Strona główna to wizytówka twojego sklepu
Strona główna to wizytówka Twojego sklepu jak i całego biznesu. I tak jak na wystawie witryny sklepu stacjonarnego nie zmieścisz wszystkiego co masz do zaoferowania, tak nie próbuj na stronie głównej zaprezentować każdego produktu czy nadmiaru informacji.
Często przeceniamy sprzedażowe znaczenie strony głównej, ponieważ tak naprawdę większość działań marketingowych będziemy kierować bezpośrednio na karty produktu lub inne podstrony. Nie oznacza to, że należy stronę główną zaniedbać – bo to na jej podstawie często zostaniemy ocenieni przez klientów.
Strona główna sklepu – na co zwrócić uwagę na starcie?
Nigdy nie otrzymasz drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Na pierwszą ocenę klienta ma wpływ: długo ładujący się sklep, przepełniony nadmierną ilością dodatków, nieciekawa szata graficzna i zwyczajnie brzydkie logo lub banery reklamowe.
Strona główna jest niczym witryna sklepu stacjonarnego. To wizytówka mająca zachęcić do dalszego przeglądania sklepu i dokonania w nim zakupu. Wejścia na stronę główną stanowią ok. 18% wszystkich stron docelowych.
- Więcej informacji: pierwsze kroki w tworzeniu strony głównej sklepu.
Sprawdzone sposoby na przygotowanie sklepu przed przyjęciem klientów
Często, gdy zaczynamy pracę nad sklepem nie wiemy, od czego zacząć ani jaka powinna być właściwa kolejność działań. Dlatego też w oparciu o nasze doświadczenie przygotowaliśmy specjalną listę zadań, która bez względu na poziom zaawansowania może służyć jako przewodnik. Każdy punkt warto sumiennie realizować krok po kroku.
Więcej informacji: jak dostosować sklep, aby był gotowy na przyjęcie klientów?
Elementy strony głównej sklepu
Chociaż stronę główną można ustawić na wiele sposobów, to z pewnością mogą znajdować się na niej takie elementy, jak np.:
Slider
Pokaz slajdów, czyli kilka głównych grafik na stronie głównej.
- Zobacz więcej: Slajdy graficzne w sklepach Shoper
Produkty polecane
Na stronie głównej powinno pojawić się 8-12 produktów polecanych (dużo zależy od szablonu sklepu, ale niech nie będzie pustych przestrzeni). Powinny być to polecane produkty z różnych kategorii – bądź najczęściej sprzedawanych.
- Zobacz więcej: Jak ustawić produkty polecane na platformie Shoper?
Za pomocą priorytetów produktów polecanych można ustawić np. jedną linię z artykułami z kategorii X, w drugiej z kategorii Y – będzie to stanowiło estetyczną koncepcyjną całość.
Zdarza się, że przez nieuważne dodawanie produktów do sklepu Shoper mamy kilka stron produktów polecanych.
Masowo można usunąć z polecanych wiele produktów za pomocą CSV. Atrybutem odpowiedzialnym za produkty polecane to main page (1 – produkt polecany, 0 – produkt nie jest polecany.
Logo
Ta niewielka grafika to bardzo ważny znak rozpoznawczy sklepu, marki i często całego biznesu. Chociaż nie jest związana tylko ze stroną główną, to na tym etapie powinniśmy już tym się zająć.
- Zobacz więcej: Logo sklepu internetowego – jak zacząć?
Logo będziemy często wykorzystywać w wielu innych miejscach, jak: wiadomości e-mail, social media czy materiały drukowane.
Favicon
Favicon, czyli ikona wyświetlana w zakładce przeglądarki internetowej oraz pojawiającą się, gdy dodajemy stronę do ulubionych zakładek w przeglądarce.
- Zobacz więcej: Jak dodać favicon na platformie Shoper?
Przy projektowaniu favicony warto użyć fragment lub całe logo sklepu. Ikona sklepu nie jest bardzo istotna, ale jej ustawienie zajmie dosłownie kilka chwil.
Nagłówek, czyli górne menu
Menu w nagłówku widoczne jest na każdej stronie sklepu, więc warto o ten element odpowiednio zadbać. Polecamy dodać do nagłówka główne kategorie produktów, ważne strony informacyjne, blog czy kontakt.
- Zobacz więcej: Jak dodać pozycje w nagłówku na platformie Shoper?
Oczywiście nie zawsze możemy umieścić w tym miejscu wszystko co nam przyjdzie do głowy – dlatego wybierajmy tylko najważniejsze na daną chwilę podstrony. Często dzięki nagłówkowi klienci poruszają się po sklepie i docierają do najważniejszych dla nich informacji i produktów.

Warto zapamiętać!
- od czego zacząć budowę strony głównej sklepu?
- jak skonfigurować ustawienia sklepu przed wizytą klientów?
- jakie elementy mogą znajdować się na stronie głównej sklepu?