Aktywacja opcji – walidacja numeru telefonu klienta
Do czego służy opcja walidacji polskich numerów telefonów?
Jeżeli zamówienia w Twoim sklepie pochodzą głównie od klientów z Polski i chcesz uniknąć pomyłek klientów podczas podawania numeru telefonu w koszyku, aktywuj opcję walidacji polskich numerów telefonów.
Podanie prawidłowego numeru telefonu jest ważne w przypadku niektórych sposobów dostawy, w szczególności Paczkomatów InPost. Podanie nieprawidłowego numeru telefonu sprawia, że wygenerowanie etykiety nadawczej nie jest możliwe, a czas realizacji zamówienia wydłużony, ponieważ konieczny jest kontakt z kupującym w celu ustalenia poprawnego (i polskiego) numeru telefonu.
Aktywacja opcji powoduje, że zamawiający nie ma możliwości podania w danych adresowych w koszyku innego, niż polski numeru telefonu dla kraju dostawy Polska. Wybór innego kraju z listy wyłącza walidację i możliwe jest wpisanie dowolnego numeru telefonu.
Aktywacja walidacji numeru telefonu w sklepie

Od tego momentu pole na numer telefonu w koszyku prezentuje się następująco:

System automatycznie dodaje prefix +48, do wpisania przez klienta pozostaje 9-cio cyfrowy numer telefonu, zgodny z polskim standardem.
Jeżeli klient zaznaczy opcję: Inny adres wysyłki (A) w danych odbiorcy przesyłki pojawi się możliwość podania innego, niż polski numeru telefonu (B). Jednak w danych do wysyłki (jeżeli krajem wysyłki jest Polska) konieczne będzie podanie numeru telefonu zgodnego z polskim standardem.

Edycja danych do wysyłki zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu
Instrukcja: jak zamienić dane klienta na zamówieniu?
Warto zapamiętać!
- Na czym polega walidacja polskich numerów telefonów w danych adresowych zamawiającego?
- Jak włączyć automatyczną weryfikację numeru telefonu podczas składania zamówienia w sklepie?