Poczta Polska: Konfiguracja integracji i tworzenie przesyłek

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 17 maja 2024

Co umożliwia integracja sklepu z eNadawcą Poczty Polskiej?

Integracja z eNadawcą Poczty Polskiej umożliwia tworzenie przesyłek listowych i paczek krajowych oraz zagranicznych.

Dodatkowo dla przesyłek wysyłanych poza granice Unii Europejskiej o typie:

  • GLOBAL Expres (w Panelu administracyjnym sklepu pod nazwą: global expres),
  • Zagraniczna paczka (w Panelu administracyjnym sklepu pod nazwą: paczka zagraniczna),
  • Zagraniczna przesyłka polecona (w Panelu administracyjnym sklepu pod nazwą: przesyłka polecona zagraniczna) – dla dokumentów powyżej 250g oraz towarów,
  • EMS (w Panelu administracyjnym sklepu pod nazwą: EMS),

Jako nadawca masz możliwość uzupełnienia deklaracji celnej.

Poniższa instrukcja przeprowadzi cię przez integrację twojego sklepu z kontem: eNadawcy Poczty Polskiej i wskaże jak utworzyć przesyłkę do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu.

Integracja obsługuje również usługę: Pocztex 2.0 w wariantach: Pocztex 2.0 oraz Pocztex 2.0 na dziś.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia dodatkowe > Pocztex
Rys 1. W edycji dostawy Poczta Polska można wskazać domyślny typ przesyłki: Pocztex 2.0 lub Pocztex 2.0 na dziś.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia dodatkowe > Pocztex
Rys 1. W edycji dostawy Poczta Polska można wskazać domyślny typ przesyłki: Pocztex 2.0 lub Pocztex 2.0 na dziś.

Jeżeli posiadasz już konto w eNadawcy przygotuj: login oraz hasło. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta w eNadawcy, wejdź na stronę: Poczta Polska – ELEKTRONICZNY NADAWCA, a następnie przejdź do zakładki: Nie masz konta? Wyślij formularz i zarejestruj konto.

Jak skonfigurować integrację Poczta Polska w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C). Wyszukaj na liście: Poczta Polska (D), a następnie kliknij ikonę trybika i wybierz opcję: Edytuj (E).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska
Rys 2. Znajdź Poczta Polska na liście dostępnych form dostaw w sklepie i wejdź do jej ustawień.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska
Rys 2. Znajdź Poczta Polska na liście dostępnych form dostaw w sklepie i wejdź do jej ustawień.
W zakładce: Dane podstawowe (A) zweryfikuj, czy forma dostawy jest powiązana z wymaganym dla prawidłowego działania integracji typem: Poczta Polska (B). Następnie zaznacz: Aktywność (C) i Obsługiwane płatności (D) dostępne przy tej dostawie. Opcjonalnie ustaw kwotę doliczaną do dostawy za wybór danej płatności – kwotowo lub procentowo, np. jeżeli za płatność przy odbiorze klient dodatkowo do kosztu dostawy powinien dopłacić 5 zł, wpisz w okienku: Pobranie +5 zł.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Dane podstawowe
Rys 3. Wprowadź odpowiednie zmiany w zakładce: Dane podstawowe dla Poczty Polskiej.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Dane podstawowe
Rys 3. Wprowadź odpowiednie zmiany w zakładce: Dane podstawowe dla Poczty Polskiej.

Uzupełnij resztę pól zgodnie z twoimi oczekiwaniami i zapisz zmiany u dołu strony.

Zdefiniuj: Koszty dostawy w zakładce o tej samej nazwie (A), w zależności od rodzaju opłaty jaki preferujesz (B) i zapisz zmiany (C) u dołu ekranu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Koszty dostawy
Rys 4. Zdecyduj o koszcie dostawy, który zależy od rodzaju opłaty.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Koszty dostawy
Rys 4. Zdecyduj o koszcie dostawy, który zależy od rodzaju opłaty.
Po zapisaniu kosztów dostawy, przejdź do zakładki: Ustawienia konta (A). W polu: Wersja webapi wybierz: wersja produkcyjna (B), podaj: Login (C) i Hasło do e-nadawca (D). Możesz też uzupełnić pozostałe pola i zapisz zmiany (E) u dołu strony.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia konta
Rys 5. Uzupełnij obowiązkowe pola dla ustawień konta w edycji dostawy Poczta Polska.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia konta
Rys 5. Uzupełnij obowiązkowe pola dla ustawień konta w edycji dostawy Poczta Polska.
Przejdź do zakładki: Ustawienia dodatkowe (A) i uzupełnij obowiązkowe pole: Numer konta bankowego (B), na które będą przychodziły m.in. płatności z pobrań. Uzupełnij opcjonalnie pozostałe pola domyślne, które będą możliwe do zmiany również podczas tworzenia konkretnej przesyłki.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia dodatkowe
Rys 6. W zakładce: Ustawienia dodatkowe należy wprowadzić nr rachunku bankowego.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Poczta Polska > Ustawienia dodatkowe
Rys 6. W zakładce: Ustawienia dodatkowe należy wprowadzić nr rachunku bankowego.
Po zapisaniu zmian integracja z Pocztą Polską jest skonfigurowana.

Tworzenie przesyłki do zamówienia

Powiązane artykuły nt. integracji z eNadawcą Poczty Polskiej

Powiązane artykuły pomocy o zbliżonej tematyce do eNadawcy Poczty Polskiej.

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Obejrzyj film opisujący konfiguracje form dostaw i płatności w sklepie Shoper.

Wideo: gdzie skonfigurować opcje dostaw i płatności w sklepie?

Spraw, by proces zwrotów i reklamacji był równie przyjemny dla twoich klientów, jak dla ciebie. Z aplikacją Shoper Zwroty obsługa tych procesów staje się prosta i wygodna.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie opcje dla przesyłek oferuje Integracja z eNadawca Poczty Polskiej?
  • Jak aktywować formy dostawy Poczta Polska w sklepie internetowym?
  • Jak wygenerować przesyłkę przy konkretnym zamówieniu?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o Poczcie Polskiej?
  • Wideo poradnik: jak włączyć wybrane formy dostaw i płatności w Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności