Data publikacji: 19 grudnia 2018 Aktualizacja: 2 października 2025

Sklep internetowy w modelu dropshippingu – koszty założenia i prowadzenia

Joanna Derosa Starsza Specjalistka ds. Sprzedaży E-commerce

Planujesz własny sklep internetowy i myślisz o dropshippingu, ale nie wiesz, ile to tak naprawdę kosztuje? Ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości i pokaże, z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie – zarówno tymi oczywistymi, jak i tymi, które łatwo przeoczyć. Okazuje się, że startować można już z 500 zł w portfelu! Dowiedz się, jak mądrze zaplanować budżet i uniknąć kosztownych niespodzianek.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • ile kosztuje sklep internetowy do sprzedaży w droppshipingu na platformie Shoper;
  • na czym polega integracja z hurtowniami i ile to kosztuje;
  • jak zoptymalizować koszty i nie przepłacać na start.

Czym różni się dropshipping od klasycznego e-commerce?

Dropshipping różni się od tradycyjnej sprzedaży internetowej – nie musisz samodzielnie zamawiać produktów, przechować ich w magazynie, pakować i wysyłać do klientów. To oznacza brak konieczności inwestycji w zatowarowanie, logistykę i infrastrukturę magazynową.

To, co w dropshippingu zyskasz na oszczędnościach, musisz jednak nadrobić w… organizacji. Choć nie musisz fizycznie obsługiwać produktów, odpowiadasz za jakość obsługi klienta, informacje produktowe, marketing oraz ewentualne reklamacje i zwroty. Uwaga: brak fizycznego kontaktu z produktem bywa ryzykowny – nie masz wpływu na stan magazynowy dostawcy, czas dostawy ani jakość pakowania. Właśnie dlatego kluczem do sukcesu w dropshippingu jest współpraca z rzetelnymi hurtowniami i doskonała komunikacja z klientem.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu dropshippingowego?

Choć dropshipping pozwala ograniczyć wiele kosztów stałych, uruchomienie sklepu w tym modelu wiąże się z pewnymi wydatkami, których nie można pominąć. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz inwestować w magazyn, towar czy logistykę – skupiasz się wyłącznie na zbudowaniu sklepu internetowego, jego funkcjonalności i połączeniu z hurtowniami.

Koszty technologiczne

  • Platforma sklepu internetowego (np. Shoper) – abonament startowy nawet od 29 zł miesięcznie (aktualne ceny dostępne tu: cennik sklepu internetowego)
  • Domena – zakup adresu internetowego to zazwyczaj wydatek rzędu ok. 100 zł rocznie w zależności od rozszerzenia (.pl, .com, .eu) i atrakcyjności danej frazy. Domena krajowa z końcówką .pl lub com.pl przez pierwszy rok kosztuje od 25 zł.
  • Certyfikat SSL – w przypadku większości platform SaaS, jak Shoper, certyfikat SSL jest dostępny w atrakcyjnej cenie – od 89 zł w pierwszym roku. Przy rozwiązaniach Open Source dodatkowy koszt może sięgać nawet 300 zł rocznie, jeśli zdecydujesz się na certyfikat komercyjny.

Szablon graficzny i funkcjonalności

  • Można korzystać z gotowych, bezpłatnych motywów (w cenie abonamentu). Jeśli natomiast zależy Ci na indywidualnym projekcie graficznym, jego koszt ustalany jest podczas wyceny – ceny zaczynają się od 1199 zł.
  • Do podstawowych funkcjonalności, które mogą generować koszty, należą np. integracje z systemami płatności, czaty online, aplikacje do zbierania opinii – niektóre z nich dostępne są w abonamencie.

Integracje z hurtowniami

W dropshippingu konieczne jest połączenie sklepu z hurtowniami. Do wyboru masz dwa typy integracji.

  • Jednorazowe integracje z hurtowniami (np. na start, przez agencję lub plugin) – koszt od kilkuset złotych
  • Abonamentowe (np. za dostęp do bazy hurtowni, aktualizacji stanów i cen) – integracje z hurtowniami i automatyczne aktualizacje stanów czy cen możesz uruchomić dzięki aplikacji. Integracje z hurtowniami – Apilo, dostępnej w Shoper App Store. Koszt korzystania z niej to 99 zł miesięcznie.

Regulamin sklepu + RODO

Od właścicieli e-sklepów wymagane są odpowiednie zabezpieczenia związane z przechowywaniem danych, najlepiej więc przygotować regulamin sklepu i RODO we współpracy z prawnikiem. Koszt takiej konsultacji może być spory – chyba że wybierzesz sklep na Shoperze. Oprogramowanie sklepu zbudowanego na naszej platformie na bieżąco dostosowywane jest do wymogów prawa i dyrektywy Omnibus. Sprawdź aplikacje Shoper Regulaminy

Jakie są miesięczne koszty prowadzenia sklepu w dropshippingu?

Po uruchomieniu sklepu co miesiąc trzeba liczyć się z określonymi kosztami operacyjnymi. Choć nadal nie płacisz za magazyn czy wysyłkę, Twój budżet powinien obejmować wszystkie niezbędne elementy do utrzymania sklepu i generowania sprzedaży.

Abonament platformy

Shoper i inne platformy SaaS oferują różne pakiety abonamentowe. Abonament startowy nawet od 29 zł miesięcznie (aktualne cenny dostępne tu: cennik sklepu internetowego)

Koszt integracji z hurtownią

Koszty integracji z hurtowniami mogą się znacznie różnić w zależności od tego, czy prowadzisz e-commerce w oparciu o model open source, czy platformę SaaS. Przykładowo w Shoperze integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, z kolejnymi – kosztuje 45 zł miesięcznie.

Prowizje

  • Płatności i kurierzy – prowizje zależą od operatora płatności (zwykle od 3%) oraz od dostawców logistycznych (np. brokera kurierskiego), choć same integracje zazwyczaj są darmowe.
  • Prowizje za sprzedaż na platformach marketplace.
  • Szybkie płatności – większość systemów wyznacza prowizje do 2,3%. Stawkę tę można negocjować w zależności od obrotu w sklepie internetowym. W przypadku Shoper Płatności, obsługiwanych przez Przelewy24, obowiązuje promocja: prowizja 1% przez pierwsze 3 miesiące lub do momentu osiągnięcia 20 000 zł obrotu. Po zakończeniu promocji standardowa prowizja w pakiecie Standard wynosi 1,58%. Dodatkowo wymagana jest jednorazowa opłata aktywacyjna.

Marketing i reklama

To zazwyczaj największy koszt miesięczny. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz przyciągać ruch. Jakie narzędzia wykorzystać?

  • Google Ads – nawet przy niewielkim budżecie miesięcznym potrzebujesz min. 1500 zł na kampanie reklamowe.
  • Meta Ads (Facebook/Instagram) – podobny przedział jak powyżej.
  • Allegro Ads – od 500 zł
  • TikTok Ads – od 1778 zł
  • E-mail marketing, remarketing, narzędzia do analityki – niektóre darmowe, inne kosztują od 50 zł miesięcznie.
  • SEO – w tym pozycjonowanie techniczne, content marketing itd. Tutaj również budżet rzędu 600 zł to minimum.

Księgowość i prowadzenie działalności

  • Biuro rachunkowe – od minimum 250 zł/mies. (w zależności od skali działalności).
  • System księgowy online – alternatywa od 50 zł/mies. Sprawdź niezawodny program do fakturowania Shoper 14 zl za pierwszy rok
  • ZUS i podatki – zależnie od formy działalności i etapu rozwoju (np. ulga na start, mały ZUS).

Podsumowując: miesięczny koszt prowadzenia sklepu dropshippingowego w podstawowym zakresie to zwykle ok. 400–1000 zł – wszystko zależy od pomysłu na rozwój, narzędzi marketingowych i liczby integracji. Wciąż to znacznie mniej niż w klasycznym modelu sprzedaży z własnym magazynem. Uwaga: ta kwota wynika z naszych doświadczeń z klientami i z prowadzonych kampanii reklamowych. Nie traktuj jej zobowiązująco i pamiętaj, że jest to wyłącznie sugestia!

Dropshipping na platformie Shoper – ile to kosztuje?

Na platformie Shoper możesz zacząć sprzedaż w modelu dropshippingu bez inwestowania w magazyn czy własny towar. Narzędzie, które to umożliwia, to integracja z hurtowniami przez rozszerzenie Apilo – dzięki niemu połączysz swój sklep z setkami dostawców i w kilku kliknięciach zaimportujesz ich produkty do swojej oferty.

Koszt platformy Shoper

Aby prowadzić sklep internetowy z dropshippingiem, potrzebujesz jednego z pakietów abonamentowych. W promocji ceny wahają się od 25 zł do 499 zł netto miesięcznie – w zależności od wybranego pakietu. Wszystkie pakiety zawierają gotowy szablon sklepu, hosting, dostęp do panelu administracyjnego i wiele innych udogodnień, które poznasz bliżej w cenniku Shopera.

Koszty integracji z hurtowniami

Rozszerzenie Apilo pozwala zautomatyzować współpracę z hurtowniami, począwszy od importu produktów, przez synchronizację stanów magazynowych, aż po przekazywanie zamówień. Integracja z pierwszą hurtownią jest darmowa, a opłata za obsługę każdej kolejnej wynosi 45 zł miesięcznie. Dlaczego warto? Bo daje to mnóstwo zalet, w tym: 

  • pobieranie produktów (w tym zdjęć czy opisów);
  • aktualizacje stanów magazynowych;
  • blokowanie widoczności produktów niedostępnych u kontrahentów;
  • dropshipping na Allegro.

Inne potencjalne koszty

W zależności od skali działalności możesz doliczyć dodatkowe opłaty m.in. za narzędzia marketingowe i analityczne, grafikę lub treści na stronę (jeśli nie robisz ich samodzielnie). Niektóre hurtownie przyjmujące zwroty towarów mogą także naliczać opłaty za ich obsługę.

W praktyce start z dropshippingiem na Shoperze to koszt od ok. 200–250 zł netto miesięcznie, jeśli doliczymy podstawowy pakiet i opłaty dodatkowe. To niewielka bariera wejścia w porównaniu do klasycznego e-commerce, w którym musiałbyś inwestować w towar, magazyn i logistykę.

O tym, ile kosztuje sklep internetowy w tradycyjnym modelu, przeczytasz w innym poradniku

Jakie koszty można wyeliminować w dropshippingu?

Jedną z największych zalet dropshippingu jest ograniczenie kosztów początkowych – w szczególności inwestycji w towar i magazyn. W modelu klasycznym musisz z góry zakupić produkty, a to może oznaczać wydatek rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych. 

Dropshipping pozwala na rozpoczęcie sprzedaży bez konieczności fizycznego posiadania towaru. Nie potrzebujesz również magazynu ani powierzchni do przechowywania produktów – tym zajmuje się hurtownia lub producent. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą rozpocząć e-commerce z ograniczonym budżetem.

Możesz też wyeliminować koszty pakowania i wysyłki – zadania te przejmuje Twój partner logistyczny. Odpada konieczność zatrudniania dodatkowych pracowników czy inwestowania w sprzęt pakujący. W praktyce oznacza to także mniejszy nakład pracy operacyjnej. Dzięki temu możesz skoncentrować się na rozwoju sklepu: marketingu, obsłudze klienta, optymalizacji konwersji i testowaniu nowych produktów. 

Dropshipping nie jest pozbawiony kosztów, ale znacząco obniża barierę wejścia, zwłaszcza dla małych przedsiębiorców i osób zaczynających działalność bez dużego kapitału.

Wskazówka 
Zanim wrzucisz produkt do oferty, warto go zamówić samodzielnie – by sprawdzić jakość, czas dostawy, sposób pakowania. Takie zamówienia to inwestycja, ale też koszt, który trudno pominąć, jeśli chcesz budować wiarygodność sklepu i uniknąć reklamacji.

Jak widzisz, dropshipping to świetna opcja na rozpoczęcie przygody z e-commerce – szczególnie jeśli chcesz wystartować szybko, bez dużych inwestycji i z elastycznym modelem działania. Możesz to zrobić z Shoperem! Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, np. za pomocą infolinii: Shoper – Kontakt. Pomożemy Ci ruszyć z miejscem, w którym nie tylko sprzedajesz, ale budujesz coś swojego!

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności