Autoresponder na Webmailu – automatyczna odpowiedź e-mail

Data publikacji: 12 czerwca 2019 Ostatnia aktualizacja: 19 czerwca 2024

Planujesz nieobecność, a nie chcesz, aby Twoi klienci lub kontrahenci poczuli się lekceważeni z powodu braku odpowiedzi? Wiesz, że któregoś dnia będziesz pozostawał zupełnie poza zasięgiem kontaktu?

Ustaw na swojej skrzynce Autoresponder, czyli automatyczną odpowiedź na wysłany do Ciebie e-mail.

WAŻNE! Konfiguracja Autorespondera dotyczy tylko skrzynek pocztowych utworzonych na serwerze sklepu Shoper.

Konfiguracja Autorespondera na Webmailu

Zaloguj się do skrzynki e-mail.
Wybierz z menu po lewej: Ustawienia (A) > Nieobecność (B).
Poczta Shoper > Ustawienia > Nieobecność
Rys 1. Aby ustawić autoresponder na skrzynce e-mail, kliknij opcję: Ustawienia > Nieobecność.
Poczta Shoper > Ustawienia > Nieobecność
Rys 1. Aby ustawić autoresponder na skrzynce e-mail, kliknij opcję: Ustawienia > Nieobecność.
Twoim oczom ukaże się pusty formularz Autorespondera. Wypełnij według własnych potrzeb całą zakładkę: Odpowiedź.
  • temat i treść wiadomości,
  • daty oraz godziny nieobecności (możesz również wskazać wybrany zakres godzin w obrębie jednego dnia jeżeli planujesz kilkugodzinną nieobecność),
  • status: włączone, aby Autoresponder był aktywny,
  • pole Adres nadawcy odpowiedzi pozwoli Ci opcjonalnie na nałożenie maski na adres nadawcy, jeżeli chcesz, by wyświetlała się ona jako wysłana z innego adresu niż Twój,
  • moje adresy e-mail – wpisz po enterze e-mail z każdą domeną w Twoim sklepie, np. sklep@twojadomena.pl oraz sklep@sklep12345.shoparena.pl (alias tej samej skrzynki na domenie roboczej),
  • ustaw częstotliwość odpowiedzi (czas po którym automat wyśle odpowiedź od momentu otrzymania wiadomości od klienta),
  • wskaż akcję wiadomości przychodzących, czyli co się ma zadziać z wiadomością która zostanie do Ciebie wysłana,
  • zapisz zmiany u dołu formularza.
Poczta Shoper > Ustawienia > Nieobecność > Odpowiedź
Rys 2. Formularz konfiguracji automatycznej odpowiedzi na koncie e-mail w Shoper.
Poczta Shoper > Ustawienia > Nieobecność > Odpowiedź
Rys 2. Formularz konfiguracji automatycznej odpowiedzi na koncie e-mail w Shoper.

Autoresponder działa tylko w ramach zdefiniowanych dat, przykładowo odpowiedzi ustawionej na termin 24 – 29 grudnia nie uda Ci się przetestować poza tymi ramami czasowymi.

Wideo: konta pocztowe w sklepie internetowym Shoper

Zagadnienie kont pocztowych omówiliśmy w wideoporadniku na naszym kanale YouTube.

Wideo poradnik: konta pocztowe w Panelu administracyjnym sklepu
Warto zapamiętać!
Co zostało wyjaśnione w powyższym artykule?
  • jak ustawić automatyczną odpowiedź na skrzynce pocztowej Shoper,
  • jak ustawić konto pocztowe z poziomu Panelu administracyjnego sklepu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności