Dlaczego otrzymałem fakturę na e-mail? Co to za faktura?
Dokumenty PRO FORMA generowane są przed opłaceniem usługi (np. po założeniu sklepu na 14-dniowy okres próbny lub przedłużenie abonamentu istniejącej usługi). PRO FORMA nie jest dokumentem księgowym oraz nie może być traktowana jako dowód zakończonej transakcji.
Celem PRO FORMY jest zaprezentowanie oferty i kosztów transakcji. Po zaksięgowaniu płatności wykonanej na podstawie PRO FORMY, zostanie wygenerowana właściwa faktura VAT.
Zmiana danych na dokumencie PRO FORMA
Jeśli dane nabywcy na odebranej PRO FORMIE są niepoprawne, wykonaj cesję elektroniczną z poziomu Panelu klienta w celu zmiany danych.
Dane nabywcy na PRO FORMIE nie zostaną automatycznie zmienione, jeśli została wystawiona przed wykonaniem cesji. W tym celu skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta, aby wygenerować dokument z aktualnymi danymi.
Kiedy Shoper wystawia i wysyła PRO FORMY?
W przypadku usługi Shoper Kampanie dokument PRO FORMA generowany jest automatycznie co 20 dni (bez względu na to czy na koncie kampanii znajdują się jeszcze środki), aby można było opłacić kolejną Shoper Kampanię i nie tracić zamówień.
- PRO FORMA za Shoper Kampanie Google Ads / Facebook Ads
- Do kiedy mam ważny abonament i jak mogę go przedłużyć?
Samo wygenerowanie PRO FORMY i wysłanie jej na adres e-mail nie jest wiążące, ponieważ jest to tylko wstępne poświadczenie zajścia transakcji, bez jednoczesnego wywołania obowiązku opłacania, księgowania i odprowadzania podatków.
Pamiętaj, że w Panelu klienta możesz włączyć płatności cykliczne, dzięki czemu twoje usługi będą automatycznie opłacane przed końcem ich abonamentu.
Konfiguracja płatności cyklicznych za pośrednictwem Panelu klienta
Instrukcja: jak skonfigurować płatności cykliczne za sklep internetowy?
Warto zapamiętać!
- podstawowe informacje o dokumentach PRO FORMA wysyłanych przez Shoper.