrane do katalogu /public/assets, nie są w trakcie migracji przenoszone! To samo dotyczy bazy danych – na nowy sklep nie są przenoszone dodatkowe tabele i kolumny.

Jeżeli masz inne pytania odnośnie całego procesu migracji, pisz śmiało na adres bok@shoper.pl.

Duże sklepy internetowe migrujemy na usługę Shoper Premium – więcej o tym na tej stronie.

Czy artykuł okazał się pomocny?
TAK
NIE

W jaki sposób możemy poprawić jakość tego artykułu?

+ = Udowodnij, że nie jesteś robotem 🙂