Data publikacji: 7 kwietnia 2024 Aktualizacja: 29 maja 2025

Jak dodać nową walutę i ustawić przelicznik?

Jak zarządzać ustawieniami walut z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?

Oprogramowanie Shoper daje możliwość dodawania wielu walut do jednej lub różnych wersji językowych. Dzięki tej opcji udostępnisz każdemu klientowi zakup w walucie, która mu najbardziej odpowiada.

Jeżeli jednak wychodzisz ze swoim e-biznesem poza granice kraju, możesz dodatkowo udostępnić klientom składanie zamówień np. w walucie euro.

Jeśli chcesz sprzedawać również na zagranicznych rynkach, stwórz wersje językowe swojego sklepu. Dodatkowo skonfiguruj je tak, aby każda z nich była powiązana z inną walutą, np. wersja polska z PLN, a wersja angielska z GBP. Sprawdź, jak dokonać poprawnych ustawień.

Konfiguracja walut dostępna jest w sekcji: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty.

Dodawanie nowej waluty i aktywowanie jej w sklepie

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
W zakładce: Ustawienia (A) > Ustawienia regionalne (B) > Waluty (C) znajdują się dodane do sklepu waluty (D) widoczne na poniższym widoku.

Aby dodać nową walutę, kliknij: DODAJ WALUTĘ (E).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Lista
Rys 1. Widok skonfigurowanych domyślnie walut w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Lista
Rys 1. Widok skonfigurowanych domyślnie walut w sklepie internetowym na platformie Shoper.

Domyślna waluta sklepu oznacza, że cena każdego produktu dodanego do sklepu będzie w niej wyrażona w Panelu administracyjnym sklepu (na liście asortymentu i zamówień), dotyczy to również cen dostaw.

Względem domyślnej waluty sklepu będą przeliczane ceny produktów w innych walutach. Uwzględniany będzie ustalony kurs – o jego konfiguracji przeczytasz w dalszej części. Zmiana domyślnej waluty sklepu możliwa jest tylko po usunięciu wszystkich zamówień w sklepie.

Uzupełnij dane podstawowe nowo dodawanej waluty tj.:
  • Wybierz walutę (A)
  • Ustal kurs waluty (względem waluty domyślnej) (B)
  • Włącz aktywność waluty (C)
  • Możesz ustalić, czy dana waluta ma być domyślna w sklepie (D)

Po wprowadzeniu zmian kliknij: ZAPISZ (E).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Dodaj walutę > Formularz
Rys 2. Skonfiguruj nową walutę w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Dodaj walutę > Formularz
Rys 2. Skonfiguruj nową walutę w Panelu administracyjnym sklepu.

Bardzo ważnym ustawieniem w sklepie jest kurs waluty. Jeżeli posiadasz więcej wersji językowych sklepu, ceny produktów przeliczają się według kursu ustalonego przez Ciebie w konfiguracji kursu waluty (oprogramowanie nie umożliwia wpisania osobnych cen tego samego ID produktu w zależności od wersji językowej).

Aktualne kursy walut mogą pobierać się automatycznie do sklepu wraz z aktualizacją cen produktów w sklepie. O tym jak włączyć automatyzację dowiesz się z dalszej części artykułu.

Dodanymi do sklepu walutami możesz zarządzać z poziomu listy walut.

Dla danej waluty możesz włączyć lub wyłączyć jej obsługę w sklepie, używając suwaka (A) w kolumnie Aktywność.

W kolumnie Akcje, po kliknięciu ikony koła zębatego (B) przy danej walucie, znajdziesz następujące opcje:

  • Pobierz kurs z NBP – kliknięcie tej opcji pobiera do wglądu kurs waluty z Narodowego Banku Polskiego z poprzedniego dnia roboczego.
  • Synchronizacja – kliknięcie opcji powoduje zaktualizowanie cen produktów w sklepie zgodnie z ostatnio pobranym kursem.
  • Edytuj – pozwala na ustalenie własnego kursu waluty, włączenie lub wyłączenie aktywności waluty, możliwość ustawienia waluty domyślnej oraz włączenie automatyzacji pobierania kursu i aktualizacji cen produktów.
  • Usuń – usuwa daną walutę z listy. Jeżeli jednak w systemie sklepu znajdują się zamówienia złożone z użyciem danej waluty, nie ma możliwości jej usunięcia z listy walut. Dopiero po usunięciu wszystkich zamówień z daną walutą, system umożliwi jej usunięcie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Aktywność i opcje
Rys 3. Aktywuj konkretną walutę w sklepie Shoper i zaktualizuj jej kurs z NBP.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty > Aktywność i opcje
Rys 3. Aktywuj konkretną walutę w sklepie Shoper i zaktualizuj jej kurs z NBP.

Automatyczna aktualizacja walut oraz cen produktów

Przejdź do edycji wybranej waluty, zaznacz suwak: Automatyczne pobieranie kursu (A), a następnie kliknij: ZAPISZ (B).

Włączanie automatycznego pobierania kursu waluty i aktualizacji cen produktów
Rys 4. Włącz automatyzację pobierania kursu i przeliczenia cen produktów
Włączanie automatycznego pobierania kursu waluty i aktualizacji cen produktów
Rys 4. Włącz automatyzację pobierania kursu i przeliczenia cen produktów

Automatyczne pobieranie kursu walut (z tabeli A Narodowego Banku Polskiego) i aktualizacja cen produktów odbywa się po godzinie 00:00:00 danego dnia. Kurs pobierany jest z poprzedniego dnia roboczego.

Automatyczne pobieranie kursu walut (z tabeli B Narodowego Banku Polskiego) i aktualizacja cen produktów odbywa się raz w tygodniu, w środę po godzinie 00:00:00. Kurs pobierany jest z poprzedniego dnia roboczego.

Umieszczanie modułu zmiany aktywnej waluty w układzie strony sklepu

Jeśli chcesz, aby klienci mogli wybierać inną (aktywną) walutę, konieczne jest dodanie modułu przełączania walut do szablonu sklepu. Szczegółowe kroki znajdziesz w instrukcji:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak dostosować waluty w sklepie do potrzeb klientów?
  • Jak skonfigurować nową walutę w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak włączyć automatyczne pobieranie kursu walut z NBP?
  • Jak włączyć automatyczne przeliczenie cen produktów dla waluty?
  • Jak włączyć wyświetlanie modułu do zmiany aktywnej waluty?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności