Konfiguracja walut w sklepie

Data publikacji: 22 grudnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2024

Podstawowe informacje o walutach w sklepie

Oprogramowanie Shoper daje możliwość dodawania wielu walut do jednej lub różnych wersji językowych. Dzięki tej opcji udostępnisz każdemu klientowi zakup w walucie, która mu najbardziej odpowiada.

Przykład: dla polskiej wersji językowej sklepu domyślną walutą jest polski złoty – taka konfiguracja jest wystarczająca, jeśli prowadzisz sprzedaż tylko na rynku polskim.

Jeżeli jednak wychodzisz ze swoim e-biznesem poza granice kraju, możesz dodatkowo udostępnić klientom składanie zamówień np. w walucie euro.

Jeśli chcesz sprzedawać również na zagranicznych rynkach, stwórz wersje językowe swojego sklepu. Dodatkowo skonfiguruj je tak, aby każda z nich była powiązana z inną walutą, np. wersja polska z PLN, a wersja angielska z GBP. Sprawdź, jak dokonać poprawnych ustawień.

WAŻNE! Konfigurację walut najlepiej przeprowadzić przed pojawieniem się pierwszych zamówień w sklepie. Późniejsze zmiany mogą być utrudnione ze względu na powiązania ustawień walut i języków z zamówieniami.

Dodawanie waluty i ustawienie przelicznika

Konfiguracja walut dostępna jest w sekcji: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty.

Powiąż walutę z wersją językową

Do każdej wersji językowej możesz przyporządkować jedną walutę główną w której będą widoczne ceny po wejściu na daną wersję językową i waluty dodatkowe, w których będzie można zakupić dany produkt (pod warunkiem, że dostępne metody płatności będą umożliwiały sfinalizowanie transakcji w wybranej walucie, o czym przeczytasz dalej).

Walutę główną powiążesz z wersją językową w zakładce: Ustawienia (A) > Ustawienia regionalne (B) > Języki (C). Przejdź do edycji wybranego języka, klikając jego nazwę (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki
Rys 1. Wejdź w ustawienia danej wersji językowej sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki
Rys 1. Wejdź w ustawienia danej wersji językowej sklepu Shoper.

W zakładce: Dane podstawowe (A) wskaż walutę główną (B) dla języka.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja
Rys 2. Przyporządkuj walutę główną dla wybranej wersji językowej sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Edycja
Rys 2. Przyporządkuj walutę główną dla wybranej wersji językowej sklepu.

Na liście wyboru pojawią się tylko aktywne waluty (Ustawienia (A) > Ustawienia regionalne (B) > Waluty (C)). W kolumnie: Aktywność (D) sprawdzisz, które waluty są włączone w sklepie.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty
Rys 3. W ustawieniach walut możesz aktywować odpowiednie waluty.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty
Rys 3. W ustawieniach walut możesz aktywować odpowiednie waluty.

Więcej informacji na temat tworzenia wersji językowych znajdziesz w: Jak poprawnie skonfigurować dodatkową wersję językową?

Inna waluta na sklepie zależnie od języka

Jeżeli posiadasz kilka wersji językowych i do każdej z nich przyporządkujesz własną walutę, po otworzeniu strony przez klienta ceny będą widoczne we właściwej dla danej wersji językowej walucie.

Możesz jednak umożliwić klientowi wybór innej (aktywnej) waluty.

WAŻNE! Dokonanie zakupu w innej niż domyślna na danej wersji językowej walucie, będzie możliwe pod warunkiem, że dostępne metody płatności będą umożliwiały sfinalizowanie transakcji w wybranej walucie.

Metody płatności w walutach

Każdy sposób płatności możesz powiązać z wybranymi walutami w zakresie obsługi walut jaki oferujemy w dostarczanych integracjach. Pamiętaj, że by móc przejść do konfiguracji interesującej cię metody płatności, najpierw musisz utworzyć i aktywować waluty.

Zobacz jakie płatności elektroniczne w innych walutach obsługują poszczególne kanały zintegrowane z Shoper i przejdź do właściwej instrukcji.

Tradycyjny przelew bankowy możesz połączyć z każdą walutą, zweryfikuj jednak w swoim banku, czy przelew w innej walucie wpłynie na podany przez ciebie numer rachunku bankowego. Żeby skonfigurować tradycyjny przelew bankowy, skorzystaj z tej instrukcji: Dodawanie płatności typu przelew na konto (pamiętaj, że waluta musi być aktywna, aby pojawiła się na liście wyboru podczas konfiguracji tej metody płatności).

WAŻNE! Jeżeli prowadzisz swój sklep w kilku wersjach językowych powiązanych z różnymi walutami i chcesz aby dla każdej z nich płatności były dokonywane na inne rachunki bankowe, dla każdej wersji językowej utwórz osobną płatność typu: Tradycyjny przelew bankowy (nie dokonuj tłumaczenia tego sposobu płatności z innego języka) i powiąż z właściwą walutą.

Inne artykuły nt. walut i języków

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie możliwości oferuje Shoper w kwestii dodawania walut?
  • Jak skonfigurować walutę w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak przyporządkować walutę do wybranego języku w sklepie?
  • Jak włączyć opcję wyboru innej waluty produktu dla klientów sklepu?
  • Jak powiązać metodę płatności z wybraną walutą?
  • Inne artykuły pomocy o walutach i wersjach językowych?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności