Jak przypisywane są konwersje do Shoper Kampanii Facebook Ads?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Jak działa przypisywanie konwersji w Shoper Kampaniach?

Konwersje – czyli inaczej sprzedaż pochodząca z kampanii reklamowych – są raportowane bezpośrednio przy użyciu API Facebooka. Pozwala to na zaprezentowanie dokładnie takich danych, jakie są dostępne w Business Manager. 

Zamówienia są przypisywane do kampanii, jeśli klient dokona zakupu 1 dzień po wyświetleniu lub w czasie do 7 dni po kliknięciu reklamy. 

Tym sposobem Facebook wie, że klient miał kontakt z reklamą, ponieważ na stronę sklepu podczas uruchamiania kampanii jest wgrywamy piksel Facebooka (kod służący do rejestrowania zdarzeń w sklepie).

Dodatkowo Facebook korzysta również ze swoich plików cookies oraz zbiera dane o zalogowanych użytkownikach. Pozwala to na śledzenie ścieżki zakupowej na różnych urządzeniach, na których klient jest zalogowany.

Raportujemy konwersje w dniu złożenia zamówienia. Dzięki temu łatwo możesz śledzić wyniki kampanii w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Zwiększaj sprzedaż > Google Ads/Facebook Ads/Microsoft Ads. Nie jesteśmy w stanie podać konkretnych ID zamówień, ponieważ Facebook nie wykazuje ich w swoich raportach

Jak śledzić efektywność reklam Shoper Kampanie?

Raport aktualizowany jest raz na 24 godziny, a znajdziesz w nim wszystkie najważniejsze parametry prowadzonej kampanii reklamowej.

Jakie są różnice między danymi z raportu Shoper Kampanie i Google Analytics?

Google Analytics to darmowe narzędzie analityczne, pozwalające mierzyć ruch i zdarzenia na stronie. Warto z niego korzystać, aby analizować statystyki i świadomie podejmować decyzje dotyczące działań w sklepie.

Osoby korzystające z tego narzędzia często zauważają różnice pomiędzy dostępnym raportem Shoper Kampanii w Panelu administracyjnym sklepu, a wynikami dostępnymi w Google Analytics.

Zamówienia, które widzisz w panelu swojego sklepu, raportowane są bezpośrednio po API Facebooka, co oznacza, że dane są pobierane jeden do jeden z Managera Reklam Facebooka. Analizując wyniki raportu w sklepie, opieramy się tak naprawdę na danych, które raportuje Facebook.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Zasady przypisywania konwersji w Shoper Kampaniach.
  • Jak monitorować efekty reklam Shoper Kampanie w ramach Facebook Ads?
  • Skąd różnice w wynikach Facebook Ads i Google Analytics?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności