Jak liczone są konwersje z kampanii Google Shopping?

Data publikacji: 25 sierpnia 2020 Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Wyświetlanie zamówień pochodzących z Google Ads

Wszystkie zamówienia pochodzące z kampanii reklamowej Google Shopping możesz filtrować w Panelu administracyjnym sklepu:

Zasady liczenia konwersji w kampaniach Google Shopping

W momencie kliknięcia reklamy przez użytkownika zostaje mu przypisany plik cookies: shop_utm_campaign.
Informacje pozyskane z pliku cookie przechowywane są przez 90 dni od daty wejścia użytkownika na stronę sklepu, gdzie źródłem odwiedzin były uruchomione kampanie reklamowe.

Jeżeli w tym czasie użytkownik sfinalizuje zakup z przeglądarki, na której został zapisany wspomniany powyżej plik cookie, oznacza to, że użytkownik miał kontakt z naszą reklamą, a zamówienie zostanie przypisane do kampanii reklamowej, bo była ona na drodze konwersji użytkownika i miała w niej swój udział.

Takie zamówienie przypisane do kampanii będzie widoczne w raporcie wyników reklamy w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Zwiększaj sprzedaż > Google Ads/Facebook Ads/Microsoft Ads.

Kiedy i jak zwiększać budżet kampanii reklamowej w Google?

Korzystając z reklamy Google Shopping płacisz tylko za kliknięcie, czyli za każdego użytkownika przekierowanego do Twojego sklep – potencjalnego klienta. Nie płacisz za wyświetlanie reklamy, a jest to wartość dodana, ponieważ użytkownicy stykają się z Twoją marką i ją identyfikują.

Wydatki ustalane są według kwoty doładowania kampanii, która rozdzielana jest na odpowiednią ilość dni. Tym sposobem otrzymujemy budżet dzienny, od którego zależy ilość kliknięć w danym dniu. Jeżeli zależy nam na większej ilości kliknięć – budżet musi być proporcjonalnie wyższy.

Kampanie optymalizujemy tak, aby w danym budżecie reklama wyświetlała się możliwie często i trafiała do klientów zainteresowanych asortymentem. To Ty decydujesz jaki budżet zostanie przeznaczony na kampanię.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak wyszukać zamówienia, które są wynikiem kampanii w Google Ads?
  • w jaki sposób analizowane są konwersje z kampanii reklamowej w Google?
  • jak efektywnie podnosić budżet na kampanie Google Ads?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności