Jak przypisywane są konwersje do Shoper Kampanii Facebook Ads?
Jak działa przypisywanie konwersji w Shoper Kampaniach?
Konwersje – czyli inaczej sprzedaż pochodząca z kampanii reklamowych – są raportowane bezpośrednio przy użyciu API Facebooka. Pozwala to na zaprezentowanie dokładnie takich danych, jakie są dostępne w Business Manager.
Zamówienia są przypisywane do kampanii, jeśli klient dokona zakupu 1 dzień po wyświetleniu lub w czasie do 7 dni po kliknięciu reklamy.
Tym sposobem Facebook wie, że klient miał kontakt z reklamą, ponieważ na stronę sklepu podczas uruchamiania kampanii jest wgrywamy piksel Facebooka (kod służący do rejestrowania zdarzeń w sklepie).
Dodatkowo Facebook korzysta również ze swoich plików cookies oraz zbiera dane o zalogowanych użytkownikach. Pozwala to na śledzenie ścieżki zakupowej na różnych urządzeniach, na których klient jest zalogowany.
Raportujemy konwersje w dniu złożenia zamówienia. Dzięki temu łatwo możesz śledzić wyniki kampanii w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Zwiększaj sprzedaż > Google Ads/Facebook Ads/Microsoft Ads. Nie jesteśmy w stanie podać konkretnych ID zamówień, ponieważ Facebook nie wykazuje ich w swoich raportach.
Jak śledzić efektywność reklam Shoper Kampanie?
Raport aktualizowany jest raz na 24 godziny, a znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze parametry prowadzonej kampanii reklamowej.
- Więcej informacji: jak i gdzie analizować wyniki swoich reklam w Facebook Ads?
Jakie są różnice między danymi z raportu Shoper Kampanie i Google Analytics?
Google Analytics to darmowe narzędzie analityczne, pozwalające mierzyć ruch i zdarzenia na stronie. Warto z niego korzystać, aby analizować statystyki i świadomie podejmować decyzje dotyczące działań w sklepie.
Osoby korzystające z tego narzędzia często zauważają różnice pomiędzy dostępnym raportem Shoper Kampanii w Panelu administracyjnym sklepu, a wynikami dostępnymi w Google Analytics.
Zamówienia, które widzisz w panelu swojego sklepu, raportowane są bezpośrednio po API Facebooka, co oznacza, że dane są pobierane jeden do jeden z Managera Reklam Facebooka. Analizując wyniki raportu w sklepie, opieramy się tak naprawdę na danych, które raportuje Facebook.
- Więcej informacji: dlaczego wyniki Shoper Kampanie i Google Analytics mogą się różnić?
Warto zapamiętać!
- Zasady przypisywania konwersji w Shoper Kampaniach.
- Jak monitorować efekty reklam Shoper Kampanie w ramach Facebook Ads?
- Skąd różnice w wynikach Facebook Ads i Google Analytics?