Dodatki do twojego sklepu: długie / krótkie opisy w kategoriach produktów

Data publikacji: 19 kwietnia 2020 Ostatnia aktualizacja: 29 stycznia 2025

Czytelne, pomocne, motywujące do zakupów i koniecznie pełne słów kluczowych. Oto, jakie powinny być opisy w kategoriach produktów w twoim sklepie.

Rys 1. Jak prezentować długie opisy kategorii w sklepie internetowym?
Rys 1. Jak prezentować długie opisy kategorii w sklepie internetowym?

Jaka jest właściwa długość opisu kategorii?

Właściciele często pytają o właściwą długość opisu, który wyświetla się nad produktami w danej kategorii na stronie prowadzonego przez nich sklepu. Jak donoszą nasi specjaliści od rozwoju i sukcesów sklepów – „jeśli chodzi o długość minimalną, sprawa jest prosta: lepiej napisać trzy angażujące i sensowne zdania niż dziesięć lania wody”.

Rekomendujemy więc język zwięzły i konkretny. Warto w opisach stosować język korzyści i odpowiadać na istotne pytania dotyczące towarów z danej kategorii. Pod kątem pozycjonowania istotna jest unikatowość opisu. Należy wystrzegać się nachalnego upychania słów kluczowych i pisania opisów wyłącznie pod wyszukiwarki.

Ale… jeżeli ktoś koniecznie potrzebuje długich opisów kategorii w sklepie – i na to mamy sposób!

Rys 2. Przykład długiego opisu kategorii w sklepie internetowym.
Rys 2. Przykład długiego opisu kategorii w sklepie internetowym.

Długi opis zazwyczaj zlewa się w jedną, literacką masę, i rzadko kiedy bywa w całości czytany przez klienta. Może też niespecjalnie zachęcać do zakupów – zanim bowiem kupujący zobaczy produkty na stronie kategorii, będzie musiał trzykrotnie ją zescrollować, by dotrzeć tam, gdzie właściwie mu zależy. O niemiłych doświadczeniach na urządzeniach mobilnych nie wspominając!

Jak skrócić długi opis kategorii poprzez jego rozwijanie?

Jeśli bardzo nam zależy na takiej długości tekstu, można go na szczęście zaprezentować w dużo ciekawszej formie – zajmującej znacznie mniej przestrzeni w sklepie.

Przy jej wyborze, nawet gdy ktoś zainteresuje się opisem na tyle, że będzie go chciał przeczytać w całości – prosimy bardzo. Jest i taka możliwość.

Rys 3. Przykład rozwijania długiego opisu kategorii w sklepie internetowym.
Rys 3. Przykład rozwijania długiego opisu kategorii w sklepie internetowym.

Z pomocą przychodzi nam tutaj np. jQuery, czyli biblioteka programistyczna, dzięki której możemy sprawić, by część tekstu była niewidoczna dla użytkownika z jednoczesnym zachowaniem widoczności tekstu dla robotów indeksujących stronę.

Jak to zrobić? Albo znać się na jQuery, albo… odezwać się do nas i zlecić takie wykonanie

Zapraszamy też cały czas do skorzystania z usługi Shoper Premium, która oferuje niestandardowe rozwiązania oraz dedykowaną opiekę techniczną. 

Warto zapamiętać!
  • Dlaczego opis kategorii produktów powinien być krótki i zwięzły?
  • Metoda skracania długi opisów kategorii produktów w sklepie internetowym.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności