Dandycore – jak założyć sklep internetowy z książkami o modzie męskiej? Case study e-commerce
Blog o modzie męskiej, który przekształcił się w dochodowy e-commerce? Dawid Tymiński, współtwórca Dandycore, opowiada jak wspólnie z zespołem wykorzystał 8 lat doświadczenia w blogowaniu i doradztwie, by stworzyć sklep internetowy z autorską książką o męskiej szafie kapsułowej. Zobacz, jak przebiegał proces od pomysłu do realizacji sprzedaży online.

Od bloga do e-commerce – początki sklepu internetowego
Dawid Tymiński: Jako Dandycore mamy osiem lat doświadczenia w prowadzeniu bloga i kanału na YouTube, doradztwa indywidualnego w ramach personal shoppingu, a także pracy w sprzedaży. Postanowiliśmy wykorzystać ten bagaż, niejako skompresować go i udostępnić w formie książki. Pozycji o męskiej modzie jest na naszym rynku niewiele, tych rzeczywiście wartych uwagi i szerzących dobre wzorce – jeszcze mniej. W maju ubiegłego roku stwierdziliśmy, że w końcu nadszedł czas na wejście na wyższy poziom, a książka wydawała się być do tego idealnym narzędziem. Skoro zaś książka, to nieodłącznym elementem był i sklep, bo z miejsca odrzuciliśmy możliwość zdecydowania się na wsparcie tradycyjnego wydawnictwa.
- Od fanów do klientów, czyli jak przekuć pomysł na bloga w sklep internetowy
- Poznaj 5 innych, fajnych pomysłów na biznes w sieci
Wyzwania w prowadzeniu sklepu z publikacjami o modzie
Cały proces to jeden wielki emocjonalny i fizyczny rollercoaster, gdyż narzuciliśmy sobie zabójcze tempo. „Piękny koszmar”, jak mawia Piotr, jeden z członków naszego czteroosobowego zespołu. Po drodze natrafiliśmy na masę problemów – część, jak np. niedostatecznie odpowiednie zaplanowanie logistyki, była wynikiem naszej winy, inne zaś (np. nienadający się do sprzedaży pierwszy wydruk) były od nas niezależne.
Paradoksalnie najłatwiejsze było samo napisanie książki. Koncepcja była dogłębnie przemyślana, czekała na realizację ponad rok, więc z jej wdrożeniem nie było większych problemów. Schody zaczęły się potem, kiedy założyliśmy, że chcemy zdążyć ze wszystkim przed Bożym Narodzeniem. W efekcie musieliśmy cały proces wydawniczy, który normalnie powinien zająć rok, ścisnąć w połowie tego czasu.

Strategia marketingowa w e-commerce – rola bloga i social mediów
Misja jest bardzo prosta – szerzyć ideę kapsułowej garderoby jako realizację męskich marzeń o szafie, która jest łatwa w obsłudze, uniwersalna i różnorodna. Niezwykle cieszymy się, że informacja o naszej publikacji dociera do coraz nowych osób, a jej wartość od momentu premiery w grudniu ubiegłego roku doceniło już prawie dwa tysiące czytelników!
Decydując się na samodzielne wydanie książki cały model promocyjny oparliśmy na własnych kanałach w postaci bloga, Youtube’a i towarzyszących im social mediów. Można więc z pełną stanowczością stwierdzić, że nasze internetowe profile są trzonem, sercem naszego produktowego biznesu.
Porady dla początkujących w e-commerce
Czytanie o biznesie to jedno, a robienie go to drugie. Na pewno warto dołożyć wszelkich starań, by jak najlepiej przygotować się do startu. Jak mawiają: dobrzy uczą się na swoich błędach, najlepsi – na cudzych. Kluczowe jest jasne określenie do kogo adresujemy naszą ofertę, czy spełnia ona oczekiwania docelowego klienta i w jaki sposób chcemy do niego dotrzeć. To niby podstawowe kwestie, ale to właśnie one w ferworze walki o ładny layout sklepu czy ostateczne dopracowanie produktu potrafią umknąć naszej uwadze.
W przyszłości rozważamy stworzenie kolejnych publikacji książkowych. Na ten moment testujemy, pozycjonujemy i optymalizujemy działanie obecnej wersji sklepu. Cel na ten rok – sprzedać 3 tys. egzemplarzy.
Chcieliśmy jak najszybciej i jak najsprawniej postawić pierwszą, funkcjonalną wersję sklepu, by uniknąć kolejnych opóźnień w projekcie. W kwestiach technicznych mamy bardzo pragmatyczne podejście – najpierw funkcja, potem estetyka.
Zdecydowaliśmy się na oprogramowanie Shoper ze względu na łatwość wdrożenia, atrakcyjność cenową, jak również wsparcie w wielu kwestiach – mam tu na myśli m.in. integrację z systemami dostaw czy wbudowany system płatności.

Przypadek Dandycore pokazuje, jak wykorzystać swoją ekspertyzę i zasięgi w social mediach do stworzenia skutecznego e-commerce. Kluczem do sukcesu okazało się połączenie silnej marki osobistej, sprawdzonej platformy sprzedażowej i jasno określonej grupy docelowej.
Warto zapamiętać!
- Historia sukcesu sklepu internetowego Dandycore – Męska szafa w pigułce.