5 powodów, dla których warto włączyć nowy tryb dostawy Shoper InPost

Data publikacji: 30 stycznia 2019 Ostatnia aktualizacja: 6 lutego 2025

Bo możesz je mieć na konkurencyjnych warunkach, bo chcą ich klienci – powodów, by włączyć integrację z głównymi usługami InPostu masz przynajmniej kilka.

Integracja z głównymi usługami InPostu w sklepie Shoper
Rys 1. Paczkomaty jako wygodna alternatywa dla przesyłek kurierskich.
Integracja z głównymi usługami InPostu w sklepie Shoper
Rys 1. Paczkomaty jako wygodna alternatywa dla przesyłek kurierskich.

#1 Wygoda dla klienta

Na potrzeby raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018”, zapytano internautów kupujących w e-sklepach o preferowane przez nich godziny dostawy zamówionych towarów. Jakie były tego wyniki? Okazało się, że najwięcej osób deklaruje chęć odbioru zakupów robionych online w godzinach 16-20. Czyli na przykład po odbytych zajęciach w szkole czy w drodze po pracy. W tym też upatrywać należy rosnącą popularność usługi paczkomatowej InPostu – z której, jak informują z kolei dane TNS Kantar, korzysta 50% internautów. Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich, dostarczanych najczęściej tylko od poniedziałku do piątku i między godzinami 9-17.

Z których firm kurierskich korzystasz najczęściej w sklepach online?
Rys 2. Ankieta dotycząca firm kurierskich w e-commerce.
Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.
Z których firm kurierskich korzystasz najczęściej w sklepach online?
Rys 2. Ankieta dotycząca firm kurierskich w e-commerce.
Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.

#2 Większa motywacja do zakupów

W tym samym badaniu TNS Kantar informuje, że z roku na rok rośnie odsetek osób, które widząc Paczkomaty jako jedną z opcji dostawy zakupionych towarów, chętniej dokonują płatności na stronie sklepu. W 2018 roku było to już 55% kupujących online i był to wzrost o 5 punktów procentowych w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Rosnącą popularność Paczkomatów widać też w cytowanym wyżej raporcie Gemiusa. Na pytanie „co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet?”, 26% badanych odpowiedziało, że „większy wybór sposobów dostawy”. Mając na uwadze Paczkomaty właśnie.

Czynniki motywujące do częstszego robienia zakupów online
Rys 3. Wyniki ankiety nt. czynników motywujących do robienia zakupów online.
Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.
Czynniki motywujące do częstszego robienia zakupów online
Rys 3. Wyniki ankiety nt. czynników motywujących do robienia zakupów online.
Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.

#3 „Bo w Polsce zapanowała moda na maszyny”

Jak donosi „Rzeczpospolita”: „Na polskim rynku zapanowała moda na maszyny do odbioru paczek”. Polacy chętniej odbierają zamówione w internecie towary np. w drodze z pracy do domu lub przy okazji zakupów w marketach (gdzie także usytuowane są Paczkomaty). Sieć InPostu na koniec 2018 roku liczyła ponad 4 tys. maszyn, a większość z nich miała już włączoną opcję zapłaty BLiKiem, co jest dodatkową zachętą szczególnie dla ludzi młodych – posługujących się nowoczesnymi metodami płatności, ale wciąż chętnie zamawiających w internecie towar„za pobraniem”.

#4 Na czas, na pewno

Pisaliśmy już o tym w raporcie „Logistyka w sklepach internetowych 2018”: klienci podczas wyboru formy transportu kierują się głównie ceną i rozpoznawalnością dostawcy. Znaczenie ma przy tym prosta proporcja: im mniejszy jest koszyk zakupowy, tym mniej chcielibyśmy zapłacić za przewóz zakupionego towaru. Decydująca jest też kwestia dostępności paczki – coraz częściej więc wygrywa metoda odbioru „o dowolnej godzinie”.

Wybór formy transportu w sklepach internetowych
Rys 4. Z jakich form transportu najchętniej korzystają klienci?
Źródło: Raport Shoper „Logistyka w sklepach internetowych 2018”.
Wybór formy transportu w sklepach internetowych
Rys 4. Z jakich form transportu najchętniej korzystają klienci?
Źródło: Raport Shoper „Logistyka w sklepach internetowych 2018”.

#5 Wygoda dla sprzedającego

Nowa integracja Shoper InPost to jednak nie tylko same korzyści dla kupujących. Pozwala ona bowiem na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost (szczegóły na tej stronie), ale daje też e-przedsiębiorcom możliwość skorzystania z wygodnej opcji „kurier door-2-door”.

Metody wysyłki dostępne w integracji

  • Paczkomat,
  • Zlecenie odbioru,
  • POP,
  • Stały podjazd.

Dodatkowe korzyści

  • Szybkie i tanie zwroty (szczegóły na tej stronie),
  • Zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu panelu sklepu Shoper,
  • Niezawodność usługi – do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu.

W naszym Centrum Pomocy znajdziesz instrukcję: jak włączyć nowy typ dostawy – Shoper InPost (Paczkomaty, Kurier).

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wygoda dostawy wpływa na decyzje zakupowe w e-commerce?
  • Dlaczego Paczkomaty motywują klientów do częstszych zakupów?
  • Jak Paczkomaty stały się najwygodniejszą formą dostawy w Polsce?
  • Na co zwracają uwagę klienci przy wyborze formy dostawy?
  • Jakie korzyści daje sprzedawcom integracja z InPost?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności