Data publikacji: 11 grudnia 2012
Aktualizacja: 16 marca 2025
5 kroków do zwiększenia zaufania do swojego e-sklepu. Krok V – zmniejsz ryzyko zakupów do minimum.
Kilka dni temu (5.12.2012) opublikowaliśmy wyniki raportu: „e-commerce pod szczęśliwą gwiazdką” corocznego badania właścicieli e-sklepów. W badaniu pytaliśmy m.in o bariery, które ich zdaniem mogą hamować rozwój e-handlu w Polsce.
Badani wskazywali na kilka czynników, m.in. ograniczeniem w ich ocenie jest nadal niski poziom zaufania konsumentów do zakupów w sklepach internetowych, obawa przed oszukaniem, utratą pieniędzy czy też brak możliwości dokładnego obejrzenia produktu, przymierzenia np. ubrania czy obuwia.
Część obaw kupujących – jeszcze przez długi czas pozostanie nie rozwiązana – wiele zależy od możliwości technologicznych oraz samej mentalności konsumentów. Jednak właśnie m.in. nad wspomnianą mentalnością właściciele sklepów mogą pracować. Wszystkie dotąd opisane przeze mnie kroki do budowania zaufania kupujących do e-sklepu właśnie temu służą. Dziś już ostatni artykuł z tej serii. Wcześniej ukazały się:
Zrób zakupy w swoim sklepie, poproś też o to kilkoro znajomych. Niech podczas transakcji notują wszelkie uwagi – będą to dla Ciebie najlepsze wskazówki w zakresie wprowadzenia ewentualnych zmian czy usprawnień w Twoim e-sklepie.
Co możesz zrobić, by zmniejszyć odczucie ryzyka zakupów do minimum?
Uruchamiając sklep internetowy musisz przede wszystkim pamiętać o tych, którzy będą u Ciebie robić zakupy. Klienci zachowują się w sklepie internetowym podobnie, jak w stacjonarnym: wchodzą, rozglądają się i albo decydują się zrobić zakupy, albo wychodzą. Postaraj się by witryna Twojego e-sklepu nie budziła żadnych obaw, by zapewniała konsumenta o bezpieczeństwie dokonywanej transakcji a proces zakupowy nie niósł żadnego ryzyka.