Autoresponder na Webmailu – automatyczna odpowiedź e-mail
Planujesz nieobecność, a nie chcesz, aby Twoi klienci lub kontrahenci poczuli się lekceważeni z powodu braku odpowiedzi? Wiesz, że któregoś dnia będziesz pozostawał zupełnie poza zasięgiem kontaktu?
Ustaw na swojej skrzynce Autoresponder, czyli automatyczną odpowiedź na wysłany do Ciebie e-mail.
WAŻNE! Konfiguracja Autorespondera dotyczy tylko skrzynek pocztowych utworzonych na serwerze sklepu Shoper.
Konfiguracja Autorespondera na Webmailu

- temat i treść wiadomości,
- daty oraz godziny nieobecności (możesz również wskazać wybrany zakres godzin w obrębie jednego dnia jeżeli planujesz kilkugodzinną nieobecność),
- status: włączone, aby Autoresponder był aktywny,
- pole Adres nadawcy odpowiedzi pozwoli Ci opcjonalnie na nałożenie maski na adres nadawcy, jeżeli chcesz, by wyświetlała się ona jako wysłana z innego adresu niż Twój,
- moje adresy e-mail – wpisz po enterze e-mail z każdą domeną w Twoim sklepie, np. sklep@twojadomena.pl oraz sklep@sklep12345.shoparena.pl (alias tej samej skrzynki na domenie roboczej),
- ustaw częstotliwość odpowiedzi (czas po którym automat wyśle odpowiedź od momentu otrzymania wiadomości od klienta),
- wskaż akcję wiadomości przychodzących, czyli co się ma zadziać z wiadomością która zostanie do Ciebie wysłana,
- zapisz zmiany u dołu formularza.

Autoresponder działa tylko w ramach zdefiniowanych dat, przykładowo odpowiedzi ustawionej na termin 24 – 29 grudnia nie uda Ci się przetestować poza tymi ramami czasowymi.
Wideo: konta pocztowe w sklepie internetowym Shoper
Zagadnienie kont pocztowych omówiliśmy w wideoporadniku na naszym kanale YouTube.
Warto zapamiętać!
- jak ustawić automatyczną odpowiedź na skrzynce pocztowej Shoper,
- jak ustawić konto pocztowe z poziomu Panelu administracyjnego sklepu.