Aktualizacja oprogramowania
Internet zmienia się każdego dnia. Rozwój technologii wciąż przyspiesza i napędza każdą aktywność odbywającą się w sieci, w tym też procesy zakupowe. Łatwy dostęp do internetu, rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych sprawia, że zmieniają się oczekiwania konsumentów. Coraz więcej procesów przenoszonych jest do sieci i na urządzenia mobilne – aby sprostać tym zmianom dobrze jest rozwijać swój sklep zgodnie z obowiązującymi trendami. Dlatego oprogramowanie Shoper jest stale udoskonalane.
Wprowadzamy użyteczne dla prowadzenia e-handlu rozwiązania, często jako pierwsi na polskim rynku. Konsultujemy się ze społecznością użytkowników, aby jak najlepiej spełniać potrzeby e-sprzedawców. I wydajemy systematycznie kolejne aktualizacje, które pozwalają każdemu sklepowi być na bieżąco z funkcjami niezbędnymi do prowadzenia sprzedaży w branży e-commerce.
Na czym polega aktualizacja na platformie sklepowej Shoper?
Aktualizacja oprogramowania polega na przeniesieniu danych ze starszej wersji sklepu do aktualnie dostępnej. Dzięki temu uzyskuje się dostęp do najnowszych rozwiązań i funkcji a także pewność poprawnego działania sklepu pod kątem integracji z serwisami zewnętrznymi (bramki płatności, wysyłka towaru, porównywarki cenowe, systemy aukcyjne, itp.).
W ciągu paru ostatnich lat oprogramowanie Shoper zostało rozwinięte m.in. o:
- responsywny Panel administracyjny sklepu oraz stronę WWW,
- wewnętrzny system płatności online,
- sklep z aplikacjami, wspierającymi prowadzenie sklepu i sprzedaż,
- narzędzia marketingowe (program lojalnościowy, newsletter),
- zgodność z obecnymi standardami SEO.
Jaki zakres obejmuje aktualizacja sklepu Shoper?
Dane ze sklepu
Z obecnej wersji zostaną bezpiecznie przeniesione wszystkie dane: baza klientów, zamówień, produktów, kategorie i strony informacyjne. Po przeniesieniu konieczne jest sprawdzenie wszystkich ustawień sklepu, ponieważ nowsza wersja posiada o wiele więcej opcji konfiguracyjnych a pewne funkcje są rozwiązane w inny sposób.
Grafika sklepu
Aktualizacja oprogramowania jest dobrą okazją do odświeżenia wyglądu sklepu. Można skorzystać z gotowych szablonów dla sklepów internetowych Shoper lub zamówić indywidualny projekty graficzne, dostosowany do potrzeb konkretnego biznesu.
Szczegółową ofertę graficzną można znaleźć tutaj: Wybierz plan najlepszy dla twojego biznesu.
W przypadku kiedy sklep posiada już wykonaną grafikę indywidualną i właścicielowi zależy, by w jak największym stopniu zachować jego obecny wygląd, oferujemy usługę wdrożenia obecnej grafiki do nowego silnika sklepu. Takie wdrożenie jest wyceniane indywidualnie – w tym celu prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, pod adresem: bok@shoper.pl.
Wprowadzone modyfikacje
Podczas migracji danych sklepu na nowe oprogramowanie nie są przenoszone indywidualne zmiany w kodzie źródłowym. Dlatego w przypadku, gdy sklepowi zależy na zachowaniu nietypowych funkcji, najlepiej skontaktować się od razu z nami.
Jak wygląda aktualizacja w sklepie Shoper?
Oprogramowanie Shoper było oferowane w dwóch modelach jako: sklep abonamentowy i licencja samodzielna. Od roku 2018 wspierana jest jednak ta pierwsza opcja, wybierana przez większość pracujących na naszej platformie e-sklepów.
Sklep w modelu abonamentowym, tzw. SaaS, charakteryzuje się wygodą w użytkowaniu – kwestie związane z hostingiem, pocztą, dostępem do usług pozostają po naszej stronie, właściciel e-biznesu skupia się tylko na prowadzeniu sklepu.
W cenie oprogramowania jest już wsparcie techniczne i aktualizacje – te przeprowadzane są automatycznie.
Jeśli jednak sklep prowadzony jest na wykupionej wcześniej: licencji samodzielnej – powinien mieć także wykupioną (dodatkowo płatną): asystę techniczną, która daje dostęp do aktualizacji oprogramowania. Niemniej – sklep na licencji samodzielnej wszystkie aktualizacje musi przeprowadzić samodzielnie.
Co zrobić, by nie martwić się o aktualizacje oprogramowania?
Najlepszym sposobem, by prowadzić sklep internetowy bez obaw o aktualizacje i kwestie bezpieczeństwa, to przeniesienie go z: licencji samodzielnej na model abonamentowy.
Przy opcji: zostaję na licencji samodzielnej, pozostaje ryzyko, że mimo aktualizacji, sklep nie będzie tak bezpieczny i funkcjonalny, jak ten pracujący w modelu abonamentowym. W przypadku licencji samodzielnej nowy sklep jest instalowany jako osobna aplikacja, na zewnętrznym FTPie, tzw. SaaS pracuje natomiast na naszym serwerze i ma gwarancję niezawodności oraz bezpieczeństwa danych.
Przy przechodzeniu na model abonamentowy… Przenosimy dane starego sklepu na nowy, uruchomiony w domenie roboczej na naszym serwerze. By to wykonać potrzebujemy jedynie aktualnych danych do serwera FTP obecnego sklepu. Po przeniesieniu danych informujemy właściciela o tym oraz przesyłamy dane logowania do nowego Panelu administracyjnego sklepu Shoper. Przy okazji prosimy o zweryfikowanie efektów migracji (sprawdzenie spójności danych oraz ustawień sklepu).
Wszystkich zainteresowanych aktualizacją swojego oprogramowania do najnowszej wersji, zachęcamy do kontaktu z naszym BOKiem, pod numerem telefonu: 12 379 32 84 lub pisząc na adres e-mail: bok@shoper.pl.
Warto zapamiętać!
- O co zostało rozwinięte oprogramowanie Shoper dla sklepów internetowych?
- Co jest zawarte w zakresie aktualizacji sklepu internetowego Shoper?
- Czym charakteryzuje się sklep w modelu abonamentowym (SaaS)?
- Czy warto przenieść stary sklep w licencji samodzielnej na model abonamentowy?