Integracja Shoper InPost
55% klientów chętniej robi zakupy w sklepie internetowym, jeśli wśród metod dostawy widzi Paczkomaty lub Kuriera InPost. To z myślą o nich wprowadziliśmy nową integrację Shoper InPost.
Co obejmuje integracja sklepu Shoper z InPost?
Nowa integracja (znajdziesz ją w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy), zawiera w sobie dwie główne usługi InPostu: Paczkomaty InPost oraz Kuriera InPost. Obejmuje również wygodne metody wysyłki towarów do klienta:
- przez Paczkomat (wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat),
- zlecenie odbioru (poprzez zamówienie kuriera, wymagany jest wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie),
- POP (czyli deklarację punktu odbioru),
- stały podjazd (codzienne wizyty kuriera; wymagane druki potwierdzenia odbioru).

Najważniejsze korzyści integracji InPost
- udostępnienie w sklepie jednej z najpopularniejszych metod dostawy w Polsce (Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich),
- preferencyjne warunki dla sklepów Shoper,
- szybkie i tanie zwroty,
- zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper,
- niezawodność usługi (do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu),
- zintegrowana obsługa przesyłek Allegro Inpost.
Właściciele sklepów internetowych Shoper mogą skorzystać z dwóch wariantów współpracy z InPost na preferencyjnych warunkach: abonamentu lub umowy handlowej.
Ważne informacje na temat integracji InPost
- Skorzystanie z nowej integracji wymaga ponownego wypełnienia formularza rejestracji w systemie InPost, chyba, że otrzymałeś już od opiekuna Inpost dane do logowania w nowy sposób,
- Jeżeli w swoim sklepie posiadałeś już skonfigurowaną i aktywną poprzednią wersję integracji z Paczkomatami, musisz ją usunąć i dezaktywować.
- Integracja wymaga również dostosowania szablonów do nowej wersji – w przeciwnym wypadku integracja dostaw może nie działać poprawnie.
WAŻNE! Dnia 27 maja 2020 roku poprzednia integracja InPost została wyłączona, a jej wsparcie techniczne zakończone.
Szczegóły dotyczące konfiguracji nowej usługi znajdziesz w osobnym materiale pomocy:
Warto zapamiętać!
- Jakie usługi oferuje integracja Shoper InPost?
- Dlaczego warto współpracować z InPost?
- Co jest potrzebne do integracji sklepu Shoper z usługami InPost?