Integracja Shoper InPost

Data publikacji: 28 stycznia 2019 Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2024

55% klientów chętniej robi zakupy w sklepie internetowym, jeśli wśród metod dostawy widzi Paczkomaty lub Kuriera InPost. To z myślą o nich wprowadziliśmy nową integrację Shoper InPost.

Co obejmuje integracja sklepu Shoper z InPost?

Nowa integracja (znajdziesz ją w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy), zawiera w sobie dwie główne usługi InPostu: Paczkomaty InPost oraz Kuriera InPost. Obejmuje również wygodne metody wysyłki towarów do klienta:

  • przez Paczkomat (wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat),
  • zlecenie odbioru (poprzez zamówienie kuriera, wymagany jest wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie),
  • POP (czyli deklarację punktu odbioru),
  • stały podjazd (codzienne wizyty kuriera; wymagane druki potwierdzenia odbioru).
Integracja sklepu internetowego na platformie Shoper z InPost
Rys 1. Zacznij wysyłać towary do klientów za pomocą usługi Paczkomaty InPost.
Integracja sklepu internetowego na platformie Shoper z InPost
Rys 1. Zacznij wysyłać towary do klientów za pomocą usługi Paczkomaty InPost.

Najważniejsze korzyści integracji InPost

  • udostępnienie w sklepie jednej z najpopularniejszych metod dostawy w Polsce (Paczkomaty dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, dlatego stanowią wygodną alternatywę dla przesyłek kurierskich),
  • preferencyjne warunki dla sklepów Shoper,
  • szybkie i tanie zwroty,
  • zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu Panelu administracyjnego sklepu Shoper,
  • niezawodność usługi (do 98% przesyłek doręczanych jest następnego dnia po nadaniu),
  • zintegrowana obsługa przesyłek Allegro Inpost.

Właściciele sklepów internetowych Shoper mogą skorzystać z dwóch wariantów współpracy z InPost na preferencyjnych warunkach: abonamentu lub umowy handlowej.

Ważne informacje na temat integracji InPost

  • Skorzystanie z nowej integracji wymaga ponownego wypełnienia formularza rejestracji w systemie InPost, chyba, że otrzymałeś już od opiekuna Inpost dane do logowania w nowy sposób,
  • Jeżeli w swoim sklepie posiadałeś już skonfigurowaną i aktywną poprzednią wersję integracji z Paczkomatami, musisz ją usunąć i dezaktywować.
  • Integracja wymaga również dostosowania szablonów do nowej wersji – w przeciwnym wypadku integracja dostaw może nie działać poprawnie.

WAŻNE! Dnia 27 maja 2020 roku poprzednia integracja InPost została wyłączona, a jej wsparcie techniczne zakończone.

Szczegóły dotyczące konfiguracji nowej usługi znajdziesz w osobnym materiale pomocy:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie usługi oferuje integracja Shoper InPost?
  • Dlaczego warto współpracować z InPost?
  • Co jest potrzebne do integracji sklepu Shoper z usługami InPost?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności