Jak dodać zestaw atrybutów dla produktów?

Data publikacji: 4 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 24 września 2024

Czym są zestawy atrybutów w sklepie internetowym?

Atrybuty produktu to zestaw jego dodatkowych, stałych cech. Atrybuty są przydatne na przykład do przedstawiania specyfikacji technicznej produktu.

Można uwzględnić je również w wyszukiwaniu zaawansowanym na listach, dzięki czemu osoba kupująca będzie mogła używać ich podczas filtrowania w poszukiwaniu konkretnych produktów w sklepie.

Przykładowy widok zestawu atrybutów na karcie produktu:

Strona sklepu > Karta produktu > Atrybuty
Rys 1. Widok podstrony produktu z dodatkowymi informacjami na temat jego cech (atrybutów).
Strona sklepu > Karta produktu > Atrybuty
Rys 1. Widok podstrony produktu z dodatkowymi informacjami na temat jego cech (atrybutów).

Nazwę zakładki: Dodatkowe informacje (domyślnie: Dane techniczne) możesz edytować na własną w Panelu administracyjnym sklepu w: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Języki > Polski > Frazy – odszukaj frazę na liście i opcjonalnie edytuj na własną.

Dodawanie zestawu atrybutów produktów

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Obsługa sklepu (A) > Atrybuty (cechy produktu) (B) i kliknij przycisk: DODAJ ZESTAW ATRYBUTÓW (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodawanie atrybutów
Rys 2. Utwórz nowy zestaw cech produktu w interfejsie sklepuj Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodawanie atrybutów
Rys 2. Utwórz nowy zestaw cech produktu w interfejsie sklepuj Shoper.
Wypełnij pole: Nazwa oraz zaznacz pole: Aktywność (daje możliwość korzystania z zestawu atrybutów, przełącza z trybu edycji w tryb do użycia) i ewentualnie opcję: Pokaż w opcjach przeglądania (daje klientom możliwość filtrowania produktów z danej kategorii po tych atrybutach) oraz kliknij przycisk: ZAPISZ.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodaj zestaw atrybutów > Formularz
Rys 3. Podaj nazwę dla nowego zestawu atrybutów w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodaj zestaw atrybutów > Formularz
Rys 3. Podaj nazwę dla nowego zestawu atrybutów w Panelu administracyjnym sklepu.
Z menu, które się pojawi po lewej stronie, wybierz zakładkę: Kategorie (A) oraz zaznacz wszystkie kategorie (B), w których tworzone atrybuty będą mogły być używane, po czym kliknij: ZAPISZ (C).

Należy zaznaczyć każdą kategorię oraz podkategorię, w której zestaw atrybutów ma być używany. Nie wystarczy zaznaczenie kategorii nadrzędnej.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Edycja zestawu > Kategorie
Rys 4. Przypisz utworzony zestaw cech do odpowiednich kategorii w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Edycja zestawu > Kategorie
Rys 4. Przypisz utworzony zestaw cech do odpowiednich kategorii w sklepie internetowym.
Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę: Atrybuty (A) i kliknij przycisk: DODAJ ATRYBUT (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Nowy zestaw atrybutów > Atrybuty > Dodawanie cech
Rys 5. Dodaj kolejno atrybuty, które będą opisywać produkt.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Nowy zestaw atrybutów > Atrybuty > Dodawanie cech
Rys 5. Dodaj kolejno atrybuty, które będą opisywać produkt.
Wypełnij formularz po czym kliknij: ZAPISZ.
  • Nazwa (obowiązkowa) – nazwa atrybutu widoczna na karcie produktu po stronie sklepu, oraz w edycji atrybutów produktu w Panelu administracyjnym sklepu,
  • Typ – do wyboru są trzy opcje:
    • pole tekstowe – z dowolnym tekstem,
    • pole zaznacz – widoczne na karcie produktu jako: Tak / Nie,
    • lista wyboru – możliwość zdefiniowana większej ilości opcji do wyboru.
  • Wartość domyślna / Domyślnie zaznaczony / Wybór domyślny – definiuje domyślny stan pola,
  • Aktywność – daje możliwość korzystania z danego atrybutu (przełącza z trybu edycji w tryb do użycia),
  • Opis – opis atrybutu widoczny tylko dla administratora, w edycji atrybutów danego produktu.

Jeśli atrybutów ma być więcej, powtórz kroki 5 i 6.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodaj zestaw atrybutów > Atrybuty > Formularz
Rys 6. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu dodawania atrybutu (cechy produktu).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Atrybuty > Dodaj zestaw atrybutów > Atrybuty > Formularz
Rys 6. Uzupełnij niezbędne pola w formularzu dodawania atrybutu (cechy produktu).

Przypisywanie utworzonego zestawu atrybutów do konkretnego produktu

Instrukcja: Jak dodać utworzony atrybut do danego produktu w sklepie internetowym?

Wideo: atrybuty produktów w sklepie Shoper

Zobacz film opisujący dodawanie i przypisywanie atrybutów do produktów w Shoper.

Wideo: jak zarządzać atrybutami produktów w sklepach Shoper?

Inne artykuły nt. zarządzania asortymentem

Zwiększ zaangażowanie i sprzedaż dzięki Shoper Live! Nasza aplikacja do transmisji na żywo umożliwia łatwo i szybko rozpocząć nadawanie bezpośrednio z telefonu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego przydają się atrybuty produktów w e-sklepie?
  • Jak dodać zestaw atrybutów z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?
  • Wideo poradnik: wprowadzenie do zarządzania atrybutami produktów
  • Inne artykuły pomocy nt. zarządzania asortymentem sklepu
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności