Data publikacji: 10 października 2020 Aktualizacja: 1 kwietnia 2025

Wykluczanie i dodawanie produktów w reklamach Google/Facebook/Microsoft – Shoper Kampanie

Na czym polega wykluczanie i dodawanie produktów do reklam?

Istnieje możliwość wykluczania pojedynczych produktów, które według Ciebie nie powinny brać udziału w kampanii Google Ads, Facebook Ads czy Microsoft Ads. Po wykluczeniu taki produkt nie zostanie przesłany do pliku XML i nie będzie reklamowany.

Należy jednak mieć świadomość, że każde wykluczenie produktu ma wpływ na przebieg kampanii i może obniżać jej skuteczność. Tym samym bardzo ważna jest przemyślana decyzja, która będzie poparta konkretnymi danymi lub szczegółową analizą biznesową.

Po wykluczeniu produktów w dowolnym momencie możesz ponownie dodać je do grupy produktów reklamowanych.

Jak usunąć lub dodać wybrany produkt do reklam?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B), zaznacz produkty (C), wybierz akcję dodawania lub usuwania produktów z reklam (D), a następnie określ, w których kampaniach chcesz wprowadzić zmiany (E).

Do wyboru masz: Shoper Kampanie Google, Shoper Kampanie Facebook, Shoper Kampanie Microsoft.
Masowe usuwanie lub dodawanie produktów do katalogów kampani reklamowych Google, Facebook oraz Microsoft
Rys 1. Dodaj lub usuń wybrane produkty do kampanii reklamowych
Masowe usuwanie lub dodawanie produktów do katalogów kampani reklamowych Google, Facebook oraz Microsoft
Rys 1. Dodaj lub usuń wybrane produkty do kampanii reklamowych

Jak sprawdzić aktywność produktów w poszczególnych kampaniach reklamowych?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Produkty (B) i skorzystaj z jednego z trzech filtrów (C):
  • Produkty w Google Ads
  • Produkty w Facebook Ads
  • Produkty w Microsoft Ads
Weryfikacja aktywnych produktów w kampaniach Google, Facebook oraz Microsoft
Rys 2. Zobacz które produkty ze sklepu biorą udział w kampaniach reklamowych
Weryfikacja aktywnych produktów w kampaniach Google, Facebook oraz Microsoft
Rys 2. Zobacz które produkty ze sklepu biorą udział w kampaniach reklamowych

W wyniku zastosowania danego filtra zobaczysz produkty, które są aktywne dla danej kampanii reklamowej.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak działa mechanizm wykluczania i dodawania produktów do kampanii reklamowych?
  • Jak wyłączyć lub wyłączyć dany produkt z udziału w kampanii reklamowej?
  • Jak zweryfikowac czy dane produkty są aktywne w kampaniach reklamowych?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności