Pożyczka dla e-sklepu od Brutto dla klientów Shoper Płatności Autopay
- Czym jest Pożyczka dla e-sklepu?
- Kto może skorzystać z usługi Brutto – Finansowanie oparte na przychodach?
- Korzyści finansowania opartego na przychodach
- Jak działają elastyczne spłaty?
- Jak skorzystać z finansowania Brutto?
- Często zadawane pytania – FAQ
- Wideo: jak za darmo sprawdzić zdolność kredytową swojego e-biznesu?
Czym jest Pożyczka dla e-sklepu?
Pożyczka dla e-sklepu to oparte na modelu revenue-based financing finansowanie do 150 tys. zł na dowolny cel związany z działalnością firmy dla klientów korzystających z Shoper Płatności Autopay od co najmniej 3 miesięcy oraz prowadzących działalność gospodarczą co najmniej od 12 miesięcy. Finansowanie udzielane jest przez fintech BRUTTO, a do badania zdolności kredytowej firmy wykorzystywane są dane o przychodach generowanych za pomocą bramki płatniczej Shoper Płatności Autopay. Spłata finansowania odbywa się automatycznie na podstawie dziennych przychodów ze sprzedaży w sklepie, które wpływają za pośrednictwem bramki płatności.
Minimalna kwota finansowania to 5 000 PLN. Kwota maksymalna to 150 000 PLN.
Środki możesz przeznaczyć na dowolny cel związany z działalnością firmy np.:
- zakup towaru,
- podatki,
- pensje pracowników,
- działania marketingowe.
Jedyna opłata, jaką ponosisz jako właściciel sklepu to prowizja 17,5 % od udzielonej kwoty finansowania. Spłacanie finansowania odbywa się z ustalonego w umowie stałego procentu obrotu realizowanego przez bramkę płatniczą Shoper Płatności. Wniosek złożysz bezpośrednio z Panelu administracyjnego sklepu Shoper – wystarczy kilka kliknięć.
Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Shoper Płatności Autopay, sprawdź jak je uruchomić na swoim sklepie internetowym: Konfiguracja Shoper Płatności.
Kto może skorzystać z usługi Brutto – Finansowanie oparte na przychodach?
Rozwiązanie skierowane jest do wszystkich podmiotów, których sklepy Shoper korzystają na co dzień z Płatności Online Autopay (Shoper Płatności Autopay) i zarejestrują się w serwisie brutto.pl. Dotyczy to niemal wszystkich form prawnych, z wyjątkiem fundacji, stowarzyszeń i rolników.
Ubiegać się o finansowanie mogą podmioty, które mają minimum 3‑miesięczną historię transakcji zrealizowanych za pośrednictwem Płatności Online Autopay oraz prowadzą firmę co najmniej 12 miesięcy.
O przyznaniu finansowania finalnie decyduje Brutto, które w ocenie zdolności kredytowej uwzględnia m.in. wielkość wpływów z bramki płatniczej oraz weryfikuje firmę pod kątem zadłużenia w rejestrach biur informacji gospodarczej.
Korzyści finansowania opartego na przychodach
- krótki proces ubiegania się o finansowanie ograniczony do 3 klików,
- niskie koszty pożyczki w całym okresie kredytowania,
- udzielenie finansowania dostosowane do poziomu sprzedaży sklepu,
- brak konieczności weryfikacji Twojej tożsamości i podawania danych osobowych, firmowych i finansowych,
- decyzja pożyczkowa przyznawana bez sprawdzania w BIK,
- stały, znany z góry koszt finansowania w wysokości 17,5% prowizji od wartości udzielonego finansowania, możliwy do ujęcia w kosztach przychodu pożyczkobiorcy.
Jak działają elastyczne spłaty?
- automatyczna dzienna spłata wyrażona jako stały procent obrotu sklepu na bramce płatniczej Shoper Płatności, pobierana automatycznie przez BRUTTO (PragmaGO) z salda Shoper Płatności Autopay do czasu całkowitej spłaty,
- okres spłaty uzależniony od historycznego obrotu – zakładany 12 miesięcy do maksymalnie 13 miesięcy,
- minimalna wymagana spłata: 1/13 pożyczki co każde 60 dni,
- możliwa wcześniejsza spłata na rachunek pożyczkodawcy.
Jak skorzystać z finansowania Brutto?





W przypadku pozytywnej decyzji zobaczysz komunikat: Umowa gotowa do podpisania. Kliknij przycisk: Przejdź i podpisz umowę pożyczki wpisując: kod SMS (A) – (wysłany przez BRUTTO na numer telefonu podany w ustawieniach Shoper Płatności Autopay), kwotę ostatniej faktury otrzymanej od operatora Shoper Płatności – Autopay (B) oraz wyraź niezbędne do obsługi umowy zgody (C), a następnie kliknij: ZAAKCEPTUJ UMOWĘ (D).

Często zadawane pytania – FAQ
O finansowanie Brutto mogą ubiegać się firmy, które korzystają z Płatności Shoper co najmniej od 3 miesięcy oraz prowadzą firmę co najmniej od 12 miesięcy. Ubiegać się o finansowanie mogą podmioty z niemal wszystkich form prawnych, z wyjątkiem fundacji, stowarzyszeń i rolników.
Brutto.pl to serwis internetowy, za pomocą którego możesz złożyć wniosek o finansowanie dla firm, przejść proces weryfikacji, uzyskać ofertę i podpisać umowę. Gdy to zrobisz – na Twoje konto trafią środki z finansowania.
Serwis brutto.pl potrzebuje jedynie informacji o wysokości sprzedaży, jaką generuje Twój sklep internetowy, pod który masz podpięte Shoper Płatności. Taka informacja zostanie automatycznie przekazana do brutto.pl w momencie Twojej rejestracji. Podczas akceptacji umowy w serwisie brutto.pl system poprosi Cię o podanie kwoty z ostatniej faktury VAT otrzymanej od Autopay. To wszystko. Brutto.pl nie sprawdza Ciebie ani Twojej firmy w BIK oraz nie wymaga poręczeń osobistych i żyrantów.
Możesz je przeznaczyć na dowolny cel związany z działalnością firmy, np. na: zakup towaru, podatki, pensje pracowników lub działania sprzedażowo-marketingowe.
Środki są przekazywane za pomocą przelewu Elixir w dniu, w którym akceptujesz ofertę finansowania i podpisujesz umowę kodem SMS. W związku z tym, że cały proces odbywa się online – zajmuje zazwyczaj maksymalnie jeden dzień roboczy.
Koszt finansowania jest znany z góry i wynosi 17,5% kwoty pożyczki. Okres spłaty jest natomiast zależny od wysokości Twoich przyszłych obrotów. Im będą wyższe niż dotychczas tym szybciej spłacisz całą kwotę pożyczki. Na bazie historii sprzedaży Twojego sklepu zakładamy, że pożyczki spłacisz w ciągu 12 miesięcy, ale dodatkowo dajemy Ci 1 bezpłatny miesiące na spłatę. Maksymalny okres spłaty wynosi zatem 13 miesięcy.
Raty będą pobierane automatycznie z salda Twojego sklepu w systemie Shoper Płatności jako – wybrany przez Ciebie na etapie zawierania umowy – stały procent sprzedaży sklepu wypracowany za pośrednictwem Shoper Płatności, zatem wysokość dziennej raty będzie zależeć od aktualnej sprzedaży. Oznacza to, że w przypadku spadku sprzedaży pobierane przez Brutto kwoty spadną (lub nawet zatrzymają się) a w przypadku wzrostu sprzedaży szybciej spłacisz otrzymane finansowanie. Minimalny poziom automatycznych spłat w czasie trwania pożyczki wynosi 1/13 kwoty pożyczki co każde 60 dni.
Za operację pobierania spłat odpowiada grupa PragmaGO, w ramach której działa serwis brutto.pl – dlatego w trakcie składania wniosku wyrażasz zgodę na udzielenie pełnomocnictwa właśnie tej firmie. Z udzielonego pełnomocnictwa możesz się wycofać, ale z umowy na finansowanie już nie – w takiej sytuacji spłaty nie będą już pobierane z salda w systemie Shoper Płatności, lecz będzie wymagana natychmiastowa spłata pozostałej kwoty pożyczki.
Z usługi finansowania możesz zrezygnować tylko do momentu podpisania umowy. Możliwa jest natomiast spłata całości finansowania w dowolnym momencie trwania pożyczki. Wcześniejsza spłata nie wpływa natomiast na całkowite koszty finansowania.
Wideo: jak za darmo sprawdzić zdolność kredytową swojego e-biznesu?
Jeśli potrzebujesz kapitału, aby zwiększać skalę biznesu, nagranie poniższego webinaru jest dla Ciebie.
Warto zapamiętać!
- Czym dokładnie jest finansowanie oparte na przychowach oferowane przez serwis Brutto.pl?
- Kto może ubiegać się o pożyczkę firmową dla swojego e-sklepu?
- Dlaczego warto ubiegać się o finansowanie dla e-sklepu?
- W jaki sposób spłaca się udzieloną pożyczkę od Brutto?
- Jak poznać ofertę i złożyć wniosek o finansowanie swojego sklepu internetowego?
- Z jakimi pytaniami możesz się spotkać jeśli chodzi o pożyczkę dla e-sklepu?
- Wideo poradnik: jak pozyskać pieniądze na sklep internetowy?