Data publikacji: 17 lipca 2024 Aktualizacja: 22 sierpnia 2025

Przelewy24: Płatności zagraniczne online

W ramach Shoper Płatności możesz przyjmować płatności online od zagranicznych klientów. Możliwe do uruchomienia są płatności kartami płatniczymi oraz przelewami online. Tego rodzaju płatności aktywujesz, korzystając z usług operatora Przelewy24.

Jakie waluty są obsługiwane w ramach Shoper Płatności x Przelewy24?

EUR – za pośrednictwem kart płatniczych, Google Pay, Apple Pay lub przelewem online przez bramkę GoPay
USD – za pośrednictwem kart płatniczych, Google Pay i Apple Pay
CZK – za pośrednictwem kart płatniczych, Google Pay, Apple Pay lub przelewem online przez bramkę GoPay
GBP – za pośrednictwem kart płatniczych, Google Pay i Apple Pay

Wykorzystaj potęgę płatności Stripe! Udostępnij swoim klientom możliwość zapłaty za zakupy online w każdej walucie. Dowiedz się więcej o Stripe.

Jak uruchomić płatności zagraniczne na koncie Przelewy24?

Skontaktuj się z obsługą Shoper pod adresem: pomoc@shoper.pl lub poprzez infolinię +48 501 509 509 i wyraź chęć uruchomienia płatności zagranicznych.
Odpowiedz na zadane pytania, np.:
  • Rodzaj oferowanych produktów/usług,
  • średnia wartość transakcji,
  • kraje, do których planujesz prowadzić sprzedaż,
  • liczba dni od transakcji do dostarczenia produktu / usługi.
Po akceptacji udzielonych odpowiedzi przez obsługę Shoper przejdź proces onboardingu w Przelewy24, dla każdej wersji językowej z osobna.

Wykonaj przelew weryfikacyjny z polskiego rachunku bankowego, natomiast wszystkie transakcje wynikające z zakupów w Twoim sklepie, prowadzone będą na koncie walutowym.
Po zakończeniu procesu weryfikacji rachunek bankowy w walucie PLN możesz traktować jako rachunek techniczny.

Aby przyjmować wpłaty od klientów w danej waIucie, musisz posiadać konto bankowe działające w tejże walucie.

Jak włączyć obsługę zagranicznych walut dla kart płatniczych i szybkich przelewów w sklepie Shoper?

W momencie kiedy Przelewy24 aktywuje płatność w danej walucie na Twoim koncie, otrzymasz powiadomienie drogą mailową. Następnie wykonaj następujące kroki:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C), a następnie przejdź do konfiguracji Przelewy24 (D).

Menu Panelu administracyjnego sklepu Shoper Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelewy24 (pełna integracja)
Rys 2. Przejdź do edycji aktywowanej płatności Przelewy24, klikając jej nazwę
Menu Panelu administracyjnego sklepu Shoper Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Przelewy24 (pełna integracja)
Rys 2. Przejdź do edycji aktywowanej płatności Przelewy24, klikając jej nazwę
W zakładce Dane podstawowe (A) zaznacz zagraniczne waluty, które zostały aktywowane w Przelewy24, i które chcesz udostępnić swoim kupującym (B), a następnie kliknij: ZAPISZ (C).
Edycja płatności Przelewy24 - wybór waluty
Rys 3. Zaznacz waluty, które chcesz uruchomić dla swoich klientów
Edycja płatności Przelewy24 - wybór waluty
Rys 3. Zaznacz waluty, które chcesz uruchomić dla swoich klientów

W zależności od uruchomionych w Przelewy24 kanałów płatności oraz walut kupujący zobaczą w koszyku następujące możliwości zapłaty:
Płatność kartą (EUR, USD, CZK, GBP)
Płatność przelewem online realizowaną za pośrednictwem GoPay przez czeskie i słowackie banki (EUR, CZK)

Wideo instrukcja aktywacji i konfiguracji Shoper Płatności x Przelewy24

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak aktywować płatności zagraniczne online w Przelewy24?
  • Jak skonfigurować płatności w zagranicznych walutach w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności