10 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie z branży Zdrowie i uroda
Polacy coraz lepiej dbają o swoje zdrowie i urodę. To efekt większej świadomości społeczeństwa, ale też dostępności preparatów, sprzętu sportowego czy kosmetyków, także w sklepach online. Zobacz, jak zwiększyć sprzedaż, oferując właśnie taki asortyment.

Zdrowie i uroda w czołówce polskiego e-commerce
Jak donosi raport, podsumowujący 2021 roku w polskich sklepach internetowych Shoper, sklepy z kategorii Zdrowie i uroda stanowiły 14% wszystkich e-biznesów sprzedających na naszej platformie. Sklepy z takim asortymentem zajęły więc trzecie, po branży Dom i ogród oraz Ubrania, miejsce pośród najchętniej prowadzonych sklepów online w 2021 roku.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach z branży Zdrowie i uroda?
Z uwagą przeanalizowaliśmy aplikacje dostępne w Shoper App Store, które są najczęściej wybierane właśnie przez właścicieli sklepów sprzedających ten asortyment. Efektem jest poniższe zestawienie 10 narzędzi, które możesz wykorzystać także w swoim e-biznesie.
Shoper App Store to stale powiększający się zbiór ponad 250 aplikacji ułatwiających właścicielom obsługę e-sklepu zarówno w zadaniach marketingowych, logistycznych, jak i administracyjnych.
Top 10 aplikacji używanych przez sklepy Zdrowie i uroda

Regulamin sklepu internetowego
Niezbędnym krokiem pozwalającym na sprzedaż w internecie, także sklepom z kategorii Zdrowie i uroda, jest przygotowanie regulaminu sklepu zgodnego z obowiązującym prawem.
Aplikacje Shoper Regulamin i Shoper Regulaminy Pro to jedne z najczęściej wybieranych przez wszystkich właścicieli sklepów. Również w przypadku sklepów z branży. Dzięki nim, możesz w ciągu kilku minut wygenerować aktualny i gotowy do umieszczenia na stronie regulamin.
Aplikacja udostępnia również politykę prywatności, uproszczoną wersję regulaminu sklepu w formie infografiki, certyfikat poświadczający, że zamieszczony na stronie sklepu dokument jest aktualny oraz zgodny z prawem oraz plik z najważniejszymi wskazówkami prawnymi dla konkretnego sklepu. Aplikacja pozwala także na edycję i wprowadzanie zaktualizowanych danych.
Dokumenty są stale monitorowane pod kątem klauzul niedozwolonych oraz optymalizowane i aktualizowane w przypadku zmian w prawie, co sprawia, że właściciele sklepów w większości ponownie decydują się na wykupienie abonamentu aplikacji na kolejne lata.
Skuteczna logistyka w sklepie z branży Zdrowie i uroda
Gdy właściciel sklepu zadba już o prawne aspekty prowadzenia sklepu i ma wdrożony regulamin sklepu internetowego, zwykle przychodzi czas na zorganizowanie logistyki ecommerce.
Trzema najczęściej wybieranymi aplikacjami związanymi z logistyką, w sklepach Zdrowie i uroda w Shoper App Store są kolejno: Integracja z DPD, Integracja z DHL, Orlen Paczka.

Integracja z DPD
Firma kurierska DPD świadczy swoje usługi w ponad 30 krajach europejskich, a na terenie Polski ma ponad 50 oddziałów. Aplikacja DPD, dostępna w Shoper App Store, pozwala właścicielowi sklepu na automatyzację procesów logistycznych, dzięki czemu będzie on mógł wysyłać przesyłki do swoich klientów w szybki i łatwy sposób.

Orlen Paczka
Sieć Orlen Paczka (wcześniej Paczka w RUCHu) posiada ponad 3700 punktów nadań i odbiorów paczek na terenie całego kraju. Ta metoda dostawy jest bardzo popularna w naszym kraju, więc włączenie jej do oferty sklepu, zwiększa szansę na powodzenie zakupów.

Integracja z DHL
DHL to kolejna globalna marka, która świadczy swoje usługi w ponad 220 krajach na całym świecie, dostarczając rocznie ponad 1,5 miliarda paczek rocznie. Od Ciebie tylko zależy, czy pośród nich będą też paczki wysyłane z Twojego sklepu do klientów – integracja z DHL, dostępna w Shoper App Store, maksymalnie Ci to ułatwi.
Narzędzia marketingowe dla branży Zdrowie i uroda
Po przygotowaniu sklepu internetowego od strony prawnej oraz logistycznej, właściciel sklepu jest gotowy na sprzedaż. Aby nowi klienci pojawili się w sklepie – również z branży Zdrowie i uroda – potrzebne są jeszcze działania marketingowe.

CENEO
W wielu branżach obecność w porównywarkach cen i serwisach typu Ceneo jest ważnym elementem strategii e-commerce. Na platformie Shoper wygodną integrację sklepu z tym serwisem umożliwia dedykowana aplikacja.
Ceneo w Shoper App Store pozwala na generowanie konfigurowalnego pliku XML z produktami ze sklepu właściciela. Aplikacja umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów, które mają znaleźć się w pliku oraz rozbudowaną konfigurację samego feeda. Dzięki niej właściciel sklepu ma pełną kontrolę jakie produkty i w jaki sposób znajdują się w pliku.
Działania marketingowe na platformie Ceneo będą tym samym dla właściciela sklepu skuteczniejsze i bardziej efektywne. To oznacza większą sprzedaż przy mniejszych kosztach oraz oszczędność czasu.

Instagram Widget
Nic tak nie zwiększa sprzedaży w sklepie internetowym, jak tzw „social proof”, czyli dowód społeczny, że produkty z danego sklepu internetowego są kupowane przez zadowolonych klientów. Takim dowodem społecznym mogą być zdjęcia z Instagrama, na których widzimy właśnie zadowolonych klientów z produktami z naszego sklepu.
Aplikacja Instagram Widget pozwala na umieszczenie galerii zdjęć z Instagrama w dowolnym miejscu w sklepie. Galeria może być wyświetlana w formie siatki (tak jak na Instagramie), slidera lub kolumny. Moduł automatycznie połączy się z kontem właściciela sklepu na Instagramie i pobierze najnowsze zdjęcia oraz publiczne informacje o profilu sklepu.

Integracja Google Ads Remarketing
Kolejną aplikacją ułatwiającą marketing sklepu internetowego jest Integracja Google Ads Remarketing. Integracja pozwala na prowadzenie działań remarketingowych – czyli skierowanych do osób, które odwiedziły już witrynę sklepu.
Dzięki Google Ads Remarketing właściciel sklepu może dotrzeć do użytkowników z konkretnym, dostosowanym do nich przekazem. Google Ads Remarketing umożliwia nawiązanie ponownego kontaktu z osobami, które odwiedziły sklep, pozwala dostarczać spersonalizowane przekazy reklamowe oraz daje możliwość docierania do użytkowników w czasie, kiedy są najbardziej skłonni do zakupu.

Produkt gratisowy w koszyku
Produkt gratisowy w koszyku to aplikacja, która zachęci klientów do zakupów w sposób najbardziej dosadny, jak tylko można sobie wyobrazić – dając im coś za darmo. Możesz zaoferować klientom całą pulę prezentów dostępnych od określonej kwoty zamówienia lub na przykład tylko, jeśli w koszyku są produkty z określonych kategorii. Prezent może być darmowy lub kosztować na przykład 1 grosz, czy też symboliczną złotówkę.
Zmotywuj klientów do zwiększenia wartości koszyka jeszcze bardziej, wyświetlając slider ze wszystkimi gratisami i informacją, ile im brakuje, aby odblokować dany prezent. Wygląd slidera lub listy gratisów możesz w łatwy sposób dostosować do swojego sklepu poprzez wizualny edytor.

Multi Pop-up
Aplikacja Multi Pop-up umożliwia wyświetlanie dowolnych treści w formie okien pop-up w kilku wariantach do wyboru. Możesz zbierać adresy nowych subskrybentów, potwierdzać wiek klientów (bramka) oraz wyświetlać informację o ofercie i promocjach w dowolnej formie (graficznie i/lub tekstowo).
Funkcja specjalna exit pop-up umożliwia wyświetlanie komunikatu w przypadku, gdy klient “wyjedzie” kursorem poza obszar strony, np. w celu jej zamknięcia. W panelu aplikacji możesz zdefiniować i zarządzać nawet 20 niezależnymi oknami pop-up, które w zależności od preferencji mogą wyświetlać się w wybranym przez Ciebie widoku: strona główna, lista produktów, szczegóły produktu, blog i koszyk. Z tą aplikacją przekonasz się, że marketing w sklepie internetowym jeszcze nigdy nie był tak prosty.
Sprawdź wszystkie dodatki i aplikacje w Shoper App Store.
Warto zapamiętać!
- Czy zdrowie i uroda to przyszłość polskiego e-handlu?
- Jakie aplikacje wybierają sklepy z branży Zdrowie i uroda?
- Dlaczego regulamin jest niezbędny w sklepie online?
- Które integracje z firmami kurierskimi są najpopularniejsze w e-commerce?
- Jakie narzędzia marketingowe sprawdzą się w branży beuty?