Dodatki do twojego sklepu: ograniczone strefy dostaw
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, sprzedający np. w branży gastronomicznej i jeśli potrzebujesz ograniczyć strefę dostawy na dany region, ten materiał jest dla ciebie.

Pisaliśmy już w naszej poradnikowej serii, jak ograniczyć widoczność dostaw w zależności od zamawianego produktu, dzisiaj pora omówić, jak ustawić dostawy w przypadku, gdy sklep działa lokalnie i jego właściciel chciałby, by towar można było zamówić tylko w określonej lokalizacji.
Przykładowo: restauracja realizuje dostawy na wynos i nie chce, aby zamówienie złożył ktoś spoza obszaru jej działania. Albo – koszt dostawy w różne części miasta zależy od sumy kwoty składanego zamówienia.
Z pomocą tutaj przyjdą nam „strefy dostaw”, czyli funkcjonalność, dzięki której oprócz krajów ustalić możemy również do jakich kodów pocztowych dana metoda wysyłki jest przypisana i wyświetlić ją w zależności od tego, jaki kod pocztowy poda klient podczas składania zamówienia w sklepie.
Jak ustawić strefy dostaw w sklepie internetowym?
Żeby wszystko przebiegało prawidłowo, w sklepie należy nieco zmienić przejście przez kolejne kroki koszyka. Domyślnie klient wybiera formę dostawy zaraz po przejściu do koszyka, po zmianie klient otrzyma dostępne formy dostawy dopiero po podaniu adresu (kodu pocztowego), pod które mają być wysłane zakupy.
Jak to zrobić?

Tak ustawiony koszyk pozwoli nam na logiczne ustawienie procesu zakupowego. Przejdźmy teraz do konfiguracji stref.
Ułatwieniem może być stosowanie znaku gwiazdki „*”, która zastąpi dowolny ciąg znaków, gdy np. chcemy, by strefa była utworzona dla całego miasta. Przykładowo: „31-*”.

- tworzymy strefę z kodami pocztowymi 31-100, 31-200, 31-300 (północna część miasta);
- tworzymy drugą grupę stref dostaw z kodami 31-400, 31-500, 31-600 (południowa część miasta).

W przypadku zaś, gdy klient poda adres spoza obszaru działania sklepu – nie pokaże żadnej, wyświetlając zamiast tego odpowiedni komunikat ostrzegawczy.
Przeczytaj także:
Warto zapamiętać!
- Jak ograniczyć strefy dostaw w sklepie Shoper przy użyciu dodatkowej aplikacji?