5 powodów, dla których warto włączyć nowy tryb dostawy Shoper InPost
Bo możesz je mieć na konkurencyjnych warunkach, bo chcą ich klienci – powodów, by włączyć integrację z głównymi usługami InPostu masz przynajmniej kilka.

#1 Wygoda dla klienta
Na potrzeby raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2018”, zapytano internautów kupujących w e-sklepach o preferowane przez nich godziny dostawy zamówionych towarów. Jakie były tego wyniki? Okazało się, że najwięcej osób deklaruje chęć odbioru zakupów robionych online w godzinach 16-20. Czyli na przykład po odbytych zajęciach w szkole czy w drodze po pracy. W tym też upatrywać należy rosnącą popularność usługi paczkomatowej InPostu – z której, jak informują z kolei dane TNS Kantar, korzysta 50% internautów. Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich, dostarczanych najczęściej tylko od poniedziałku do piątku i między godzinami 9-17.

Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.
#2 Większa motywacja do zakupów
W tym samym badaniu TNS Kantar informuje, że z roku na rok rośnie odsetek osób, które widząc Paczkomaty jako jedną z opcji dostawy zakupionych towarów, chętniej dokonują płatności na stronie sklepu. W 2018 roku było to już 55% kupujących online i był to wzrost o 5 punktów procentowych w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Rosnącą popularność Paczkomatów widać też w cytowanym wyżej raporcie Gemiusa. Na pytanie „co skłoniłoby Cię do częstszego robienia zakupów przez internet?”, 26% badanych odpowiedziało, że „większy wybór sposobów dostawy”. Mając na uwadze Paczkomaty właśnie.

Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.
#3 „Bo w Polsce zapanowała moda na maszyny”
Jak donosi „Rzeczpospolita”: „Na polskim rynku zapanowała moda na maszyny do odbioru paczek”. Polacy chętniej odbierają zamówione w internecie towary np. w drodze z pracy do domu lub przy okazji zakupów w marketach (gdzie także usytuowane są Paczkomaty). Sieć InPostu na koniec 2018 roku liczyła ponad 4 tys. maszyn, a większość z nich miała już włączoną opcję zapłaty BLiKiem, co jest dodatkową zachętą szczególnie dla ludzi młodych – posługujących się nowoczesnymi metodami płatności, ale wciąż chętnie zamawiających w internecie towar„za pobraniem”.
#4 Na czas, na pewno
Pisaliśmy już o tym w raporcie „Logistyka w sklepach internetowych 2018”: klienci podczas wyboru formy transportu kierują się głównie ceną i rozpoznawalnością dostawcy. Znaczenie ma przy tym prosta proporcja: im mniejszy jest koszyk zakupowy, tym mniej chcielibyśmy zapłacić za przewóz zakupionego towaru. Decydująca jest też kwestia dostępności paczki – coraz częściej więc wygrywa metoda odbioru „o dowolnej godzinie”.

Źródło: Raport Shoper „Logistyka w sklepach internetowych 2018”.
#5 Wygoda dla sprzedającego
Nowa integracja Shoper InPost to jednak nie tylko same korzyści dla kupujących. Pozwala ona bowiem na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost (szczegóły na tej stronie), ale daje też e-przedsiębiorcom możliwość skorzystania z wygodnej opcji „kurier door-2-door”.
Metody wysyłki dostępne w integracji
- Paczkomat,
- Zlecenie odbioru,
- POP,
- Stały podjazd.
Dodatkowe korzyści
- Szybkie i tanie zwroty (szczegóły na tej stronie),
- Zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu panelu sklepu Shoper,
- Niezawodność usługi – do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu.
W naszym Centrum Pomocy znajdziesz instrukcję: jak włączyć nowy typ dostawy – Shoper InPost (Paczkomaty, Kurier).
Warto zapamiętać!
- Jak wygoda dostawy wpływa na decyzje zakupowe w e-commerce?
- Dlaczego Paczkomaty motywują klientów do częstszych zakupów?
- Jak Paczkomaty stały się najwygodniejszą formą dostawy w Polsce?
- Na co zwracają uwagę klienci przy wyborze formy dostawy?
- Jakie korzyści daje sprzedawcom integracja z InPost?