Jak skorzystać z kuponów Google AdWords dla klientów sklepu Shoper?

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 26 listopada 2024

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system promowania reklam tekstowych oraz produktów oferowany przez najpopularniejszą wyszukiwarkę Google.

Planując działania marketingowe, warto wziąć pod uwagę to rozwiązanie, gdyż pozwala ono dotrzeć do konkretnej grupy docelowej (klienci i osoby potencjalnie zainteresowane produktem), daje możliwość kontroli budżetu, a także dostarcza precyzyjnych danych, które pozwalają nam jeszcze lepiej dopasować reklamę do odbiorcy.

Początkujący w biznesie i działalności online mogą martwić się o kwestie finansowe związane z inwestycją w budżet reklamowy. Ogromną zaletą Google Ads jest miesięczny limit, który pozwala wstrzymywać, dostosowywać czy też podwyższać wartość wydatków na reklamę Google w dowolnym momencie.

Techniczne aspekty konfiguracji Google Ads w Shoper

W Panelu administracyjnym sklepu, w sekcji menu: Zwiększaj sprzedaż > Google Ads możesz sprawdzić, czy Twój sklep internetowy spełnia podstawowe warunki do startu kampanii.

Jak użyć kupon AdWords podczas tworzenia pierwszej kampanii sklepu Shoper?

Aby móc korzystać z kuponów AdWords musisz zarejestrować się w usłudze: Google AdWords. Jeśli już posiadasz konto w jakiejkolwiek usłudze Google (np. Gmail) możesz z niego skorzystać podczas zakładania konta AdWords. W przeciwnym wypadku należy podczas rejestracji utworzyć nowe konto na stronie: Google Ads.
Następnie należy podać: adres e-mail oraz adres witryny, do której będą kierowały reklamy. Jeżeli chcesz otrzymywać porady dotyczące prowadzenia kampanii, na tym etapie możesz wybrać taką opcję.
Google AdWords > Dane firmy
Rys 1. Podaj e-mail i adres URL strony swojego sklepu internetowego.
Google AdWords > Dane firmy
Rys 1. Podaj e-mail i adres URL strony swojego sklepu internetowego.
Kolejnym krokiem jest tworzenie pierwszej kampanii. Konieczne jest wypełnienie wszystkich pól, aby przejść dalej. Jeżeli nie masz jeszcze planu na kampanię, możesz wprowadzić dowolne dane, które pozwolą przejść dalej i wstrzymać kampanię po utworzeniu konta.
Google AdWords > Kampania reklamowa > Dane
Rys 2. Stwórz swoją pierwszą kampanię reklamową w Google AdWords.
Google AdWords > Kampania reklamowa > Dane
Rys 2. Stwórz swoją pierwszą kampanię reklamową w Google AdWords.

Pola, które należy wypełnić to:

  • Twój budżet – jest to maksymalna kwota, którą chcemy wydawać na wybraną kampanię każdego dnia. Rzeczywiste wydatki mogą się różnić w związku z zasadą działania systemu opisaną w tym artykule: Średni budżet dzienny,
  • Lokalizacje – obszar, na którym będą widoczne reklamy (kontynent, kraj, miejscowość, obszar wokół punktu),
  • Sieci – w tym punkcie należy wybrać, w jakiej sieci Google chcemy emitować reklamy. Więcej o wyborze odpowiedniej sieci Google znajdziesz w poradniku: Jak wybrać typ typ kampanii?
  • Słowa kluczowe – w przypadku wybrania sieci wyszukiwania, następnym krokiem jest konieczność określenia słów kluczowych, czyli zapytań, na które będą widoczne nasze reklamy. Należy się zastanowić, co potencjalni klienci mogą wpisać do wyszukiwarki Google w momencie gdy chcą wyszukać określony produkt. Lepszy wpływ na trafność wyszukiwania mają całe zwroty słów kluczowych niżeli pojedyncze wyrazy,
  • Stawka – jest to maksymalna kwota, którą chcemy przeznaczyć na jedno kliknięcie w reklamę. Stawkę można wybrać samodzielnie lub pozwolić dobierać ją systemowi automatycznie tak, aby zmaksymalizować liczbę kliknięć w określonym wcześnie budżecie,
  • Reklama tekstowa – składa się z 4 elementów: 1) nagłówka (ważne jest, aby w nagłówku zawarta była nazwa produktu lub usługi oraz aby było to spójne ze słowami kluczowymi), 2) dwóch wierszy opisu, 3) wyświetlanego adresu URL (jest to informacja do klienta na jaką stronę zostanie on przekierowany po kliknięciu w reklamę), 4) strony docelowej (tutaj podajemy już link do konkretnego produktu lub usługi na naszej stronie).
Google AdWords > Kampania > Reklama tekstowa
Rys 3. Przykład uzupełnionego formularza dla reklamy tekstowej w Google AdWords.
Google AdWords > Kampania > Reklama tekstowa
Rys 3. Przykład uzupełnionego formularza dla reklamy tekstowej w Google AdWords.
Po zapisaniu zmian masz już utworzoną pierwszą kampanie i możesz ustawić opcje rozliczeń. W tym celu musisz wybrać: Kraj, w którym będziesz dokonywać płatności za reklamy AdWords.
Google AdWords > Kampania > Płatności
Rys 4. Określanie płatności za reklamy AdWords.
Google AdWords > Kampania > Płatności
Rys 4. Określanie płatności za reklamy AdWords.
Następnym krokiem jest podanie informacji biznesowych potrzebnych do rozliczeń.
Google AdWords > Płatności > Informacje biznesowe
Rys 5. Podaj informacje biznesowe potrzebne do rozliczeń.
Google AdWords > Płatności > Informacje biznesowe
Rys 5. Podaj informacje biznesowe potrzebne do rozliczeń.
Po przejściu tej procedury określamy formę i metodę płatności – ręcznie z wykorzystaniem karty kredytowej/przelewu lub automatyczne przy użyciu karty.
Google AdWords > Kampanie > Płatność > Forma płatności
Rys 6. Określanie formy i metody płatności w Google AdWords.
Google AdWords > Kampanie > Płatność > Forma płatności
Rys 6. Określanie formy i metody płatności w Google AdWords.
I ostatni krok – możliwość wprowadzenia kuponu i ustawienie strefy czasowej.
Google AdWords > Kampania > Oferta dla nowych reklamodawców
Rys 7. Zastosuj kupon przy tworzeniu kampanii w Google AdWords.
Google AdWords > Kampania > Oferta dla nowych reklamodawców
Rys 7. Zastosuj kupon przy tworzeniu kampanii w Google AdWords.

Po potwierdzeniu poprawności wprowadzonych danych zostaniesz przekierowany do swojego konta AdWords.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak działa Google Ads i dlaczego warto z niego korzystać?
  • Jakie techniczne kroki podjąć przed startem kampanii Google Ads?
  • Jak wykorzystać kupon podczas płatności za pierwszą kampanie w Google AdWords?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności