Jak rozsądnie zwiększać wydatki na kampanie Google Shopping?

Data publikacji: 20 stycznia 2021 Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Reklama to podstawa dobrego prosperowania każdego e-commerce. Taka inwestycja powinna być z góry wpisana w koszty sklepu internetowego.

Korzystając z reklamy Google Shopping płacisz tylko za kliknięcie, czyli za każdego użytkownika przekierowanego do  twojego sklep – potencjalnego klienta. Nie płacisz za wyświetlanie reklamy, a jest to wartość dodana, ponieważ użytkownicy stykają się z twoją marką i ją identyfikują.

Wydatki ustalane są według kwoty doładowania kampanii, która rozdzielana jest na odpowiednią ilość dni. Tym sposobem otrzymujemy budżet dzienny, od którego zależy ilość kliknięć w danym dniu. Jeżeli zależy nam na większej ilości kliknięć – budżet musi być proporcjonalnie wyższy. 

Kampanie optymalizujemy tak, aby w danym budżecie reklama wyświetlała się możliwie często i trafiała do klientów zainteresowanych asortymentem. To ty decydujesz jaki budżet zostanie przeznaczony na kampanię.

Ma to związek z wartością jej doładowania. Pamiętaj jednak, że im wyższy budżet kampanii, tym więcej klientów możemy przekierować do twojego sklepu. 

Jak działa kampania reklamowa Google Shopping?

Warto zacząć od tego, że kampania Google działa w trybie aukcyjnym. Czyli to właśnie algorytm Google decyduje gdzie i kiedy wyświetlić reklamę danego sklepu.

Trudno określić ile kosztuje jedno kliknięcie w reklamę, ponieważ wszystko zależy od branży, asortymentu, wyszukiwanej frazy, pory dnia czy konkurencji. Z reguły jest to od kliku do kilkudziesięciu groszy za jedno kliknięcie w reklamę.

Im wyższy budżet kampanii oraz im dłużej jest prowadzona kampania przy zachowanej ciągłości, tym statystycznie większe szanse na wyświetlenie reklamy.

Więcej informacji: Nie widzę mojej reklamy w Google po wpisaniu nazwy produktu?

Ilość wyświetleń mówi o tym jak popularna jest twoja reklama, a tym samym jak często wyświetlane są produkty z twojego sklepu. Im więcej razy wyświetli się reklama, tym większa szansa na kliknięcie, a co za tym idzie, więcej użytkowników zostanie przekierowanych do twojego sklepu. 

Należy mieć świadomość, że większe nakłady na reklamę, mogą nie zapewnić nam wprost proporcjonalnego podniesienia przychodów. 

Dlaczego warto podnosić budżet przeznaczony na kampanię reklamowa?

Decyzja zakupowa zawsze należy do klienta! Podniesienie wydatków zdecydowanie zwiększy ruch na stronie, a tym samym więcej klientów przekierujemy do sklepu. Jednak nie oznacza to, że wszyscy oni dokonają zakupu.

W tej kwestii bardzo ważny jest współczynnik udziału w wyświetleniach, czyli jak często wyświetla się twoja reklama w odpowiedzi na zapytania użytkowników. 

Udział w wyświetleniach pozwala ocenić, czy reklama może dotrzeć do większej liczby użytkowników jeśli zwiększysz budżet.

Korzyści podniesienia budżetu:

  • więcej wyświetleń reklamy, 
  • więcej kliknięć w reklamę, 
  • więcej klientów w sklepie = wyższa sprzedaż, 
  • więcej danych do remarketingu dynamicznego. 

Biorąc pod uwagę rentowność kampanii ważne jest, aby na samym początku zastanowić się nad oczekiwaniami wobec tej inwestycji. 

Pierwsza strategia podnoszenia budżetu kampanii reklamowej

Określ minimalny ROAS (zwrot z inwestycji)! Dla przypomnienia, ROAS to stosunek przychodów do wydatków. 

  • Wyższe przychody / niższe wydatki = wyższy ROAS 
  • Wyższe wydatki / niższe przychody = niższy ROAS 

Dla Ciebie ROAS powinien być przede wszystkim optymalny! Jeżeli prowadzisz kampanię nieprzerwanie od kilku miesięcy, możemy zoptymalizować kampanię pod minimalny ROAS, który jest dla Ciebie rentowny.  

SZANSE: 

  • masz pewność, że kampania będzie dla ciebie rentowna, 
  • masz większą kontrolę nad wydatkami, 
  • zwrot z inwestycji jest zachowany na ustalonym poziomie. 

ZAGROŻENIA:

  • jeśli ustalony przez ciebie ROAS jest zbyt wysoki/nierealny, nastąpi spadek kliknięć i wyświetleń, 
  • ograniczenie zasięgu reklamy, 
  • budżet dzienny nie będzie się wydawał w całości. 

JAK TO ZROBIĆ? 

Porozmawiaj ze swoim opiekunem kampanii poprzez komunikator w zakładce: Shoper Kampanie znjadującej się w Panelu administracyjnym sklepu. 

Ważne jest, abyś zaproponował oczekiwany ROAS na podstawie średniej marży w sklepie – z zachowaniem rentowności swoich inwestycji.

Warto prześledzić z opiekunem wyniki bieżącej kampanii i przedstawić swoje oczekiwania, a optymalizacją zajmą się nasi specjaliści. 

Druga strategia podnoszenia budżetu kampanii reklamowej

Kieruj większą liczbę klientów do sklepu, inwestując odpowiednio wyższą kwotę! Im więcej wydanych środków, tym więcej klientów w sklepie. 

SZANSE: 

  • większy ruch w sklepie, 
  • więcej konwersji, większa sprzedaż, 
  • więcej klientów do remarketingu dynamicznego, którzy lepiej konwertują, 
  • większy zasięg reklamy. 

ZAGROŻENIA: 

  • spadek ROAS (ROAS: przychody/koszta *100%. Należy też pamiętać, że podniesienie kosztów nie podnosi proporcjonalnie przychodów. Zatem wynik ten ulega zmniejszeniu).

Wzrost nakładów nie zawsze musi wiązać się z całkowitym spadkiem ROAS.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak funkcjonują reklamy w Google Shopping?
  • Dlaczego zwiększenie budżetu na kampanię reklamową może się opłacać?
  • Na czym polega strategia określenia minimalnego ROAS?
  • Jak wygląda strategia kierowania większej liczby klientów do sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności