Aktywacja opcji – walidacja numeru telefonu klienta

Data publikacji: 7 grudnia 2021 Ostatnia aktualizacja: 15 października 2024

Do czego służy opcja walidacji polskich numerów telefonów?

Jeżeli zamówienia w Twoim sklepie pochodzą głównie od klientów z Polski i chcesz uniknąć pomyłek klientów podczas podawania numeru telefonu w koszyku, aktywuj opcję walidacji polskich numerów telefonów.

Podanie prawidłowego numeru telefonu jest ważne w przypadku niektórych sposobów dostawy, w szczególności Paczkomatów InPost. Podanie nieprawidłowego numeru telefonu sprawia, że wygenerowanie etykiety nadawczej nie jest możliwe, a czas realizacji zamówienia wydłużony, ponieważ konieczny jest kontakt z kupującym w celu ustalenia poprawnego (i polskiego) numeru telefonu.

Aktywacja opcji powoduje, że zamawiający nie ma możliwości podania w danych adresowych w koszyku innego, niż polski numeru telefonu dla kraju dostawy Polska. Wybór innego kraju z listy wyłącza walidację i możliwe jest wpisanie dowolnego numeru telefonu.

Aktywacja walidacji numeru telefonu w sklepie

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C), a następnie znajdź sekcję: Składanie i realizacja zamówień i aktywuj (przesuwając suwak w prawo) opcję: Waliduj polskie numery telefonu w danych adresowych zamawiającego (D). U dołu strony kliknij przycisk: ZAPISZ (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Numery telefonu w danych adresowych
Rys 1. Aktywacja walidacji numeru telefonu klienta w podanych przez niego danych adresowych w formularzu zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Numery telefonu w danych adresowych
Rys 1. Aktywacja walidacji numeru telefonu klienta w podanych przez niego danych adresowych w formularzu zamówienia.

Od tego momentu pole na numer telefonu w koszyku prezentuje się następująco:

Strona sklepu Shoper > Koszyk > Twoje dane > Telefon
Rys 2. Oprogramowanie Shoper automatycznie zweryfikuje, czy numer telefonu jest zgodny z polskim standardem.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Twoje dane > Telefon
Rys 2. Oprogramowanie Shoper automatycznie zweryfikuje, czy numer telefonu jest zgodny z polskim standardem.

System automatycznie dodaje prefix +48, do wpisania przez klienta pozostaje 9-cio cyfrowy numer telefonu, zgodny z polskim standardem.

Jeżeli klient zaznaczy opcję: Inny adres wysyłki (A) w danych odbiorcy przesyłki pojawi się możliwość podania innego, niż polski numeru telefonu (B). Jednak w danych do wysyłki (jeżeli krajem wysyłki jest Polska) konieczne będzie podanie numeru telefonu zgodnego z polskim standardem.

Strona sklepu Shoper > Koszyk > Twoje dane > Inny adres wysyłki
Rys 3. Przy innym adresie wysyłki można podać numer telefonu z innego kraju, niż Polska.
Strona sklepu Shoper > Koszyk > Twoje dane > Inny adres wysyłki
Rys 3. Przy innym adresie wysyłki można podać numer telefonu z innego kraju, niż Polska.

Edycja danych do wysyłki zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu

Instrukcja: jak zamienić dane klienta na zamówieniu?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Na czym polega walidacja polskich numerów telefonów w danych adresowych zamawiającego?
  • Jak włączyć automatyczną weryfikację numeru telefonu podczas składania zamówienia w sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności