Data publikacji: 4 listopada 2022 Aktualizacja: 22 września 2025

Shoper Talks: Fotografia produktowa w e-commerce [PODCAST]

Jak ważna jest fotografia w e-commerce? Dlaczego zdjęcia w sklepie internetowym mają tak duże znaczenie? Posłuchaj naszego podcastu o tym, co robić, by klienci zaczęli u Ciebie kupować „oczami”.

Tak jak pisaliśmy już w tym wpisie na naszym blogu, dobre zdjęcia produktowe są w sklepie internetowym na wagę złota. To one…

  • przyciągają uwagę,
  • dostarczają ważnych informacji o produkcie,
  • działają na wyobraźnię,
  • zachęcają wreszcie do zakupu.

Atrakcyjne fotografie produktowe to jednak nie tylko domena branży modowej, wnętrzarskiej czy z sklepów z art. dla dzieci. Ładne i dobrze oddające detale sprzedawanego produktu zdjęcia mają istotne znaczenie na całym rynku e-commerce. Kupując przez internet, klient nie ma możliwości dotknięcia danego towaru, sprawdzenia na własnej skórze, jak wygląda, jakie cechy charakteryzują go w dotyku. Im mocniej zdjęcie danego towaru zadziała na jego wyobraźnię, tym większa szansa, że doda dany produkt do koszyka.

Głównym celem fotografii produktowej jest pokazanie produktu w jak najbardziej atrakcyjny i komplementarny sposób. W przypadku usług często chodzi także o ukazanie emocji, które towarzyszą ich otrzymaniu. Wachlarz celów pobocznych jest szeroki — zdjęcia mogą przedstawiać funkcje, sposób użycia, a nawet jakość wykonania. Najważniejsze jednak, by klient dzięki fotografii wiedział, co kupuje, za co płaci i jak może wykorzystać dany produkt lub usługę. Taka fotografia powinna nie tylko informować, ale też pobudzać wyobraźnię.

Adam Mikołajczyk fotograf

O tym wszystkim Kamil Szyjka rozmawia w kolejnym podcaście Shoper Talks z Adamem Mikołajczykiem – fotografem i właścicielem Pracowni Męskich Portretów.

Posłuchaj podcastu także na YouTube

Fotografia produktowa bez tajemnic

„Klienci kupują oczami” – to wielokrotnie powtarzane wśród sprzedawców hasło tłumaczymy w naszym podcaście Shoper Talks. Odpowiadamy też na bardzo ważne z perspektywy sprzedających pytania.

  • Skąd bierze się siła sprzedażowa dobrej jakości fotografii?
  • Czym tak naprawdę różni się fotografia produktowa od fotografii innych motywów, na przykład mody?
  • Co można fotografować? Czy są jakieś przeszkody w wykonywaniu zdjęć pewnych produktów?
  • Jakie akcesoria fotograficzne są niezbędne do fotografii produktowej?
  • Z założenia fotografię produktową dzielimy na tak zwane still life oraz packshoty. Czym są te pojęcia i w jakich sytuacjach znajdują one zastosowanie?
  • Jakie można dać rady początkującym sprzedawcom, którzy chcą spróbować na własną rękę wykonywać zdjęcia produktowe do własnego sklepu?

Światło to podstawa. Nawet jeśli mam tylko telefon, ale dysponuję choćby trochę lepszą lampą, która daje porządne światło, mogę osiągnąć więcej niż ktoś, kto ma dobry aparat, ale korzysta jedynie z lampki biurkowej.

Adam Mikołajczyk fotograf

Zapraszamy do słuchania tego odcinka i śledzenia naszych kanałów na Spotify oraz YouTube, by nie przegapić żadnego innego odcinka.

Warto zapamiętać!
  • Packshoty: Proste zdjęcia produktu na gładkim tle, często używane do katalogów online, koncentrujące się na kształcie, kolorze i opakowaniu.
  • Zdjęcia Lifestyle: Zdjęcia produktu w kontekście życia codziennego lub konkretnej sceny (np. wino przy stole), które mają budować klimat i wywoływać emocje; w tym przypadku płaci się przede wszystkim za sam pomysł i zbudowany anturaż.
  • Priorytet dla ujęć w aparacie: Zawsze należy dążyć do tego, by „wszystko, co można zrobić w aparacie zróbmy w aparacie”. Właściwe ustawienie ujęcia i oświetlenia na planie (nawet jeśli zajmie to więcej czasu) jest lepsze niż późniejsze godziny spędzone na postprodukcji.
  • Komunikacja jest kluczem: We współpracy z fotografem zawsze wymagany jest solidny brief. Klient powinien jak najlepiej opisać swoje przemyślenia i wymagania, a także pokazać inspiracje – najlepiej od firm, które są na poziomie do własnej marki.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności