Konfiguracja GPSR w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Unijne rozporządzenie General Product Safety Regulation wprowadza szereg wymogów informacyjnych, które dotyczą właścicieli sklepów internetowych. Z tego artykułu dowiesz się jak w oprogramowaniu Shoper wykorzystać dostępne funkcje, aby zrealizować unijne wymogi.
- Dowiedz się czym jest GPSR: GPSR a sklepy internetowe: Jak przygotować się na nowe wymagania?
- Jak stworzyć bazę producentów z Unii Europejskiej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo produktów?
- Jak stworzyć bazę producentów spoza Unii Europejskiej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo produktów?
- Jak stworzyć bazę importerów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo produktów?
- Jak stworzyć bazę certyfikatów i ostrzeżeń?
- Przypisywanie wymogów GPSR do pojedynczego produktu w Shoper
- Masowa aktualizacja produktów zgodnie z GPSR w Shoper
- Co zrobić, aby wprowadzone dane były widoczne w karcie produktu w starym szablonie?
- Co zrobić, aby wprowadzone dane były widoczne w karcie produktu w szablonie Storefront?
Konfiguracja producentów działających na terenie Unii Europejskiej
W tym miejscu dodasz i określisz producentów produkujących towary, które oferujesz w swoim sklepie.
- Nazwa producenta odpowiedzialnego – imię, nazwisko, zarejestrowana nazwa producenta
- Nazwa skrócona – nazwa robocza wyświetlona w panelu
- Kraj
- Miasto
- Kod pocztowy
- Adres linia 1
- Adres linia 2 (opcjonalnie)
- Adres email
- Nr telefonu
Po wprowadzeniu danych kliknij: ZAPISZ.
Funkcja ta jest zupełnie oddzielną funkcją niż Producenci, dostępną w panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Na przykład: Rexona to Producent, natomiast Unilever Polska Sp. z o.o. to Producent odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu.
Konfiguracja producentów spoza Unii Europejskiej
Jeśli sprzedajesz produkty, których producenci pochodzą spoza Unii Europejskiej, skorzystaj z tej funkcji.
- Nazwa osoby odpowiedzialnej w UE – imię, nazwisko lub nazwa firmy
- Nazwa skrócona – nazwa robocza wyświetlona w panelu
- Kraj
- Miasto
- Kod pocztowy
- Adres linia 1
- Adres linia 2 (opcjonalnie)
- Adres email
- Nr telefonu
Konfiguracja importerów działających na terenie Unii Europejskiej
Jeśli sprzedajesz produkty, które są importowane do Unii Europejskiej, skorzystaj z tej funkcji.
- Nazwa importera – imię, nazwisko, zarejestrowana nazwa importera
- Nazwa skrócona – nazwa robocza wyświetlona w panelu
- Kraj
- Miasto
- Kod pocztowy
- Adres linia 1
- Adres linia 2 (opcjonalnie)
- Adres email
- Nr telefonu
Certyfikaty i ostrzeżenia
Stwórz bazę wszystkich certyfikatów i ostrzeżeń odnoszących się produktów, które sprzedajesz w sklepie. Dodając nowe produkty, będziesz w stanie skorzystać z bazy certyfikatów oraz ostrzeżeń i powiązać je z konkretnymi produktami.
- Nazwa certyfikatu/ostrzeżenia – nazwa robocza widoczna w panelu
- Informacja o certyfikacie/ostrzeżeniu – nazwa widoczna w karcie produktu dla kupujących
Jak wypełnić obowiązki rozporządzenia względem pojedynczego produktu?
Przejdź do zakładki Pliki (A), kliknij: DODAJ PLIK (B), wybierz pliki z dysku komputera (C), zaznacz checkbox, że plik zawiera informacje o bezpieczeństwie produktu (lub po dodaniu pliku przesuń suwak na liście plików) (D), kliknij: DODAJ (E), aby zatwierdzić.
Jak wypełnić obowiązki rozporządzenia względem wielu produktów jednocześnie?
Jak wyświetlać wprowadzone informacje w karcie produktu w starym szablonie?
Jeśli w swoim sklepie korzystasz z szablonu w starej technologii, informacje o GPSR wyświetlą się automatycznie.
Jeśli posiadasz własne modyfikacje szablonu w starej technologii (RWD), to informacje mogą nie wyświetlać się poprawnie. W takiej sytuacji dostosuj własne modyfikacje, aby informacje wymagane przez rozporządzenie wyświetlały się w poprawny sposób.
Jak wyświetlać wprowadzone informacje w karcie produktu w szablonie Storefront?
Jeśli zakładasz nowy sklep, który domyślnie korzysta z szablonu w technologii Storefront, to również nie musisz nic robić.
Jeśli w sklepie korzystasz z szablonu Storefront od dłuższego czasu, to musisz w karcie produktu dodać odpowiedni moduł.
Rekomendujemy umieszczenie modułu Bezpieczeństwo produktu pod modułem Opis produktu.
- Wyświetlanie nazwy / nagłówka modułu (A)
- Opcja pozwalająca kupującemu na zwijanie i rozwijanie danych (B)
- Stan początkowy modułu (zwinięty lub rozwinięty) (C)
- Możliwość decydowania, na jakich urządzeniach ma być moduł wyświetlany (D)
Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij: ZAPISZ I OPUBLIKUJ (E).
Rekomendujemy wyświetlanie tytułu modułu z domyślną nazwą: Bezpieczeństwo produktu oraz aby moduł był domyślnie zwinięty.
Informacje o bezpieczeństwie produktu wprowadzone panelu administracyjnym sklepu Shoper przekazywane są do pliku XML, którego używa porównywarka Ceneo.
Warto zapamiętać!
- Jak stworzyć bazę producentów, importerów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo produktów?
- Jak stworzyć bazę certyfikatów i ostrzeżeń dla produktów?
- Jak przypisać do produktów certyfikaty oraz informacje o producencie odpowiedzialnym za bezpieczeństwo?
- Jak włączyć wyświetlanie informacji wymaganych przez rozporządzenie w karcie produktu?
- Czy do Ceneo wysyłane informacje o bezpieczeństwie produktów?