Jak przebiega Shoper Kampania w Google Ads?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024

Przebieg kampanii reklamowej Google Ads

Pamiętaj, że każda kampania to proces, a nie jednorazowe działanie. Na poniższym obrazku przedstawiamy jakie można wyróżnić etapy kampanii reklamowej Google Ads.

Etapy kampanii reklamowej w Google Ads
Rys 1. Jakie można wyróżnić poszczególne etapy kampanii reklamowej Google Ads?
Etapy kampanii reklamowej w Google Ads
Rys 1. Jakie można wyróżnić poszczególne etapy kampanii reklamowej Google Ads?

Kampania od samego początku jest optymalizowana zgodnie z potencjałem sprzedażowym poszczególnych produktów czy też kategorii produktów.

Optymalizacja głównie koncentruje się na bestsellerach – na bieżąco zbieramy dane do optymalizacji i monitorujemy aktywną kampanię. 

W pierwszym miesiącu trwania kampanii zbieramy dane, sprawdzamy potencjał zakupowy produktów oraz kategorii produktów, wykluczamy zapytania, które nie generują konwersji. 

Właściwa optymalizacja kampanii, rozpoczyna się między drugim, a piątym miesiącem (w zależności od liczby wizyt klientów w sklepie internetowym). Im większy ruch skierowany do sklepu, tym ten proces będzie szybciej przebiegał

Nie należy oceniać efektów kampanii od razu po pierwszym miesiącu od jej uruchomienia. Jest to zbyt krótki czas, aby wysnuć konstruktywne wnioski odnośnie efektywności.

Po około pół roku nieprzerwanego prowadzenia kampanii możemy mówić o jej rozwoju i stabilizacji, jest to dobry czas na eksperymenty i wdrażanie nowych rozwiązań. 

WAŻNE! Kampania reklamowa Google ADS jest zawsze pracą zespołową: Twoją i naszych specjalistów.

Naszym zadaniem jest takie zoptymalizowanie kampanii, aby w danym dziennym budżecie, reklama wyświetlała się możliwie często i trafiała do klientów zainteresowanych danym asortymentem. 

Twoim zadaniem jest jak najlepsze przygotowanie sklepu na przyjęcie klienta, ciągła praca nad ofertą, aktualizacja opisów produktów oraz obsługa bieżących klientów na najwyższym poziomie. 

Jeśli sklep został prawidłowo przygotowany do przyjęcia ruchu z kampanii reklamowej, produkty posiadają poprawne tytuły i opisy, a proces zakupu jest łatwy i przejrzysty dla klienta – masz szansę odnieść sukces!

Kiedy będą pierwsze efekty z kampanii reklamowej?

Jak już wspomnieliśmy, kampania to proces, a nie jednorazowe działanie i często zdarza się brak konwersji na jej początkowym etapie. W pierwszej kolejności, w kampanii muszą zostać zebrane odpowiednie dane i należy określić, potencjał zakupowy poszczególnych produktów/kategorii produktów – a na to potrzeba czasu.

Bardzo istotne jest generowanie ruchu w twoim sklepie, bo bez ruchu nie ma sprzedaży! Jeśli nie pozyskujesz ruchu z innych źródeł (media społecznościowe, pozycjonowanie w wyszukiwarce, porównywarki cenowe, e-mail marketing) i korzystasz tylko z Shoper Kampanii to pamiętaj, że proces optymalizacji potrwa dłużej.

Proces zakupowy użytkownika jest często skomplikowany, a przeciętny konsument potrzebuje czasu, aby podjąć decyzję o zakupie. Dlatego też, konwersje nie pojawiają się zaraz po pierwszym kliknięciu użytkownika w reklamę i jest to całkowicie naturalna sprawa.

Warunki techniczne do uruchomienia reklamy Shoper Kampanie

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, sprawdź w poniższym artykule, jakie warunki musi spełniać twój sklep, aby uruchomić Shoper Kampanie dla Google Ads:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak działa Shoper Kampania w Google Ads?
  • Jak długo czeka się na efekty Shoper Kampanii Google Ads?
  • Jakie są wymagania techniczne do uruchomienia reklamy w Google Ads?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności