Jak aktywować integrację z iFirma (faktury VAT) ?

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2024

Oprogramowanie Shoper zintegrowane jest z programem księgowym iFirma.pl. Do działania integracji wymagane jest posiadanie konta w: Darmowa rejestracja iFirma.

Aktywacja integracji z programem księgowym iFirma.pl

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Faktury (C) > Dane podstawowe (D) i włącz (przesuwając suwak w prawo) opcję: Fakturowanie zewnętrzne (E), a następnie zaznacz: Integracja ifirma (F). Wypełnij dane podstawowe (G) i kliknij: ZAPISZ (H).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Fakturowanie zewnętrzne > iFirma
Rys 1. Uruchom funkcję: Fakturowanie zewnętrzne i wybierz: Integracja ifirma w sklepie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Fakturowanie zewnętrzne > iFirma
Rys 1. Uruchom funkcję: Fakturowanie zewnętrzne i wybierz: Integracja ifirma w sklepie Shoper.
Po zapisaniu ustawień przejdź do zakładki: Integracja z ifirma.pl (A) w menu po lewej stronie. Podaj swój: Login (B) do konta ifirma.pl, określ: Typ płatnika (C), a następnie w polach klucze podaj dane z serwisu iFirma.pl (D). Generowanie kluczy zostało opisane w dalszej części instrukcji.

W zależności od wyboru typu płatnika, należy podać właściwe klucze autoryzacji (w postaci szesnastkowej) dla poszczególnych pól. Dla typu płatnika: nievatowiec należy również podać podstawę prawną.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma > Konfiguracja dostępu
Rys 2. Skonfiguruj dostęp webapi dla integracji sklepu Shoper z ifirma.pl.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma > Konfiguracja dostępu
Rys 2. Skonfiguruj dostęp webapi dla integracji sklepu Shoper z ifirma.pl.

Dla nievatowców:
W przypadku zwolnienia podmiotowego podstawą prawną jest art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku zwolnienia przedmiotowego jest to najczęściej właściwy punkt z art. 43 ust. 1 ustawy o VAT. W celu ustalenia typu zwolnienia, skontaktuj się z obsługą księgową swojej firmy.

Generowanie kluczy API w panelu iFirma.pl

Jak wygenerować klucz dla typu płatnika – vatowiec?

W prawym menu panelu iFirma przejdź do: Pulpit > Konfiguracja > API.
W sekcji: Podstawowe klucze autoryzacji w polach: faktura oraz abonent kliknij przycisk: + wygeneruj.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura i abonament
Rys 3. Generowanie kluczy autoryzacji dla zewnętrznych systemów w panelu ifirma.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura i abonament
Rys 3. Generowanie kluczy autoryzacji dla zewnętrznych systemów w panelu ifirma.
Wygenerowane klucze: faktura oraz abonent wyglądają tak:
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura i abonament > Klucz
Rys 4. Użyj zaznaczone klucze do zintegrowania systemów ifirma i Shoper.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura i abonament > Klucz
Rys 4. Użyj zaznaczone klucze do zintegrowania systemów ifirma i Shoper.

Klucze wklej w Panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.

Po wklejeniu kluczy w ustawieniach Panelu administracyjnego sklepu kliknij: ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia.

Jak wygenerować klucz dla typu płatnika – nievatowiec?

W prawym menu panelu iFirma przejdź do: Pulpit > Konfiguracja > API.
W sekcji: Podstawowe klucze autoryzacji w polach: faktura, abonent oraz rachunek kliknij przycisk: + wygeneruj.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura, abonament i rachunek
Rys 5. Wygeneruj trzy klucze: faktura, abonament i rachunek w panelu ifirma.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura, abonament i rachunek
Rys 5. Wygeneruj trzy klucze: faktura, abonament i rachunek w panelu ifirma.
Wygenerowane klucze: faktura, abonent oraz rachunek wyglądają tak:
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura, abonament i rachunek > Klucz
Rys 6. Skopiuj utworzone klucze dla zewnętrznego systemu, w tym sklepu Shoper.
Panel ifirma > Dane i konfiguracja > Rozszerzenia i integracje > API > Faktura, abonament i rachunek > Klucz
Rys 6. Skopiuj utworzone klucze dla zewnętrznego systemu, w tym sklepu Shoper.

Klucze wklej w Panelu administracyjnym sklepu w ustawieniach fakturowania zewnętrznego, w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury > Integracja z ifirma.pl, zgodnie z informacjami z pierwszej części instrukcji.

Po wklejeniu kluczy w ustawieniach Panelu administracyjnego sklepu kliknij: ZAPISZ u dołu strony, aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia.

Jak wysłać dokumenty do programu księgowego iFirma.pl z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?

Po złożeniu zamówienia przez klienta, pojawi się ono na liście zamówień Panelu administracyjnego sklepu w zakładce: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B). Dla danego zamówienia, w kolumnie: Akcje (C) pojawią się opcje iFirmy (D).

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Faktura
Rys 7. Zarządzanie fakturą zamówienia za pomocą udostępnionych opcji przez system ifirma.pl.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Faktura
Rys 7. Zarządzanie fakturą zamówienia za pomocą udostępnionych opcji przez system ifirma.pl.

Po kliknięciu: operacje, do systemu iFirma.pl w zależności od twojego wyboru zostanie wysłana faktura VAT lub pro forma, którą możesz przekształcić w fakturę VAT w systemie iFirma.pl – po zalogowaniu do iFirma.pl i przejściu do zakładki: Faktury > Faktury pro forma, dla pobranych ze sklepu faktur pro forma klikasz przy wybranych pozycjach: wystaw fakturę sprzedaży.

Wideo: obsługa zamówień i przesyłek oraz faktury w sklepie Shoper

Informacje o obsłudze zamówień, przesyłek oraz fakturowaniu omówiliśmy także w wideoporadniku na naszym kanale YouTube.

Wideo poradnik: jak zarządzać zamówieniami w jednym Panelu administracyjnym sklepu?
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak zintegrować sklep z zewnętrznym programem księgowym iFirma.pl?
  • Jak uzyskać podstawowe klucze autoryzacji dla vatowca lub bezvatowca?
  • Jak przesyłać dokumenty (faktury) miedzy sklepem Shoper a programem iFirma.pl?
  • Wideo poradnik: jakie zewnętrzne systemy do fakturowania działają w sklepie Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności